Auteur Topic: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx  (gelezen 2769 keer)

Offline 53Starter91

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 29
Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
« Gepost op: 30 oktober 2018, 21:35:03 »
Afgelopen zaterdag vond ik mijn mail twee meldingen:
1. Connection to xxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since 2018-10-27 14:20:02 +02:00.
2. Connection to xxxxxxxxxxxx.synology.me has been resumed since 2018-10-27 14:39:30 +02:00.
Ik weet niet wat er gebeurd was maar omdat de verbinding weer hersteld was vond ik het eigenlijk best.
Gisteren merkte ik dat de verbinding via DDNS niet tot stand kwam. In mijn mailbox vond ik drie dezelfde meldingen. Melding 1 en 2 om 3:46 en melding 3 om 3:51.
1. Connection to xxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since 2018-10-28 03:15:02 +01:00
2. Connection to xxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since 2018-10-28 03:15:02 +01:00
3. Connection to xxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since 2018-10-28 03:15:02 +01:00
Het advies is om het netwerk te controleren en zorg te dragen dat DDNS-service is aangezet.

A. Ik heb internet en de NAS is via de verkenner gewoon te benaderen.
B. Als ik DSM wil bijwerken krijg ik de melding Verbinding is mislukt. Controleer uw internetverbinding.
C. Als ik in het configuratiescherm van de NAS naar DDNS dan is DDNS-ondersteuning ingeschakeld. In rood staat er bij E-mail: Kan Synology-accountgegevens niet opvragen. Bij status wederom in rood: Netwerkfout opgetreden. Controleer uw DNS en netwerkverbinding.

Ik maak gebruik van en DS 214PLAY,  DSM-versie 6.2.1-23824 Update 1 .

Weet iemand hoe ik de verbinding weer tot stand kan brengen.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 * 3 TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7978
  • Berichten: 43.979
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
« Reactie #1 Gepost op: 30 oktober 2018, 21:40:47 »
Je NAS heeft geen internet verbinding, doe eens een reset: Modus 1: Aanmeldingsgegevens van de administrator en netwerkinstellingen resetten


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806     RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline 53Starter91

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 29
Re: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2018, 22:00:30 »
Birdy, sorry had ik moeten vermelden. Ik heb al een reset van de NAS gedaan (ook van de router) en heeft tot niets geleid. Als ik kijk in https://myds.synology.com dan staat  de status op rood. Het IP-adres wat er bij staat heb ik ook gecontroleerd en komt overeen met mijn eigen IP-adres.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 * 3 TB

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7978
  • Berichten: 43.979
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2018, 22:05:14 »
Als je deze melding krijgt:
B. Als ik DSM wil bijwerken krijg ik de melding Verbinding is mislukt. Controleer uw internetverbinding.
dan heeft je NAS GEEN internet toegang, dus dan werkt DDNS natuurlijk ook niet.
Vervang de UTP kabel eens met 1 waarvan je zeker bent dat die goed is.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806     RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7978
  • Berichten: 43.979
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2018, 22:07:57 »
Kabeltje vervangen klinkt misschien gek als je wel je NAS op LAN kan benaderen echter, pas nog meegemaakt, dat LAN wel werkte en WAN niet, kabeltje vervangen en ja hoor, WAN werkte weer.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806     RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2667
  • Berichten: 16.545
Re: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
« Reactie #5 Gepost op: 30 oktober 2018, 22:22:01 »
Is het niet ook een storing bij Synology. Het is heel ongebruikelijk dat Synology 3x een mail stuurt van een verloren verbinding met exact dezelfde tijd erin. Je behoort 1 te krijgen en daarna niet meer totdat er weer een connectie is.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7978
  • Berichten: 43.979
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
« Reactie #6 Gepost op: 30 oktober 2018, 22:28:36 »
Even gekeken, geen storing:

42693-0


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806     RT2600ac  SRM 1.2.5-8227-11
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.2.5-8227-11

Offline 53Starter91

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 29
Re: Connection to xxxxxxxxxxxxxx.synology.me has been lost since xxxx
« Reactie #7 Gepost op: 30 oktober 2018, 22:47:14 »
Birdy,

Nogmaals bedankt voor de moeite. Inmiddels zojuist met hulp opgelost. Oplossing was om de DNS-server opnieuw (handmatig) te installeren. Voorkeur DNS-server ingegeven.
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 * 3 TB


 

Raspberry pi connection refused.

Gestart door glenngoovaertsBoard Media Streaming mods

Reacties: 1
Gelezen: 2494
Laatste bericht 22 november 2015, 08:38:57
door Stephan296
Connection log

Gestart door AnonymousBoard NAS hardware vragen

Reacties: 1
Gelezen: 2043
Laatste bericht 12 oktober 2006, 23:26:11
door Anonymous
DS-209II drops connection

Gestart door riddleBoard NAS hardware vragen

Reacties: 0
Gelezen: 1251
Laatste bericht 06 februari 2010, 13:33:50
door riddle
Welke remote connection mogelijkheid het veiligst?

Gestart door FloxBoard Mac OS X

Reacties: 0
Gelezen: 1575
Laatste bericht 02 februari 2012, 10:42:21
door Flox
Spotweb met Docker "Waiting for database connection at host"

Gestart door FirefrogBoard Docker / Container Manager

Reacties: 7
Gelezen: 875
Laatste bericht 17 november 2023, 15:37:26
door Satje01