Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: GeJee op 13 november 2013, 13:10:40
-
Ik loop tegen een nogal merkwaardig probleem aan waar ik de oorzaak even niet van kan achterhalen.
Log ik lokaal in via webmail dan kan ik prima mails ontvangen en versturen via roundcube.
Log ik in vanaf een extern ip adres dan kan ik nog steeds mail ontvangen maar kan ik niet versturen.
Druk ik op send now dan gebeurt er echt helemaal niets.
Ter info, voor de smtp van de betreffende accounts gebruik ik een authorised smtp met correcte username & password, ben dus niet van de smtp van m'n provider afhankelijk. Reeds ook geprobeerd via de smtp van m'n provider ... zelfde resultaat.
Wie-O-Wie helpt me verder?
-
Via welke poort stuur je de mail? Poort 25 wordt door vrijwel elke provider geblokkeerd als het niet naar zijn server gaat. Het gebruik van de beveiligde poorten heeft dit probleem niet. Het is altijd aan te raden om geen 25 te gebruiken indien mogelijk.
-
Erwordt gebruik gemaakt van poort 587 (ssl), ook poort 25 via de smtp van mijn provider geprobeerd, werkt ook niet.
Vreemde is dat als ik lokaal via roundcube inlog de mail wel vesrtuurd wordt, dus ook via poort 587. Maar zodra ik vanaf een extern ip inlog wil hij gewoon absoluut niet verzenden.
-
Niemand een suggestie hoe dit nu kan ?
-
Vreemd dat intern/extern verschil uitmaakt, is bij mij niet het geval, en ik begrijp ook niet hoe dat uberhaupt iets kan uitmaken.
Misschien mail station eens opnieuw installeren?
/Erik
-
Dat heb ik reeds geprobeerd Erik, maar maakt geen verschil.
Overigens heb ik het idee dat met het verwijderen van mailstation niet echt alles verwijderd wordt, al heb ik daar geen directe harde bewijzen voor.
-
Idd wordt niet alles verwijderd.
Als (!!) je handig bent met ssh (bijv putty), dan kan je ook handmatig nog wat opruimen.
Kijk dan na de-installeren eens onder /volume1/@appstore/...
-
Mailserver & mailstation verwijderd, reboot en ingelogd via SSH -> geen spoor meer te vinden van de dir's van een van die 2.
Mailserver weer geïnstalleerd en wat schetst mijn verbazing, het heeft gewoon de oude instellingen weer terug.
Er moet dus nog ergens wat verstopt zitten, maar waar ?
-
Misschien hier?
/usr/syno/etc/packages/MailServer
-
Probleem is ondertussen getackeld ... eindelijk.
Vreemd maar waar zit het probleem in de opmaak van de mail.
Lokaal maakt het geen verschil, opmaak in HTML of in plain text maar remote maakt dat dus wel het verschil.
In de vookeursinstellingen in roundcube de HTML opmaak uitgezet en webmail werkt ook remote weer als een zonnetje.
Case closed ...
-
Case closed maar wel vreemd dat wel of geen html mail verschil maakt tussen werken en niet werken. Toch?
-
Nog al ja. En juist daarom wou ik die info wel even delen, hier zoek je het normaal NOOIT !!!
-
Ik heb RoundCube wel op mijn NAS staan maar niet als onderdeel van Mail Station.
Ik gebruik het nooit maar ga toch eens kijken of ik het kan reproduceren.
-
Ik ben zelf ook geen voorstander van webmail maar wou het toch werkend geconfigureerd hebben. Voor het zeldzame en hopelijk nooit voorkomende geval dat ik en geen wifi en geen 3G of 4G voor handen heb maar wel kan beschikken over andermans PC.
Lokaal zal het je niet opvallen, dan werkt alles perfect.
Pas als je vanaf een ander IP dan dat van je eigen NAS wil mailen in HTML opmaak gaat het fout.
Hier althans wel.
-
Via 3G heb ik deze problemen niet, html en niet-html gaan beide de deur uit.
Maar ik gebruik wel Mail Server met een eigen domein.
Geen Mail Station en pop3, misschien zit daar ergens toch net het verschil.
-
Ik heb geen eigen domein.
Html en plain text vanuit Roundcube werkt bij mij ook gewoon.
/erik