Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: Hendrikgosse op 31 augustus 2009, 18:37:39
-
Ik heb een Synology DS209+II
Ik heb webmail geïnstalleerd, als ik deze wil openen (Roundcube)vraagt ie om een gebruikersnaam en wachtwoord,
kan iemand mij vertellen hoe ik hieraan kom ??
-
Gewoon met een op je 209+ in dsm onder bevoegdheden - gebruiker aangemaakt user account ?
-
Als ik de gebruikersnaam en wachtwoord van een willekeurige gebruiker invul dan krijg ik de foutmelding : Aanmelden mislukt
Dan gebeurt bij alle gebruikers, zelfs bij admin of root.
De installatie is wel vlekkeloos verlopen en ik ontvang testmailtjes dus de SMTP staat goed ingesteld (niet dat dat er waarschijnlijk iets mee te maken heeft ...... :lol: )
Hopelijk kan iemand mij op het goede spoor brengen
Groeten,
Arie
P.S.
De gebruikers hebben alleen maar kleine letters dus daar kan het ook niet in zitten.
-
Webmail werkt allen als de gebruikers namen die je op de DS hebt met kleine letters, dus geen hoofdletters gebruiken. en natuurlijk de tcp poorten 25 en 110 openen in je router.
-
D kleine letters had ik al gelezen ......... :wink: maar je hoef nu toch nog niet de poorten25 en 110 te forwarden naar de NAS zolang ik nog aan het testen ben?
Ik ga via het interne netwerk naar de webmail ( http://192.168.1.100/mail/ (http://192.168.1.100/mail/) ), log in met de gebruiker arie en het bijbehorende wachtwoord en krijg dan de melding : Aanmelden mislukt.
Dan heb ik toch niks met de router te maken en hoeven de poorten nog niet te forwarden naar de NAS?
-
D kleine letters had ik al gelezen ......... :wink: maar je hoef nu toch nog niet de poorten25 en 110 te forwarden naar de NAS zolang ik nog aan het testen ben?
Ik ga via het interne netwerk naar de webmail ( http://192.168.1.100/mail/ (http://192.168.1.100/mail/) ), log in met de gebruiker arie en het bijbehorende wachtwoord en krijg dan de melding : Aanmelden mislukt.
Dan heb ik toch niks met de router te maken en hoeven de poorten nog niet te forwarden naar de NAS?
Klopt. Zolang je dat intern doet kan het daar niet aan liggen.
Heb je de functie 'Gebruiker Basismap' (Home Folder) wel aangezet? Die moet aanstaan voor Mailstation.
Je zet dit aan door in te loggen in de Synology, en dan naar Management > Bevoegdheden > gebruiker te gaan, en dan "Gebruiker Basismap" aan te zetten.
-
Beste Bjorn,
De Gebruiker Basismap heb ik ook al aangezet want via WinSCP heb ik gezien dat voor alle gebruikers een map is gemaakt in /volume1/homes, dat zal vast gedaan zijn door op Gebruiker Basismap te klikken ............ :lol:
Iemand nog een suggestie? Is er ergens een logbestand wat ik kan nakijken om te kijken wat er precies foutgaat want de melding "Aanmelding mislukt" is van het nivo van een gemiddeld Windows systeem ............ :roll:
Groeten,
Arie
-
Je laatste post is alweer 7 dagen geleden, is je probleem opgelost ??
Zonee, er is een nieuwe mailstation build (http://www.synology.com/support/download.php?lang=enu#msgackage) beschikbaar, baat het niet dan schaad het niet....
-
Sorry voor de late reactie maar ik heb de makkelijkste oplossing genomen ................ gisteren mijn NAS107+ geformatteerd en de laatste versie erop gezet, nu werkt het wel.......... :lol: Blijkbaar zat er gewoon wat oud zeer in de weg en dan is dit gewoon de makkelijkste oplossing.
Groeten,
Arie