Synology-Forum.nl
Firmware => Synology DSM algemeen => Topic gestart door: MTX123 op 24 juni 2024, 11:20:18
-
Na een tijdje lekker bezig te zijn geweest met mijn nieuwe DS224+ NAS, kan ik plotseling niet meer inloggen..
Ik krijg de foutmelding "The connection has timed out", en kan ik niet meer inloggen.
Google brengt me niet verder in deze, veel dezelfde suggesties etc.
Omdat ik nog geen waardevolle zaken heb opgeslagen, is een reset geen probleem. Maar hoe pak ik dat dan aan ?
Het enige wat veranderd is: ik heb er een vast IP adres op gezet, en een aantal camera's via Surv Station geïnstalleerd.
-
Wanneer krijg je precies die melding ? Als je User <enter> en Password <enter> hebt ingegeven ?
Tipje: Gebruik eens een andere browser.....
-
Dat gebeurt bij het inloggen. Ik kom niet eens bij de stap inlog/password.
Wat ook raar is: op de NAS branden de 2 diskLEDs continu, geen geknipper
-
Een andere browser werkt ook niet..
Kan ik de NAS resetten ? Dit werkt in ieder geval niet:
https://kb.synology.com/en-id/DSM/tutorial/How_to_reset_my_Synology_NAS_7
-
Het enige wat veranderd is: ik heb er een vast IP adres op gezet,
Weet je zeker dat dit IP het goede was, want hij ziet blijkbaar geen web-pagina op het gebruikte IP? Ik zet er liever een vast IP op via de router. Dat is gemakkelijk bij problemen.
-
Wat ook raar is: op de NAS branden de 2 diskLEDs continu, geen geknipper
Welke kleur ?
[attach=1]
-
De kleur is groen....
-
Dat doe ik normaal gesproken ook. ik heb de NAS een eigen IP adres gegeven. Ik weet niet zeker wat je bedoelt met het goede IP adres. Moet ik dit delfde adres nu ook op de router static maken ?
Volgens mij heb ik geprobeerd om er static 192.168.1.130 van te maken, en ik dacht dat dit gewerkt heeft.
Maar je ziet aan mijn reaktie dat ik nu aan veel dingen twijfel ::)
-
Je kunt met de synology assistent kijken of hij de nas op hetzelfde IP ziet. Zo ja, dan is er iets mis met de webserver op de nas.
-
De Synology Assistant ziet helemaal geen NAS...
Ik weet niet, maar op de een of andere manier kom ik ergens kennis te kort, lijkt het.
Het houdt zo langzaam aan op.
Iedereen reuze bedankt voor het meedenken, het was zeker een leerzame ervaring.
Maar het lijkt wel of er steeds minder werkt dan voorheen, zo frustrerend.
Ik ben al heel wat dagen bezig en ik heb niet het idee dat ik vooruitgang boek...
Het spul gaat nu de kast in, en ik kijk er in de toekomst nog wel een keertje naar.
Dan maar geen CCTV.
-
Nou nou, niet zo snel opgeven hoor, je hebt net een nieuwe NAS :!:
Zet de NAS nog eens aan en probeer de NAS nu te zoeken in je browser met:
find.synology.com
Als je weer niets te zien krijgt, gebruik dan de App fing (https://play.google.com/store/search?q=fing&c=apps&hl=nl) om duidelijkheid te krijgen wat het vaste IP-adres is van de NAS.
-
Ik heb Synology Assistant, find.synology.com en Web Assistant door elkaar heen gebruikt. Is dat niet hetzelfde ?
De fing app heb ik op de smartphone gezet.
Daar zie ik ik dat de NAS draait op 192.168.1.221 ????
Heel raar, want dat zou 192.168.1.130 moeten zijn...
Maar als ik op 192.168.1.221 probeer in te loggen, krijg ik hetzelfde resultaat:
The connection has timed out
The server at 192.168.1.221 is taking too long to respond.
The site could be temporarily unavailable or too busy. Try again in a few moments.
If you are unable to load any pages, check your computer’s network connection.
If your computer or network is protected by a firewall or proxy, make sure that Firefox is permitted to access the web.
En het hééft een aantal weken gewerkt op 192.168.1.300
-
NOU BREEKT M'N KLOMP !!!
Toch nog effe één keertje geprobeerd om in the loggen op 192.168.1.221, en wat denk je:
het werkt !
Hoe dat nou kan ... ::)
(http://)
-
Ik kan alleen maar wat gokken of zo maar, goed dat het nu werkt.
Het feit dat je kennelijk iedere keer een ander IP-Adres hebt/krijgt is niet handig.
Kijk in je Router of je het huidige IP-adres kunt vastzetten in de DHCP op basis van het MAC adres van de NAS.
De NAS laat je gewoon op DHCP staan.
-
Toch nog effe één keertje geprobeerd om in the loggen op 192.168.1.221, en wat denk je:
Dat het IP nu anders is, zal komen doordat de nas weer gereset is, gezien de melding. Maar zet het IP vast in de router zoals Birdy aangeeft. Dan blijft het altijd gelijk, ook al reset je de boel.
-
Dat was inderdaad mijn bedoeling, maar ik heb daar kennelijk een fout mee gemaakt.
Al mijn camera's, domotica controller, etc hebben vaste IP adressen. Maar blijkbaar ben ik vergeten hoe ik dat ook al weer gedaan had.
Afijn, het spul gaat dan toch niet de kast in.. ;)
-
Maar blijkbaar ben ik vergeten hoe ik dat ook al weer gedaan had.
In heel veel routers kun je in het lijstje met verbonden apparaten er voor kiezen om een apparaat vast te zetten qua IP.
En als je daarvoor een ander IP wilt hebben dan het huidige, dan pas je het daarna aan en trekt er even de lan-kabel uit. Als je de lan-kabel terug inplugt, zal hij het nieuwe IP overdragen aan je device. (Of eigenlijk merkt het device dat de verbinding weggevallen is en gaat op het netwerk 'schreeuwen' naar de hulp van een dhcp server waar de gateway is)
-
Afijn, het spul gaat dan toch niet de kast in.. ;)
8)
-
Daar zie ik ik dat de NAS draait op 192.168.1.221 ????
Heel raar, want dat zou 192.168.1.130 moeten zijn..
Zou het kunnen dat x.x.x.130 al in gebruik is?