Auteur Topic: Na verwijderen account, komt deze weer terug  (gelezen 4495 keer)

Offline jackcybre

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 61
Na verwijderen account, komt deze weer terug
« Gepost op: 08 april 2012, 01:10:40 »
Ik zit nu al een paar dagen te knokken met Roundcube.
Ooit had ik het een en ander ingesteld maar wil daar vanaf omdat ik geen mail kan ontvangen via de POP.

Wat heb ik gedaan: een nieuwe indentiteit aangemaakt in roundcube en daarmee begon de ellende. Deze indentiteit heb ik als standaard ingesteld, maar ik kon geen pop instellen omdat het email adres al in gebruik was. Dat is vreemd want ik heb alle andere accounts verwijderd.

Echter na het opnieuw inloggen staat doodleuk ineens die oude account er weer als standaard, ik heb hem toch verwijderd ??
Ook na het de-installeren / her-installeren van mailstation blijft die oude account mij achtervolgen. Ik heb zwaar het idee dat ik daarom geen mail kan ontvangen omdat hij blijft rotzooien met die oude account.

Hoe krijg ik de DS zover dat alle mail instellingen echt weg zijn en dat ik opnieuw kan beginnen met instellen ?

Grt. Jack

Offline GeJee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 19
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 70
Re: Na verwijderen account, komt deze weer terug
« Reactie #1 Gepost op: 08 april 2012, 11:09:08 »
De hoofdidentiteit is niet te verwijderen, deze blijft terug komen.
Laat deze even voor wat het is, maak een nieuwe aan en stel deze correct in, stel hem daarna als standaard identiteit in en voilla ....

Offline jackcybre

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 61
Re: Na verwijderen account, komt deze weer terug
« Reactie #2 Gepost op: 08 april 2012, 12:26:52 »
Het is uiteindelijk gelukt, en hij houd nu wel de nieuwe indentiteit vast. Alleen heel vreemd dat ik wel kan verzenden (via relay i.v.m. poort 25) maar niet ontvangen.
De pop service staat in het configuratiescherm / mailserver pop3 staat aangevinkt.
In roundcube heb ik de correcte pop instellingen gebruikt voor Ziggo.

Moet ik verder nog ergens wat instellen voor het ontvangen ?

Offline jackcybre

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 61
Re: Na verwijderen account, komt deze weer terug
« Reactie #3 Gepost op: 09 april 2012, 00:22:14 »
Vaag, nu haalt hij de mail wel binnen, dus pop werkt weer. Geen idee wat er nu veranderd is...
Ik hoop dat dit zo blijft. Ondertussen maak ik screenshots van mijn instellingen voor als het weer eens voorkomt.

Offline Eddy

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 1
Re: Na verwijderen account, komt deze weer terug
« Reactie #4 Gepost op: 28 april 2012, 18:58:24 »
Hallo Jack,

Kun jij mij vertellen hoe je e.e.a. nu precies hebt ingesteld? Ik probeer nl. ook mail te versturen via Ziggo, maar mij lukt het niet. Moet ik via relay versturen? Zoja, wat moet er dan precies gebeuren?
Ik maak gebruik van Surveillance station middels een Foscam camera. Als ik via de software van deze camera via poort 25 een test-bericht verstuur, lukt het wel.

Ik zou het zeer op prijs stellen als jij (of iemand anders) mij verder kan helpen. Het heeft mij al de nodige uurtjes gekost.

Gr. Eddy

Offline MartinSmall

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 9
Re: Na verwijderen account, komt deze weer terug
« Reactie #5 Gepost op: 28 april 2012, 22:18:04 »
Hallo Jack,

ik heb een vergelijkbaar probleem, ik kan geen pop3 accounts aanmaken bij 1 van de users.
Identiteiten aanmaken gaat goed, maar zodra ik een bij de identiteiten ingevuld emailadres aan wil maken als pop account krijg ik de melding dat deze al in gebruik is. Ook willekeurige, niet eerder gebruikte, adressen krijgen deze melding. Heel raar.

