Auteur Topic: De verbinding is mislukt  (gelezen 1059 keer)

Offline Zeezicht

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 32
De verbinding is mislukt
« Gepost op: 25 maart 2020, 22:09:31 »
Ik heb binnen een week twee keer meegemaakt dat de verbinding met de NAS (DS214play) is verbroken is. Ook met SynologyAssistent niet zichtbaar. Bij aangesloten apparaten op de Orbi van Netgear (router) zie ik de dan wel NAS wel staan. Op dat moment kan ik de verbinding niet herstellen. Na enige tijd, zonder een rol van mij, is de verbinding weer hersteld. Iemand een idee wat dit is?
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2x WD30EFRX (WD Red)

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7969
  • Berichten: 43.955
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: De verbinding is mislukt
« Reactie #1 Gepost op: 25 maart 2020, 22:44:15 »
Kan van alles zijn in het netwerk.
Vervang eerst eens de UTP kabel van de NAS.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806     RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline proxydude

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 22
  • -Ontvangen: 55
  • Berichten: 447
  • De stofzuiger van Usenet
    • Usenet handleidingen
Re: De verbinding is mislukt
« Reactie #2 Gepost op: 26 maart 2020, 08:44:09 »
inderdaad kan van alles zijn. De nas wel een vast lokaal ip gegeven?
  • Mijn Synology: DS1815+
  • HDD's: 7
  • Extra's: 2000
Usenet handleidingen Usenet Leegzuigen gewoon omdat het kan!

Offline Zeezicht

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 32
Re: De verbinding is mislukt
« Reactie #3 Gepost op: 26 maart 2020, 14:09:59 »
NAS heeft een vast IP-adres. Een nieuwe kabel: die is toch kapot of hij doet het. Kan er een breuk zijn ontstaan terwijl de kabel nooit wordt aangeraakt?
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2x WD30EFRX (WD Red)

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7969
  • Berichten: 43.955
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: De verbinding is mislukt
« Reactie #4 Gepost op: 26 maart 2020, 14:47:21 »
Citaat
Een nieuwe kabel: die is toch kapot of hij doet het
Dat is niet waar, anders had ik het immers niet voorgesteld.
Een (slechte) kabel kan soms kuren vertonen.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806     RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.541
Re: De verbinding is mislukt
« Reactie #5 Gepost op: 26 maart 2020, 15:34:09 »
Bij verdachte connectie begin ik altijd met een "ping" commando. om te zien of de kabels nog wel goed verbonden zijn.

Citaat
die is toch kapot of hij doet het

Nee. Een scherpe knik in de kabel kan er b.v. voor zorgen dat hij gevoeliger wordt voor storingen.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Zeezicht

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 32
Re: De verbinding is mislukt
« Reactie #6 Gepost op: 26 maart 2020, 15:39:13 »
Oké, wist ik niet. Dank je. Gaat het testen.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2x WD30EFRX (WD Red)

Offline Pieter-B

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 53
  • Life is a mystery
Re: De verbinding is mislukt
« Reactie #7 Gepost op: 26 maart 2020, 16:30:03 »
De poort van de router kan ook kuren vertonen, je zou -indien mogelijk- een andere poort kunnen proberen.
  • Mijn Synology: 1821+ 517
  • HDD's: 10xST20TB, 3xTos12TB
  • Extra's: 8 GB, E10G17-F2
DS 1821+ als main server
DS 1817+ als backup-server
DS 1515 als backup-server
DS 115j voor de vakantiekiekjes
DS 1812+ en DS416 (werkeloos)
RT2600ac voor de wifi

Offline Zeezicht

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 32
Re: De verbinding is mislukt
« Reactie #8 Gepost op: 27 maart 2020, 23:04:59 »
Ook deze optie zal ik toepassen. Dank.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2x WD30EFRX (WD Red)


 

Ik kan geen verbinding krijgen met de NAS (DS110j)

Gestart door palbBoard NAS hardware vragen

Reacties: 2
Gelezen: 2242
Laatste bericht 16 september 2011, 00:28:50
door Holy
Verbinding steeds verloren?

Gestart door MorisBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 16
Gelezen: 15605
Laatste bericht 07 mei 2012, 13:27:44
door Robert Koopman
Verbinding verbroken & Malware gedetecteerd

Gestart door kakysanBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 9
Gelezen: 3444
Laatste bericht 18 november 2014, 22:02:43
door kakysan
verbinding van op afstand

Gestart door AliasquickieBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 2
Gelezen: 1417
Laatste bericht 16 januari 2015, 12:42:28
door Babylonia
Synology assistent vindt wel de NAS, maar kan geen verbinding maken

Gestart door TopGear_1542Board Overige software

Reacties: 20
Gelezen: 12828
Laatste bericht 02 juni 2015, 20:22:46
door TopGear_1542