Synology-Forum.nl
Hardware ondersteuning => Netwerk algemeen => Topic gestart door: Zeezicht op 25 maart 2020, 22:09:31
-
Ik heb binnen een week twee keer meegemaakt dat de verbinding met de NAS (DS214play) is verbroken is. Ook met SynologyAssistent niet zichtbaar. Bij aangesloten apparaten op de Orbi van Netgear (router) zie ik de dan wel NAS wel staan. Op dat moment kan ik de verbinding niet herstellen. Na enige tijd, zonder een rol van mij, is de verbinding weer hersteld. Iemand een idee wat dit is?
-
Kan van alles zijn in het netwerk.
Vervang eerst eens de UTP kabel van de NAS.
-
inderdaad kan van alles zijn. De nas wel een vast lokaal ip gegeven?
-
NAS heeft een vast IP-adres. Een nieuwe kabel: die is toch kapot of hij doet het. Kan er een breuk zijn ontstaan terwijl de kabel nooit wordt aangeraakt?
-
Een nieuwe kabel: die is toch kapot of hij doet het
Dat is niet waar, anders had ik het immers niet voorgesteld.
Een (slechte) kabel kan soms kuren vertonen.
-
Bij verdachte connectie begin ik altijd met een "ping" commando. om te zien of de kabels nog wel goed verbonden zijn.
die is toch kapot of hij doet het
Nee. Een scherpe knik in de kabel kan er b.v. voor zorgen dat hij gevoeliger wordt voor storingen.
-
Oké, wist ik niet. Dank je. Gaat het testen.
-
De poort van de router kan ook kuren vertonen, je zou -indien mogelijk- een andere poort kunnen proberen.
-
Ook deze optie zal ik toepassen. Dank.