Je zegt dat je het hebt opgelost, maar niet hoe. Kun je me tips geven wat je gedaan hebt?
Ik heb zelf al het user_fetch bestand verwijderd, aangepast, gekopieerd van andere users maar het mag niet baten. (/volumeX/@appstore/MailStation/roundcubemail/ext)

Alvast bedankt, Martin

Offline jackcybre

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 61
Re: Na verwijderen account, komt deze weer terug
« Reactie #6 Gepost op: 28 april 2012, 23:12:29 »
Ik zal zo goed mogelijk beschrijven wat ik gedaan heb:
Allereerst heb ik bij smtp2go.com een relay gekocht (kosten 10 euro per jaar) Dit omdat Ziggo poort 25 blokkeerd, de mailserver probeerd dus via deze poort te verzenden.
In het configuratiescherm van de DS heb ik bij Melding het volgende ingevuld: smtp server: smtp2go.com, poort 8025. (EDIT-- poort 8025 openzetten in de router, UDP en TCP)
Bij SMTP authenticatie heb ik mijn smtp2go account gegevens ingevoerd.

Bij mailserver heb ik pop3 inschakelen, en IMAP aangevinkt.

Goed, nu naar roundcube.

Allereerst heb ik de andere account verwijderd en ervoor gezorgd dat alleen de standaard account aanwezig was. Ook heb ik alle pop accounts verwijderd. Daarna de DS een reboot gegeven.
Bij instellingen/indentiteiten heb ik de hoofdaccount (die dus steeds terugkomt omdat hij ingebakken zit in de DS) een fictief email adres gegeven. Dit om te voorkomen dat je de melding krijgt dat het adres al bestaat. De naam heb ik gewijzigd in DS211. Daarna weer voor de zekerheid een reboot gedaan. (kan zijn dat het niets uithaald, maar zekerheid voor alles)

Ik heb een nieuw account aangemaakt met daarin het volgende ingevuld: Naam (lijkt me duidelijk)
Email adres en naam afzender. Deze heb ik opgeslagen met een vinkje bij standaard account.

Bij het tabblad POP3 heb ik het volgende ingevuld: email adres, gebrukersnaam ziggo, wachtwoord ziggo, pop.quicknet.nl, (mag geloof ik ook .ziggo.nl zijn, maar ik heb nog een quicknet adres.)
poort 110. SSL staat niet aangevinkt.

Bij beheerdersinstellingen heb ik bij standaard SMTP instellingen: smtp.quicknet.nl, poort 25, en maximum bijlage op 5mb gezet.

Bij pop server instellingen heb ik de tijd op 1 minuut gezet, en uiteraard dat men pop berichten mag ontvangen.

Ik hoop dat jullie dit verder helpt, zo niet, laat het dan even weten !

Offline jackcybre

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 9
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 61
Re: Na verwijderen account, komt deze weer terug
« Reactie #7 Gepost op: 30 april 2012, 01:16:27 »
Herstel, poort 8025 moet je dus WEL openzetten in de router !!
Excuses.

Offline beekschooten

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 27
Re: Na verwijderen account, komt deze weer terug
« Reactie #8 Gepost op: 02 januari 2013, 22:49:33 »
Heeft inmiddels iemand al een oplossing voor het probleem van de terugkerende instellingen? Ik heb precies hetzelfde probleem en krijg daardoor roundcube met geen mogelijkheid meer aan het lopen. Mailmappen die ik via Outlook kan zien bestaan volgens roundcube niet, users bestaan al terwijl ze niet zichtbaar zijn. Mailstation en server al verwijderd. NAS opnieuw gestart. Niets helpt.


 

Geen meerder mappingen op ander account dan admin user?

Gestart door MichaelCBoard Windows

Reacties: 5
Gelezen: 1822
Laatste bericht 30 september 2014, 11:28:20
door Birdy
Kan geen torrents verwijderen of toevoegen in download station

Gestart door RATBoard Download Station

Reacties: 216
Gelezen: 46063
Laatste bericht 07 februari 2015, 21:04:18
door Erwin1
Cloudstation database verwijderen?

Gestart door stitchBoard Cloud Station & Drive

Reacties: 3
Gelezen: 4046
Laatste bericht 21 augustus 2013, 09:03:57
door Briolet
Plex geeft het verkeerde seizoen van Pokemon weer

Gestart door The RaptorBoard Plex Media Server

Reacties: 7
Gelezen: 2348
Laatste bericht 07 oktober 2019, 11:18:00
door J-J
Crontask uit synology verwijderen

Gestart door JheroenBoard Synology DSM 6.2

Reacties: 16
Gelezen: 2502
Laatste bericht 10 oktober 2020, 15:26:28
door Birdy