Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: arieanneke op 18 november 2010, 12:33:08
-
Hallo,
Ik heb op mijn DS 107+ mailstation geactiveerd en geconfigureerd.
Thuis lijkt alles goed te werken, als ik naar http://xx.xxx.xxx.xxx/mail/ (http://xx.xxx.xxx.xxx/mail/) ga krijg ik de inlog van Roundcube te zien en kan ik ook inloggen.
Maar als ik vanaf mijn werk ga naar http://xx.xxx.xxx.xxx/mail/ (http://xx.xxx.xxx.xxx/mail/) dan krijg ik, nadat de browser een minuutje heeft zitten denken, alleen een witte pagina te zien zonder enige foutmelding?
Nu heb ik een aantal poorten opengezet naar de 107+ (de admin kan ik n.l. wel bereiken op poort 5000) maar is er nog een speciale poort die voor webmail geforward moet worden? Of zie ik wat anders over het hoofd?
Met vriendelijke groeten,
Arie Kant
-
Nu heb ik een aantal poorten opengezet naar de 107+
Welke dan?
-
zie bijlage ............... :D
Groeten,
Arie
-
En spreek je je webmail wel aan op je externe ip adres?
-
Yep, lees i.p.v. de x-en in http://xx.xxx.xxx.xxx/mail/ (http://xx.xxx.xxx.xxx/mail/) mijn buiiten ip adres.
Ik weet niet of het beveiligingstechnisch kwaad kan om deze hier te noteren, anders wil ik hem wel even in een PM sturen? Als het goed is krijg je toch eerst een inlogscherm te zien :lol:
Groeten,
Arie
-
Yep, lees i.p.v. de x-en in http://xx.xxx.xxx.xxx/mail/ (http://xx.xxx.xxx.xxx/mail/) mijn buiiten ip adres.
Ik weet niet of het beveiligingstechnisch kwaad kan om deze hier te noteren, anders wil ik hem wel even in een PM sturen? Als het goed is krijg je toch eerst een inlogscherm te zien :lol:
Groeten,
Arie
Sorry, ik zag dat ik even niet automatisch ingelogd was ............. :oops:
Nog ter aanvulling, thuis benader ik de webmail met http://192.168.1.100/mail (http://192.168.1.100/mail) en vanuit mijn werk dus op het externe IP adres van mijn router.
-
Je moet ook poort 80 opzetten voor je mail je hebt nu alleen de communcatiekant open staan..
-
Je moet ook poort 80 opzetten voor je mail je hebt nu alleen de communcatiekant open staan..
Oke, bedankt voor de tip maar de mailserver zelf werkt gewoon wel goed, ik ontvang mail en kan mail versturen.
Poort 80 is de poort voor een webserver maar ik heb wel ergens gelezen dat uberhaupt de webserver op de Synology aan moet staan om de webmail te laten functioneren dus je zou best wel eens gelijk kunnen hebben ......... :lol:
Vanavond poort 80 maar eens doorzetten naar de nas, ik laat nog wel even horen of dat dit de oplossing was.
Groeten en bedankt zover,
Arie
-
de mailserver werkt ook wel zonder poort 80 :-) je kan er alleen niet bij....
en werkt het ??
-
de mailserver werkt ook wel zonder poort 80 :-) je kan er alleen niet bij....
en werkt het ??
Dat was er ook precies aan de hand, tuurlijk werkte de mailserver alleen met de webmail kreeg ik gen contact.
Nadat dus poort 80 toegevoegd was in de router om geforward te worden naar de NAS werkt nu ook de webmail als een trein !
Iedereen bedankt voor het meedenken :D
Groeten,
Arie
-
Geen dank druk maar op bedankt. :)