Auteur Topic: Ziggo blokeert uitgaande mail poort 25  (gelezen 3644 keer)

Offline richard5000

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 51
Ziggo blokeert uitgaande mail poort 25
« Gepost op: 01 september 2012, 11:17:45 »
Ik zit bij ZIGGO en deze blokkeert bij mij poort 25, ze willen deze ook niet openzetten vanwege spam....

Dus nu is mijn mailstation niet bruikbaar en vind ik jammer, best wel makkelijk als men je domeinnaam kan invullen met daarachter mail en in roundcube terechtkomt.

Weet iemand of ik dit op een of andere manier kan omzeilen..?

Heb nu tijdelijk Google gebruikt, maar ik wil graag een mailprogramma zoals roundcube, of moet ik dan toch de mailstation maar verwijderen?

Hoor het graag,

Groet,
Richard

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: Ziggo blokeert uitgaande mail poort 25
« Reactie #1 Gepost op: 01 september 2012, 11:30:27 »
Standaard oplossing is een andere poort gebruiken of via een omweg de smtp server van Gmail gebruiken.
Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline richard5000

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 10
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 51
Re: Ziggo blokeert uitgaande mail poort 25
« Reactie #2 Gepost op: 01 september 2012, 12:53:01 »
Oke, thanks... maar hoe doe ik dit heeft u wellicht een omschrijving, stappenplan?

Heb al een andere poort geprobeerd, maar daarover komt de mail niet aan en poort 587 krijg ik ook niet open.

Kun je over iedere poort e-mail verkeer sturen?

Alvast bedankt!

Gr.
Richard

Offline r00n

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 15
  • -Ontvangen: 88
  • Berichten: 677
Re: Ziggo blokeert uitgaande mail poort 25
« Reactie #3 Gepost op: 01 september 2012, 13:33:53 »
Heb je bij het instellen wel aangegeven dat het een TLS verbinding moet zijn? Zonder dat aan te geven gaat het volgens mij niet werken. Weet alleen niet of dat mogelijk is bij mailstation.
Ziggo heeft ook een SMTP server die je mag gebruiken. Daarvoor moet je vermoedelijk even in de welkomsbrief kijken die je hebt gehad toen je klant bent geworden.
  • Mijn Synology: DS218+
  • HDD's: Heleboel...

Offline TonVH

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 86
  • -Ontvangen: 428
  • Berichten: 3.352
Re: Ziggo blokeert uitgaande mail poort 25
« Reactie #4 Gepost op: 01 september 2012, 13:53:06 »
Citaat van: "richard5000"
Oke, thanks... maar hoe doe ik dit heeft u wellicht een omschrijving, stappenplan?
Heb al een andere poort geprobeerd, maar daarover komt de mail niet aan en poort 587 krijg ik ook niet open.
Kun je over iedere poort e-mail verkeer sturen?
Alvast bedankt!
Gr.
Richard

Ik heb geen idee of je mailstation kunt instellen zodat er een andere poort gebruikt kan worden. Zie het manual.

Mail kan i.h.a. over poort 25, 465 en 587 verstuurd worden en/of vrij kiesbaar en ook kan vaak SSL gebruikt worden. Allemaal zaken waarmee je Ziggo's beperking kunt omzeilen.

Anders is de oplossing een dummy Gmail account en daarin aangeven welke van jouw accounts via de gmail smtp mogen verzenden. Zie gmail.com.


Verder kun je op Internet er veel over vinden met trefwoorden "kpn blokkade uitgaande mail". KPN is een van de meest beruchte voor zijn talloze blokkades.
Problemen kun je op 2 manieren oplossen: simpel of ingewikkeld.
Firewalls maken meer kapot dan je lief is. Problemen?
Zet dan eens de Firewall uit en kijk of er nog steeds een probleem is.

-------------------------------------------
DS415+, DS216+II, DS116, DS114

Offline Theet

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 5
  • Berichten: 75
    • http://www.lendering.org
Re: Ziggo blokeert uitgaande mail poort 25
« Reactie #5 Gepost op: 02 september 2012, 09:56:54 »
Ik heb hetzelfde probleem en ben er achter gekomen dat, als ik het bestand "master.cf" wijzig, een regel toevoeg, dat het dan wel werkt. MailServer past echter iedere keer het bestand weer aan.

http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=89&t=10318 "Re: Mogelijke oplossing..."

Wat dat betreft hetzelfde probleem als voor Ziggo denk ik... hoe kan ik er voor zorgen dat het
bestand blijft staan zoals ik het gewijzigd heb?


 

VERPLAATST: Reset modem ziggo

Gestart door BirdyBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 813
Laatste bericht 26 juli 2022, 11:02:24
door Birdy
Het loopt mis tussen Ziggo en T-Moblie

Gestart door PippinBoard The lounge

Reacties: 7
Gelezen: 2106
Laatste bericht 18 oktober 2018, 20:20:03
door Pippin
HELP!!! Port forwarding met UBEE Ziggo

Gestart door boor67Board Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 3
Gelezen: 12824
Laatste bericht 21 september 2013, 06:50:40
door jelleruben
DS-Lite bij Oud-UPC / Ziggo

Gestart door BrioletBoard DDNS / Quick Connect / EZ-Internet / Portforwarding

Reacties: 8
Gelezen: 17324
Laatste bericht 22 februari 2016, 11:44:26
door Briolet
RT1900AC Langzame internet doorvoer Ziggo

Gestart door florisvnBoard Synology Router

Reacties: 9
Gelezen: 3645
Laatste bericht 30 juni 2016, 08:33:04
door Peebee01