Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: Rawshooter op 08 oktober 2018, 19:26:14
-
Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw in de wereld van Synology en NAS. Hiervoor altijd met Windows Home server gewerkt. Om een en ander onder de knie te krijgen heb ik een simpele gebruikte DS 112 J gekocht zodat ik eerst op een makkelijke en niet al te prijzige manier kennis kan maken met Synology.
Het probleem is dat het niet lukt om de NAS op internet te krijgen, wel op intranet maar er is geen enkele toegang van buiten naar de nas en de nas heeft ook geen toegang naar buiten.
Ik heb een Modem/Router van Ziggo als basis, en op de 1e etage is daar een Netgear router op aangesloten die functioneert als accespoint. DS 112J is op dit accespoint aangesloten met een kabel. Beiden zijn goed geconfigureerd en behoren tot het zelfde thuisnetwerk. Onderstaand een foto die duidelijk maakt waar het fout gaat als ik vanuit DSM probeer om de router te configureren voor externe toegang. Helaas weet ik er niet genoeg van om te snappen wat er wordt bedoeld met onderstaande foutmelding.
Ik heb de nas al terug gezet naar fabrieksinstellingen en vervolgens DSM opnieuw geïnstalleerd. Geen resultaat helaas. Wie kan mij helpen aan de oplossing? Ik weet het echt niet meer.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
-
Hoe constateer je dat de Nas niet het internet op kan?
En om vanaf het internet je Nas te bereiken zul je toch een portforwarding moeten doen, dus heb je dat gedaan?
-
Dank voor je snelle reactie.
Ik ging er van uit dat als ik vanuit DSM de router configureer dat port forwarding automatisch wordt geregeld.
-
In de eerste plaats moet je dat nooit doen, want Upnp is erg onveilig.
In de tweede plaats heb je m'n vragen niet beantwoordt.
-
Het probleem is dat het niet lukt om de NAS op internet te krijgen, ...............en de nas heeft ook geen toegang naar buiten.
Om dit te controleren, ga naar: Configuratiescherm > Bijwerken en herstellen > DSM bijwerken:
[attachimg=1]
-
Geprobeerd. En inderdaad foutmelding.
-
Met die fout is de kans groot dat de netwerk settings niet goed staan, of de dns server.
De gateway moet het IP van je router hebben. De dns server moet geldig zijn. Probeer eens handmatig een dns server in te vullen (b.v. 9.9.9.9 of 1.1.1.1)
-
wat moet ik da n ivullen als ik handmatig een DNS wil invullen? iet willekeurigs? En wat moet dan het gevolg zijn?
-
wat moet ik da n ivullen als ik handmatig een DNS wil invullen? iet willekeurigs? En wat moet dan het gevolg zijn?
Ik heb handmatig een DNS ingevuld. Helaas geen resultaat.
-
Waarom citeer je nu bewust jezelf? Wat is het nut daarvan?
Doe eens een Modus 1 reset, (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/General/How_to_reset_my_Synology_NAS#t2) kijk of dat iets uithaalt.
-
En als dat niet help, sluit je NAS eens aan direct op de Ziggo.
Werkt het dan nog niet, reset de NAS dan nog eens en laat de NAS op Ziggo zitten.
Bovengenoemde 3 acties betreft alleen het niet op Internet kunnen gaan van je NAS.
Poorten forwarden doet even niet mee, stap voor stap dus.
-
Ok ga ik later deze week eens proberen. Kijken of dat helpt. Ik hou jullie op de hoogte!