Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Media Server (UPNP/DLNA) => Topic gestart door: shanti op 23 juni 2014, 20:51:07
-
Sinds kort geeft mijn Samsung TV aan dat er geen toegang is tot de NAS DS213. De NAS is wel zichtbaar in de sourcelijst van de TV. Ook kan ik de NAS inclusief alle bestanden via de laptop benaderen en openen. De TV en NAS zijn met LAN kabel verbonden aan het netwerk en bij beide werkt de internetverbinding.
Zowel de TV als de NAS hebben de laatste software, statische IP en heb ik beide al aan- uitgeschakeld. Ik heb ook geen instellingen gewijzigd waardoor dit probleem ineens kan ontstaan.
In het forum staat beschreven dat in de Mediaserver van de NAS bij DMA compatibiliteit de instellingen voor de UPnP/DNLA apparaten zou moeten worden gewijzigd. Bij mij stond het vinkje aan, maar de Samsung TV staat wel in de lijst met het goede IP adres. Ik heb dit vinkje nu uitgezet maar het maakt helaas geen verschil.
Iemand anders nog ideeën hoe ik dit kan oplossen?
Dankje!
-
Staat het IP-adres van je TV om de een of andere reden soms in:
[attachimg=1]
-
Nee, ook de optie Automatisch blokkeren is uitgevinkt bij mij.
-
Het lijkt mij geen NAS issue, zeker als er niets veranderd is aldaar.
Laptop heeft er kennelijk geen problemen mee.
Zou het soms aan de Samsung kant kunnen liggen, een update gehad ?
Kun je uitsluiten dat het aan de Samsung zou kunnen liggen ?
-
Tja, dat zou je inderdaad bijna denken. Ook daar zijn geen wijzigingen geweest. Zou ook niet weten hoe ik daar het probleem kan uitsluiten. De internetverbinding werkt, en de NAS verschijnt wel in de sourcelijst. Hij kan 'm alleen niet lezen.
-
Ik zal proberen de standaardinstellingen van de NAS te herstellen (Configuratie -> bijwerken en herstellen -> standaardinstellingen herstellen).
Er staat beschreven dat de gebruikersgegevens worden gewist. Even ter controle; kan iemand me vertellen of al mijn data gewoon blijft staan?
-
Neeee, DIE optie zorgt ervoor dat je geheel opnieuw moet beginnen zoals die uit de doos kwam !!!
Je ben dan dus ALLES kwijt!
Kijk hier wat je wilt:
http://www.synology.com/nl-nl/support/tutorials/493