Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: Thomassio op 15 december 2012, 11:13:35

Titel: pop3 email houdt er steeds mee op
Bericht door: Thomassio op 15 december 2012, 11:13:35
Ik gebruik de mailserver op mijn eigen domein waarbij ik via pop3 verschillende email accounts binnenhaal. Alles werkt goed maar een paar keer per week krijg ik geen emails meer binnen. Het mailstation is wel normaal benaderbaar en geeft geen fouten.
Als ik via roundcube -> instellingen -> pop3 bij alle email aliassen op opslaan click dan stromen de emails weer binnen.

Iemand enig idee?

Thomas
DS 211+
laatste firmware en packages
Titel: Re: pop3 email houdt er steeds mee op
Bericht door: happyman op 18 januari 2014, 13:08:42
Hier hetzelfde probleem. Werkt het inmiddels? Hoe heb je het opgelost?
Titel: Re: pop3 email houdt er steeds mee op
Bericht door: yvink op 30 januari 2014, 11:01:09
Dit probleem heb ik ook al ongeveer een jaar.
Heb gemaild met Technical Support maar daar kwam ik ook niet verder mee.
Krijg het maar niet opgelost.
Titel: Re: pop3 email houdt er steeds mee op
Bericht door: Dmitri op 30 januari 2014, 20:08:15
Ook hier hetzelfde probleem. Het ophalen van mail stopt onwillekeurig. En na een reboot van de Syno stopt het ook.

Zie graag een oplossing. Wie weet 't?

Verstuurd vanaf mijn LT26i met Tapatalk

Titel: Re: pop3 email houdt er steeds mee op
Bericht door: happyman op 01 februari 2014, 20:51:13
Bij mij is de oplossing gekomen op het moment dat ik ziggo router heb uitgeschakeld.
Mijn oude router achter de ziggo-router gezet en deze via DMZ naar de oude router verwezen. Die werkt als een tierelier en sindsdien (2 weken) geen problemen meer.
Alle mail komt keurig binnen. Ik vermoed dat het probleem te maken heeft met de lease time vanuit de router. Die kon ik via ziggo op max 1200sec zetten. Via mijn oude router kan ik hem op oneindig zetten.
Titel: Re: pop3 email houdt er steeds mee op
Bericht door: Briolet op 01 februari 2014, 22:01:42
Als jij de eigen router via dmz achter de ziggo router hebt staan, dan kun je de router in de Ziggo niet uitgeschakeld hebben, maar is zijn routerfunctie nog steeds aktief.

De leasetime is alleen belangrijk als je nas zijn IP via dhcp krijgt. Gebruik je inderdaad dhcp, dan kan het wel kloppen dat je problemen had. De helft van de routers van Ziggo zijn Cisco routers en die zijn buggy. Volgens mij is dat al een half jaar bekend dat dhcp reserveringen niet werken op de Cisco routers van Ziggo. Ik heb geen idee hoe dat bij upc zit, omdat die ook dezelfde Cisco routers gebruiken.
Titel: Re: pop3 email houdt er steeds mee op
Bericht door: buzzke op 02 februari 2014, 11:31:49
hebben jullie ipv6 actief?
want zowiesto geeft pop3 email probs met ipv6
overstappen op imap ipv pop3 helpt
Titel: Re: pop3 email houdt er steeds mee op
Bericht door: happyman op 03 februari 2014, 12:52:51
Als jij de eigen router via dmz achter de ziggo router hebt staan, dan kun je de router in de Ziggo niet uitgeschakeld hebben, maar is zijn routerfunctie nog steeds aktief.

De leasetime is alleen belangrijk als je nas zijn IP via dhcp krijgt. Gebruik je inderdaad dhcp, dan kan het wel kloppen dat je problemen had. De helft van de routers van Ziggo zijn Cisco routers en die zijn buggy. Volgens mij is dat al een half jaar bekend dat dhcp reserveringen niet werken op de Cisco routers van Ziggo. Ik heb geen idee hoe dat bij upc zit, omdat die ook dezelfde Cisco routers gebruiken.

Tja, verkeerde woordkeuze.
Uiteraard is de DHCP nu nog actief, maar dan met een gereserveerd ip-adres. Tevens de oude router een fixed ip-adres gegeven. Verder wordt de ziggo router niet meer gebruikt.

In de niet werkende situatie was ook alles met fixed ip-adres ingesteld. Toch werkte het niet. Ik had meer problemen. Voor mijn solarsystem heb ik een NTP nodig. Via de ziggo router had ik regelmatig problemen met het verkrijgen van de tijd. Met deze oplossing geen problemen meer.

IP6 gebruik ik nog niet, dus ook daar zou het probleem niet kunnen liggen.

Nu, ruim 3 weken later werkt alles nog steeds probleemloos.
Titel: Re: pop3 email houdt er steeds mee op
Bericht door: Briolet op 03 februari 2014, 14:44:51
Citaat
Via de ziggo router had ik regelmatig problemen met het verkrijgen van de tijd.

Ik heb altijd een probleem met de term "Ziggo router" omdat dit een niets zeggende kreet is zonder type aanduiding. Ziggo heeft inmiddels 4 verschillende customised routers in omloop die elk hun eigen bugs hebben.

Ik weet wel dat er een klein jaar geleden klachten van Toon gebruikers die ook gerelateerd waren aan het opvragen van de tijd bij een timeserver. Maar je kunt altijd nog je nas als timeserver instellen en daar de tijd ophalen. (Dat doen mijn IP cameras ook)
Dan moet de nas natuurlijk wel een correcte tijd kunnen ophalen.   :D