Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Media Server (UPNP/DLNA) => Topic gestart door: Pollewops op 08 oktober 2013, 20:26:21
-
Ik heb UPC Horizon en stream via DLNA films vanaf mijn NAS.
Het is echter altijd dat iedere stream perfect loopt tot 3 minuten voor einde. Dan hangt de stream en kan ik de laatste 3 minuten niet kijken op die manier.
Via pc streamen gaat wel altijd goed.
Zijn er Horizon gebruikers die dit herkennen ?
-
Via pc streamen gaat wel altijd goed.
Bedoel je dat je PC de Media Server is ?
NAS/MediaServer > Horizon > TV > Gaat fout
PC/MediaServer > Horizon > TV > Gaat Goed
OF
NAS//MediaServer > PC > Gaat goed
-
Sorry dat ik wat onduidelijk was:
NAS/MediaServer > Horizon > TV > Gaat fout
NAS/MediaServer > PC > Gaat goed
En als het fout gaat dan is het altijd ongeveer de laatste 3 minuten.
Of ik nu bijvoorbeeld een AVI of MP4 stream, dat maakt niet uit.
-
Ok....np....dat is dan duidelijk.
Ga even naar:
http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?lang=nld&q_id=452#t2 (http://www.synology.nl/support/tutorials_show.php?lang=nld&q_id=452#t2)
Check dan in hoofdstuk: 2. Configureer media-afspeelinstellingen op uw DiskStation.
4 "Onder het tabblad DMA-compatibiliteit kunt u het volgende doen om de DMA-compatibiliteit te verbeteren, ervoor te zorgen dat de multimedia-inhoud van Synology DiskStation probleemloos kan worden afgespeeld op uw DMA-apparaten."
-
Ik heb het profiel aangepast op de NAS en gekoppeld een TWONKY MOBILE.
Misschien dat hij het dan beter doet.
Ik ga testen en laat het weten.
-
Ik heb UPC Horizon en stream via DLNA films vanaf mijn NAS.
Het is echter altijd dat iedere stream perfect loopt tot 3 minuten voor einde. Dan hangt de stream en kan ik de laatste 3 minuten niet kijken op die manier.
Via pc streamen gaat wel altijd goed.
Zijn er Horizon gebruikers die dit herkennen ?
Ben eigenlijk wel benieuwd wat je stream.
-
Of ik nu bijvoorbeeld een AVI of MP4 stream, dat maakt niet uit.
;)
-
Ik heb een gelijk probleem, 5 minuten voor het einde van TV-series (lengte ongeveer 5 kwartier), stopt de weergave en komt er een melding dat de verbinding met de server is verbroken.
Korte afleveringen van zo'n 20 minuten worden probleemloos tot het eind afgespeeld.
Ik heb ook met andere apparaten gekeken (iPad 1 met IOS5 en blu-ray speler BDP7500mk2 van Philips) en die vertonen het probleem niet.
Het ligt dus echt aan de Horizon box.
Met deze box is er ook veel DLNA verkeer tussen server en Horizon, deze lijkt in een soort loop te zitten.
-
Ja ik heb het probleem ook nog steeds jammergenoeg