Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Media Server (UPNP/DLNA) => Topic gestart door: Hakkelaar1973 op 30 januari 2017, 11:59:54
-
Hallo,
Sinds een weekje heb ik een nieuwe Samsung TV. Normaal nooit problemen (met oude Samsung TV) gehad met het afspelen van videobestanden (mkv) die op mijn NAS staan. Maar sinds ik een nieuwe TV heb wordt tijdens het kijken zo in eens de verbinding met mijn NAS verbroken. Na ongeveer 15 a 20 minuten. De NAS is daarna gelijk weer beschikbaar (als ik via netwerk kijk op mijn TV).
Met mijn oude TV nog nooit gehad!
Ik heb ook een BluRay speler van Samung waar ik ook via Netwerk de bestanden kan bekijken. Hier heb ik het probleem niet mee. Ik kan dus alles bekijken zonder dat verbinding verbroken wordt.
Weet iemand hoe ik bovenstaande probleem kan oplossen? Dus dat ik mkv bestanden kan kijken via TV zonder dat de verbinding met NAS verbroken wordt?
Alvast Bedankt.
-
Als ik het zo lees, dan lijkt mij dit een TV issue ?
Draai je DS Video op de TV ?
-
Is je tv bekabeld of via wifi verbonden?
-
Mijn NAS is zichtbaar in mijn netwerk op de tv. Als ik daarvoor kies dan krijg ik 3 mappen te zien: Video Foto Muziek.
In map Video staan mijn mkv bestanden. Daar klik ik op en dan wordt het bestand afgespeeld.
Dus maakt volgens mij niet van DS Video gebruik.
Mijn tv is verbonden via Wifi; ook mijn Bluray speler is verbonden via Wifi.
-
Dus maakt volgens mij niet van DS Video gebruik.
Kijk eens hier dan. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/Mobile/What_should_I_know_about_DS_video_for_Samsung_Smart_TV)
-
ik zal het eens via DS Video proberen.
-
Denk niet dat het veel uit zal maken, of je nu op je TV naar je netwerk kijkt, of via DS-Video.
Het gaat immers allemaal over je wifi netwerk.
Je maakt grotere kans als je eens gaat kijken naar je wifi punt.
Die zal niet verplaatst zijn t.o.v. je vorige tv.
Maar, is het een 2,4GHz of een 5GHz verbinding die je maakt met je wifi ?
Is het een Ziggo modem/wifi ?
Die hebben meestal dezelfde SSIS-naam voor zowel 2,4 als 5GHz 'wifi punt'.
En als jij je nieuwe tv aan het installeren bent en je maakt 'toevallig' juist op dat moment verbinding met je 2,4GHz, ipv je 5GHz wifi punt, dan heb je al snel de poppetjes aan het dansen.
Als je bovenstaande begrijpt, zul je misschien ook wel weten hoe je dit kunt aanpassen in je modem/router, zodat je je 2,4 GHz punt bijv. "Ziggoxxxx24GHz" noemt en je 5GHz punt "Ziggoxxxx5GHz".
Hierdoor krijg je op je Samsung tv dan ook die 2 wifi punten apart te zien, en kies je de 5GHz.
-
Ik maak nu via 5GHz verbinding en bij mijn vorige tv was dat 2,4 GHz (omdat 5GHz toen niet mogelijk was).
Ik heb nog een losse modem. Deze heb ik aangesloten op een externe router (netgear). Ook mijn NAS is via draad gekoppeld aan deze router. Wifi gaat ook via deze router.
Mijn Samsung tv ziet mijn 2 wifi punten: namelijk Netgear63 en Netgear63-5G. Ik heb bij de instellingen op tv bij netwerk gekozen voor Netgear63-5G.
-
Ik lees nog even NIET of deze instelling zojuist is gedaan, of voor dat je deze vraag hier stelde.
Werkt deze instelling ?
Zo nee, dan kiezen voor de 2,4GHz verbinding (Netgear63)
-
wat ik aangegeven heb is de instelling voordat ik de vraag gesteld heb. Dus hier heb ik problemen mee.
Ik zal de 2,4GHz eens gebruiken (Netgear63).
-
Zelfde probleem als ik 2,4 GHz gebruik. Na 27 minuten wordt verbinding verbroken.
-
Ik zou eens testen met EN de TV (WiFi UI) EN de NAS bedraad aan te sluiten.
Je kunt ook de NAS direct met UTP verbinden aan je TV zorg er dan wel voor dat ze beiden een vast IP-Adres hebben, b.v. TV 192.168.1.5 en de NAS 192.168.1.6 en beiden sub-net 255.255.255.0
Het is misschien wat werk maar, je moet uitsluiten wat niet het probleem is dus, om te beginnen, het netwerk zo klein mogelijk maken.
-
Heb ds video als app op de tv geïnstalleerd.
Heb zowel met 2,4 en 5Ghz verbinding getest. Alles volledig kunnen kijken zonder dat verbinding met NAS verbroken werd.
Dus probleem is opgelost!
Bedankt de hulp : :thumbup:
-
Mooi dat het is opgelost voor je, maar ik blijf het raar vinden.
Misschien dat er met DS-Video app een soort buffer wordt gevuld, waardoor je minder snel last krijgt van onderbrekingen.
-
Denk eerder dat de standaard DLNA profielen van je TV niet helemaal matchen met die op je NAS waardoor hij als hij iets tegenkomt in je film vastloopt in retry's en zo je netwerk ophangt.
Dat is met een wifi netwerk al snel gebeurd.
Als je de combinatie DS Video en NAS gebruikt is alles beter op elkaar afgestemd.