Auteur Topic: POP3 niet goed verwijderd  (gelezen 485 keer)

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2680
  • Berichten: 16.581
POP3 niet goed verwijderd
« Gepost op: 11 februari 2024, 18:16:22 »
Ik kreeg net een spam bericht binnen op een account dat ik al jaren geleden verwijderd had binnen mailstation.  In de mailheader zie ik dat hij via pop3 opgehaald is. Als ik dan mailstation open zie ik dat er geen enkel account in mijn pop3 lijst staat. Klopt, want dit was al lang gewist.

Dan maar met ssh gekeken in:

/volume1/@appstore/MailStation/mail/ext/briolet_fetch(In plaats van 'briolet' stond hier natuurlijk de echte naam van mijn nas account.)

In die file zie ik inderdaad mijn verwijderde pop3 account nog staan. Ik heb die file nu maar met de hand aangepast. Het relevante deel stond tussen twee comment regels met de naam van het mailaccount erin.

Ik blijf het vreemd vinden dat de GUI geen pop3 account laat zien, terwijl hij er wel was en nog actief ook.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac


 

VERPLAATST: Pop3 server instellen

Gestart door BirdyBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 1032
Laatste bericht 17 januari 2018, 12:54:16
door Birdy
Met POP3 mail ophalen van Synology met Outlook?

Gestart door Maurice_69Board Mailplus server en client

Reacties: 9
Gelezen: 2830
Laatste bericht 28 december 2019, 20:59:18
door Maurice_69
Geent Pop3 instellingen

Gestart door olafBoard Mail Station

Reacties: 4
Gelezen: 2525
Laatste bericht 10 maart 2011, 23:56:05
door cyrus1977
Pop3: berichten op server laten voor een x aantal dagen

Gestart door DmitriBoard Mail Station

Reacties: 2
Gelezen: 2041
Laatste bericht 04 december 2012, 09:53:22
door Dmitri
catch-all via pop3 ophalen, en distibueren naar verschillende accounts

Gestart door BalBoard Mail Station

Reacties: 7
Gelezen: 3042
Laatste bericht 01 september 2013, 13:33:26
door _-_Robin_-_