Ik zal zo goed mogelijk beschrijven wat ik gedaan heb:
Allereerst heb ik bij smtp2go.com een relay gekocht (kosten 10 euro per jaar) Dit omdat Ziggo poort 25 blokkeerd, de mailserver probeerd dus via deze poort te verzenden.
In het configuratiescherm van de DS heb ik bij Melding het volgende ingevuld: smtp server: smtp2go.com, poort 8025. (EDIT-- poort 8025 openzetten in de router, UDP en TCP)
Bij SMTP authenticatie heb ik mijn smtp2go account gegevens ingevoerd.
Bij mailserver heb ik pop3 inschakelen, en IMAP aangevinkt.
Goed, nu naar roundcube.
Allereerst heb ik de andere account verwijderd en ervoor gezorgd dat alleen de standaard account aanwezig was. Ook heb ik alle pop accounts verwijderd. Daarna de DS een reboot gegeven.
Bij instellingen/indentiteiten heb ik de hoofdaccount (die dus steeds terugkomt omdat hij ingebakken zit in de DS) een fictief email adres gegeven. Dit om te voorkomen dat je de melding krijgt dat het adres al bestaat. De naam heb ik gewijzigd in DS211. Daarna weer voor de zekerheid een reboot gedaan. (kan zijn dat het niets uithaald, maar zekerheid voor alles)
Ik heb een nieuw account aangemaakt met daarin het volgende ingevuld: Naam (lijkt me duidelijk)
Email adres en naam afzender. Deze heb ik opgeslagen met een vinkje bij standaard account.
Bij het tabblad POP3 heb ik het volgende ingevuld: email adres, gebrukersnaam ziggo, wachtwoord ziggo, pop.quicknet.nl, (mag geloof ik ook .ziggo.nl zijn, maar ik heb nog een quicknet adres.)
poort 110. SSL staat niet aangevinkt.
Bij beheerdersinstellingen heb ik bij standaard SMTP instellingen: smtp.quicknet.nl, poort 25, en maximum bijlage op 5mb gezet.
Bij pop server instellingen heb ik de tijd op 1 minuut gezet, en uiteraard dat men pop berichten mag ontvangen.
Ik hoop dat jullie dit verder helpt, zo niet, laat het dan even weten !