Auteur Topic: geen UPnP met DSM 3.0  (gelezen 3145 keer)

Offline DJ_jovel

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 103
geen UPnP met DSM 3.0
« Gepost op: 26 september 2010, 23:31:20 »
Ik heb net een nieuwe schijf (1,5 TB) in mijn 107+ gezet en daar de nieuwe DSM 3.0 (v 1337) op geïnstalleerd. Ik Krijg echter de UPnP server niet aan de praat. Als ik via de interface het vinkje DLNA/UPnP server aanvink en op OK druk dan geeft hij daarna netjes aan dat de instelling is toegepast maar het vinkje is weer weg. De UPnP server is niet ingeschakeld want ik kan niet (via UPnP) bij de content. Ik heb (5) verschillende UPnP clients geprobeerd maar een enkele kan content krijgen (mijn mede8er kan wel content afspelen maar alleen via het netwerk niet via UPnP).

Er is een vergelijkbare thread op het internationale forum http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=114&t=28465 maar daar gaat het om een update, ik heb een clean install gedaan op deze schijf (op mijn oude 1TB schijf heb ik de upgrade uitgevoerd zonder UPnP problemen). Het is echter ook een '+' model. Als ik een diagnose laat uitvoeren dan krijg ik wel een dms.dmslog file maar ik zou niet weten wat ik daarmee kan (is niet normaal leesbaar).

Dus heb ik 2 vragen (waarvan de eerste uiteraard de belangrijkste)
- Iemand enig idee wat ik moet doen om de UPnP server aan de praat te krijgen ?
- Wat kan/moet ik doen met een dms.dmslog file ?

P.S. ik kan niet 'opnieuw indexeren' want de DLNA/UPnP server instelling wil niet opslaan en dan kan je de 'Opnieuw indexeren' niet aanclicken (blijft grijs).
  • Mijn Synology: DS223j
Een fout maken is niet erg, een fout herhalen is dat wel.

Offline mc_

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 31
  • Berichten: 245
Re: geen UPnP met DSM 3.0
« Reactie #1 Gepost op: 30 september 2010, 09:19:40 »
Exact hetzelfde probleem op mijn DS207+.
  • Mijn Synology: DS1520+
  • HDD's: WD80EDAZ/WD40EFRX

Offline DJ_jovel

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 6
  • -Ontvangen: 3
  • Berichten: 103
Re: geen UPnP met DSM 3.0
« Reactie #2 Gepost op: 03 oktober 2010, 00:08:58 »
Opgelost. Lang leve het zelf herstellend vermogen van de Synology. Een reset van de NAS loste het probleem op (het lijkt wel Windows). Hij wilde weliswaar niet netjes down gaan, ondanks het software verzoek en later ook via de knop aan de buitenkant, ik heb uiteindelijk de stroom er af moeten halen. Maar nadat hij weer opstartte ging hij vrolijk aan het indexeren en na ongeveer 1 1/2 dag had hij eindelijk alles geïndexeerd. Ik kan nu weer lekker alle UPnP clients gebruiken (en ook de DS audio app) en mijn media over UPnP afspelen.

Me is a happy bunny again :-)
  • Mijn Synology: DS223j
Een fout maken is niet erg, een fout herhalen is dat wel.

Offline mc_

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 31
  • Berichten: 245
Re: geen UPnP met DSM 3.0
« Reactie #3 Gepost op: 05 oktober 2010, 12:56:18 »
En ook bij mij werkt dit. Heb mijn support ticket bij Synology direct weer kunnen sluiten. Dank!
  • Mijn Synology: DS1520+
  • HDD's: WD80EDAZ/WD40EFRX


 

kan geen verbinding maken

Gestart door Max1988Board DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 5
Gelezen: 1811
Laatste bericht 23 juni 2017, 20:05:30
door Benjamin
Ontvang geen maandelijks Health Disk Report meer van 415play

Gestart door F3rv3ntBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 2
Gelezen: 2090
Laatste bericht 02 december 2017, 19:46:34
door F3rv3nt
geen e-mail bericht verstuurd

Gestart door joop.kBoard Surveillance Station

Reacties: 4
Gelezen: 1896
Laatste bericht 04 februari 2018, 15:47:42
door joop.k
Kan EZ internet niet gebruiken: u heeft geen gateway ip adres ingesteld

Gestart door UnderlyingglitchBoard Netwerk algemeen

Reacties: 5
Gelezen: 1974
Laatste bericht 08 juli 2018, 18:08:37
door Robert Koopman
Geen zoekresultaten op DS418play in DLS

Gestart door macxboBoard Download Station

Reacties: 3
Gelezen: 2565
Laatste bericht 27 juli 2021, 09:51:03
door Stefonline