Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: Spark op 03 mei 2020, 15:13:32
-
Beste forumleden,
Sinds dit weekend ben ik in het bezit van één DS218PLAY.
Deze in het netwerk krijgen lukt gewoon weg niet.
Wat doe ik fout wat gaat er fout.
ik kan hem benaderen via de laptop over de WiFi maar de laptop wil geen verbinding meer maken met internet en naast da draadloze verbinding is een 2 verschenen.
Via iPhone of iPad lukt het ook niet de apps als DS Finder DS foto geven fout melding.
In bijlage een tekening van het huidige “netwerk”
Alvast bedankt!
-
ik kan hem benaderen via de laptop over de WiFi maar de laptop wil geen verbinding meer maken met internet
Dus, als je laptop NIET de DS benadert, kan de laptop WEL op internet ?
Dat zou betekenen, dat dan de DS de oorzaak is ?
Voor de rest, wat zijn die foutmeldingen ?
-
MOD: Niet onnodig citeren (https://www.synology-forum.nl/vragen-en-opmerkingen-over-het-forum/gebruik-de-citaatknop-met-mate-17838/) en zeker niet een geheel voorgaand bericht.
Met de laptop kan ik niet op internet momenteel, Maar ik kan wel de DS benaderen.
Mijn oog viel der op dat er naast de draadloze netwerk verbinding op de laptop een 2 is verschenen.
De meldingen op iPad en iPhone zijn de volgende:
Kan geen verving tot stand brengen met de server controleer ip netwerkverbinding [attachimg=1]
-
Even terug.....voordat je de DS kocht, waren er al problemen met het netwerk ?
Kan mij n.l. niet voorstellen dat de DS voor problemen zorgt op het netwerk.
Dus, als je al problemen had, dan zou ik eerst op het Ziggo Forum (https://community.ziggo.nl/stel-je-vraag-211/wanneer-gebruik-je-het-stel-je-vraag-forum-29323) zoeken en daar eventueel je problemen voorleggen.
-
Ik denk dat je twee routers in het systeem hebt. Zowel de connectbox als de horizonbox bezitten een routerfunctie. Twee routers is vragen om een onvoorspelbaar netwerk.
-
Die Horizonbox, heeft die ook een één of andere router functie in zich?
Wat ik in 3 à 4 minuten heb kunnen googlelen: De connectbox voorziet jou van internet vanaf het Ziggo coax net.
De Horizon box (type 7400, 7401??) kan het zelfde doen. Met andere woorden heb je waarschijnlijk 2 routers achter elkaar zitten met een dubbele NAT.
Mijn tip (om te proberen): koop een gigabit switch, en hang deze direct achter de connectbox en sluit al je overige bedrade apparaten daar op aan.
De horizonbox heeft dan maar 1 UTP kabel aangesloten.
-
Alvast bedankt voor de snelle reacties.
Momenteel heb ik netwerkkabels van de horizon box losgemaakt en daarna mijn connect box terug laten opstarten.
De wifi op de laptop werkt wonder boven wonder weer en ik kan momenteel de DS benaderen zowel op laptop als iphone/ipad en
De horizon box is dus de oorzaak denk ik dan.
Echter denk ik toch dat ik eens moet gaan bekijken hoe het verder moet nu TV staat op wifi PS3 staat op wifi en chrome cast ook op wifi niet mijn voorkeur :o
-
Goedkope 8-poort GBit switchje halen en daarop alle apparaten met UTP aansluiten. Probleem opgelost
[attachimg=1]
Even een schetsje gemaakt hoe ik het bedoel
-
Check deze (https://www.techconnect.nl/blog/2130/geen-traag-internet-check-je-horizonbox/) eens.
-
En deze (https://ziggoforum.nl/topics/kan-wifi-van-connectbox-en-mediabox-die-dicht-bij-elkaar-staan-problemen-geven.91702/).
M.a.w. Horizon WiFi uitschakelen.
-
@ André PE1PQX Tussen de Connect box en de Horizon box,TV,.. ligt maar 1 utp kabel dus ik zal daar ook iets moeten voorzien.
@ Birdy Thx voor de info ik ga der mee aan de slag.
-
@Spark dan leg je de switch bij de Horizonbox, de connectbox heeft zelf wel 4 (dacht ik!!) LAN aanlsuitingen.
Simpeler uitgelegd: de connect box is een router met daar direct achter een 4 ports switchje.
Een algemeen gemaakte misvatting is dat een router altijd meer dan 1 LAN aansluiting heeft. De router zelf heeft er maar één, er zit daar vaak nog een 4-poorts (eigenlijk 5 poorts ) switchje achter die intern met elkaar verbonden zijn.
Dat switchje kan nu gewoon gebruikt worden tussen booster en connectbox.
Achter je horizonbox kun je dan een losse switch achter leggen om daar alle apparaten te verbinden.
-
Of dat ding in brugmode zetten. Of minimaal zorgen dat je maar één DHCP server in je netwerk hebt.
Ik ken geen van die apparaten en dus ook niet wat er mee mogelijk is. Ik vind het wel al lng slecht van Ziggo dat ze allerlij apparaten in omloop brengen zonder er goede handleidingen bij te geven hoe je ze samen moet gebruiken.
-
Ondertussen enkele dagen verder en alles werkt naar behoren!
Enkel da snelheid op men LAN netwerk ik zeer teleurstellend
-
En wat heeft het doen werken?
Handig voor anderen, toch?
-
Gewoon de Horizonbox vervangen door een 5 poort GBit switch en daar de TV, PS3, Chromcast en je Nas op aansluiten.
De Horizonbox niet meer in je netwerk hangen (WiFi uitschakelen) probleem opgelost.