Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Maria DB => Topic gestart door: blackgoku op 25 maart 2014, 21:19:33
-
Deze melding krijg ik als ik spotweb installeer.
De MariaDB-databases werken momenteel in de compatibiliteitsmodus.
Voer eerst een upgrade uit van de MariaDB-databases.
-
Je bent naar DSM 5.0 ge-upgrade en MySQL is MariaDB geworden dus moet je, zoals de melding het heeft verklapt, converteren.
Als het goed is heb je hiervoor een icoontje gekregen die je moet aanklikken.
-
Wat ze hieronder in de link uitleggen heb ik al gedaan, dus het zou nu goed moeten zijn ?
http://www.synology-forum.nl/synology-dsm-5-0/mariadb/
-
Als je dat opgevolgd hebt ja, dan zou er geconverteerd (upgrade) moeten zijn.
Doe eens een reboot.
-
Na de laatste update blijf ik de melding krijgen:
"De MariaDB-databases werken momenteel in de compatibiliteitsmodus.
Voer eerst een upgrade uit van de MariaDB-databases".
Als ik op het pakket MariaDB-database klik kan ik alleen het wachtwoord resetten of de database verwijderen.
Ik heb ook al de DS uitgezet en opnieuw gestart. Dit helpt niet.
Iemand een tip?
-
De eerste keer, na de upgrade naar DSM 5, was het makkelijk op te lossen, inderdaad een keer op OK klikken voor conversie.
Maar een tijdje terug was er een upgrade voor MariaDB en toen kreeg ik die melding weer ... na wat zoeken een tip gevonden om password te resetten en daarna een stop/start van MariaDB te doen (gewoon via Package Center) en toen was de melding verdwenen. Daarna wel even password terug zetten met phpMyAdmin of zo.
-
Is inderdaad de oplossing bij mij om het wachtwoord te resetten. Blijft vreemd dat het zo moet maar bedankt voor de tip Goner.
-
Op het EN forum heeft iemand het support antwoord van Synology gepost:
This has been confirmed as a known issue and we will try to fix this issue in further MariaDB release. Sorry for your inconvenience.
Here is the workaround:
1. Please try to telnet to your DS with "root" account and password (same as admin's)
2. run the command "echo 1 > /var/services/mysql/VERSION"
3. open MariaDB package from DSM will trigger update again
4. type in the DB password and click Update will fix this issue
http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=20&t=85982&view=unread#p324677
-
Het resetten van het wachtwoord en opnieuw terugzetten wachtwoord in phpMyadmin heeft ook bij mij het probleem opgelost.
-
Heb je tussendoor ook een stop/start gedaan ?
Zal eerst maar 's koffie gaan halen, ik lees niet wat er staat :oops:
-
Ik mis denk een stukje wat betreft die MariaDB het enigste dat ik kan kiezen na de update dsm 5.x de laatste is reset password of verwijderen database.
Moet er meer mee mogelijk zijn of dat niet
De onderstaande oplossingen heb ik geprobeerd inclusief start stop ik kan helaas met php niet connecten naar de database misschien dat die mariadb in de weg zit of moet converteren
Hans
-
Klopt, je hebt alleen die 2 opties.
Om echt iets met MariaDB (voorheen MySQL) te doen heb je bijv. phpMyAdmin nodig of iets anders waarmee je SQL commando's kunt uitvoeren.
-
Goner bedankt voor je antwoord
groetjes,
Hans
-
even een vraagje, waar staat het standaard wachtwoord van mariadb ????
dat kanik nergens vinden
Peet
-
Standaard is het root-WW gewoon blanco (leeg laten dus).
-
voor de shop progamm moet ik opgeven ww en database naam uurtje mee bezig geweest maar werkt nog niet helaas, even een scherm afbeelding erbij om te verduidelijken.
-
Dat heeft niets met mariadb zelf te maken volgens mij maar met de db van applicatie?