Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: YoungStarDC op 08 december 2019, 21:11:05
-
Hey forumleden,
Sinds kort ervaar ik problemen met mijn DS918+. Ik gebruik de NAS voornamelijk als Plex server.
Het probleem wat ik ervaar is dat de NAS vaak niet meer bereikbaar is, zowel binnen mijn LAN alsook daarbuiten niet. Wanneer ik hem dan via QuickConnect of het interne IP adres wil benaderen, lukt dat niet. De enige manier om dan weer in de NAS te komen is om hem hardwarematig, door middel van de powerknop, te herstarten. Ook krijg ik vaak de volgende melding:
Failed to apply port forwarding rules
Dit is eigenlijk begonnen sinds mijn router, een Netgear Nighthawk R7000, het heeft begeven. Deze heb ik vervangen door een ASUS AX88U. De netwerkinstellingen zijn volgens mij in orde (ik heb hem hetzelfde ingesteld als de oude router). Mijn vraag is derhalve of jullie enig idee hebben waar het aan zou kunnen liggen? Ik ervaar geen problemen met de nieuwe router. Wel heb ik, toen ik mijn oude router nog gebruikte, gemerkt dat als het internet even wegvalt, bijvoorbeeld door een storing bij de provider, dat de NAS dan ook onbereikbaar werd en niet zelf opnieuw verbinding maakt met het netwerk zodra deze weer online is. Ook dan moest ik hem hardwarematig herstarten. Ik vermoed dat dit niet de bedoeling is, toch?
Alle input wordt zeer gewaardeerd! Als jullie specifieke info nodig hebben, dan hoor ik dat graag. :)
-
Die melding zie je op de Synology NAS of in de logs van je router ? Want dat lijkt een gevalletje UPNP waarbij je NAS via UPNP op je router wat poorten wil openzetten etc.
Dat blijkt precies sinds de nieuwe routers niet meer te lukken.
-
Die melding zie ik bij de notificaties van de NAS. De logs van de router heb ik eigenlijk niet bekeken omdat ik er gewoon weinig verstand van heb helaas. :oops: Is er een manier om dit op te lossen?
EDIT: en heb je misschien enig idee over het feit dat, wanneer het internet wegvalt, de NAS dan onbereikbaar wordt totdat ik deze handmatig herstart? Of is het handig als ik daar later een aparte thread voor open?
-
Failed to apply port forwarding rules
Dat lijk mij idd een gevalletje EZ Internet, probeer die regels uit EZ te halen echter, misschien lukt dat niet meer.
Zorg er in ieder geval voor, dat UpNP uitstaat in je Router, lees dit Topic (https://www.synology-forum.nl/ddns-extern-benaderen/zoveelste-waarschuwing-om-geen-ez-internet-te-gebruiken/) waarom.
het feit dat, wanneer het internet wegvalt, de NAS dan onbereikbaar wordt totdat ik deze handmatig herstart
Ik heb die ervaring niet maar, Internet is nog nooit uitgevallen terwijl er een NAS on-line was.
Kan morgen eens kijken of ik het kan reproduceren door mijn DS918+ aan te zetten en vervolgens de Internet kabel er even uit te halen (dus dan heb ik geen Internet maar wel Lokaal toegang op m'n NAS), daarna de Internet kabel er weer in en kijken wat er gebeurt.
In mijn ogen zou de NAS gewoon weer op Internet moeten komen zonder restart.
-
Als je dat zou willen checken, graag! :) Ben benieuwd naar het resultaat.
-
Ik zou ook kunnen denken aan een ip adres conflict. Wellicht even de 5s reset van de nas, en dan het dan opnieuw verkregen ip nummer even reserveren in je router
-
Dat heb ik toevallig al eens gedaan! Er is een IP gereserveerd voor de NAS.
-
Zit dat ip adres ook on de djcp rangevan de router?
Heb je dit ip ook al eens vast in de nas gezet?
-
Op beide vragen is het antwoord ja. :)