Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: jackcybre op 04 september 2011, 23:33:01

Titel: oud email adres speelt parten
Bericht door: jackcybre op 04 september 2011, 23:33:01
Hallo,

Ik ben al dagen aan het stoeien, maar ik kan niet bepalen waar het probleem zich voor doet.
Ik krijg steeds een mail via het mailstation van de DSS211 dat een oud adres niet geverifieerd kan worden met een pop account.
Fetchmail could not get mail from xxx@xxx@pop.quicknet.nl.

Ik heb alle instellingen nagelopen op de website en DS211, maar kan nergens een oud email adres vinden waar hij nu om zeurt.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan aanpakken ?

Grt. Jack
Titel: Re: oud email adres speelt parten
Bericht door: bartmans99 op 05 september 2011, 11:08:04
Je hebt ook in de webmail gekeken?
Titel: Re: oud email adres speelt parten
Bericht door: jackcybre op 05 september 2011, 22:27:02
In roundcube heb ik alle instellingen nagekeken, echter geen spoor van het oude adres.
Ook heb ik in het configuratie scherm gekeken naar dingen die het zouden kunnen doen.

Ook mijn website heb ik uitgepluisd, ook daar geen applicatie die een fout adres heeft.
Ik word er een beetje gek van...

Edit, dit is deel twee van de melding

FETCHMAIL-DAEMON@DiskStation <FETCHMAIL-DAEMON@DiskStation>

Misschien helpt dit bij het vinden van de oplossing.
Titel: Re: oud email adres speelt parten
Bericht door: jackcybre op 06 september 2011, 23:27:41
Ik heb besloten om een volledige backup te maken van alles wat op de DS staat.
Daarna gooi ik hem naar de fabrieks instellingen in de hoop dat ik van die melding af ben.
Als dat geen rare mail meer opleverd, dan zet ik de website terug. Op die manier kan ik bepalen of het uit 1 van die 2 vandaan komt.
Kennelijk is er een of ander configuratie bestand die het oude en foutieve adres blijft vasthouden, althans dat vermoed ik.

Als de mails dan nog niet ophouden weet ik dat ik het ergens anders moet zoeken.
Maar er is een of andere applicatie bezig om steeds te verifieren op dat pop account.
Over een paar dagen weet ik meer, want ik moet 500 Gig overzetten....

Mocht dat geholpen hebben, dan plaats ik uiteraard weer een reactie.

Grt. Jack
Titel: Re: oud email adres speelt parten
Bericht door: jackcybre op 12 september 2011, 20:34:59
Nou, na enige dagen testen is het opgelost.
Een geheel nieuwe installatie gedaan en alle mail gegevens goed ingevuld.
Nu krijg ik niet meer die irritante foutmelding in mijn mail.

Dus toch ergens een config wat is blijven hangen, wellicht een bug ?
Nogmaals, ik had alle instellingen binnenste buiten gekeerd en nooit wat gevonden.

Gelukkig werkt het weer naar behoren !