Afgelopen maandag heb ik een nieuwe Ziggo Connectbox aangesloten. Met veel heen en weer chatten en bellen met Ziggo is uiteindelijk het modem in IPv4 ingesteld. Daarna kon ik de benodigde poorten kan forwarden. Ik heb de instellingen van mijn UBEE overgenomen. De Connectbox geeft op basis van het MAC address telkens hetzelfde ip address aan mijn 215j.
Bijna alles werkt nu naar behoren. Alleen kan ik mijn 215j niet via het internet als webserver benaderen.
"
https://xxx.synology.me:8001/" geeft als antwoord "Kan deze pagina niet bereiken".
Als ik Windows Netwerkcontrole gebruik dan krijg ik het volgende resultaat:
"bron (xxx.synology.me) is online, maar reageert niet op verbindingspogingen. 'Gedetecteerd'
De externe computer reageert niet op verbindingspogingen via poort 8001, mogelijk vanwege instellingen van de firewall of het beveiligingsbeleid, of doordat de externe computer tijdelijk niet beschikbaar is. Er zijn geen problemen gevonden met de firewall op uw computer."Dit is een bevestiging dat mijn 215j netjes aan het internet hangt, 8000 en 8001 zijn de poorten die ik in de NAS heb ingesteld (Control Panel/Network/DSM Settings) als DSM ports en die ik in de Connectbox geforward heb naar het ip address van mijn NAS.
Als ik in Control Panel/External Access/DDNS kijk dan zie ik hetzelfde externe ip address als wanneer ik dat controleer met "
https://whatismyipaddress.com/".
Ik ben daarop flink aan het elimineren geweest maar ik heb het idee dat ik toch nog iets over het hoofd zie.
- Ik heb de firewall van mijn NAS tijdelijk als test uitgezet, maakte geen verschil. Weer ingeschakeld.
- Als ik als test tijdelijk het lokale adres van mijn NAS in de DMZ van de Connectbox plaats, dan kan ik mijn NAS via het internet bereiken. NAS daarna weer uit de DMZ gehaald.
- Mijn backups via Hyper Backup naar de externe lokatie werken gewoon.
- Cloud Station Drive werkt gewoon, dat synchroniseert allemaal netjes met mijn laptop en mijn telefoons en tablet.
- Mijn tablet en mijn telefoons benaderen probleemloos de NAS voor Cloud Station Drive. Buitenshuis benaderen ze Cloud Station Drive d.m.v. de VPN server die op de NAS draait.
Ik heb quickconnect ingesteld, daarmee kan ik mijn NAS ook benaderen. Kan alleen niet uitstaan dat "
https://xxx.synology.me:8001/" eindigt in een foutmelding.
Ik zie klaarblijkelijk toch nog iets over het hoofd. Heeft iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen?