Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: GerardR op 30 augustus 2014, 11:30:26
-
Ook al is er al veel geschreven over dit onderwerp toch lijkt het mij goed om mijn ervaring te delen bij de installatie van mijn nieuwe DS214 +. Bij de DS 213+ had ik deze ervaring in beperkte mate.
Het blijkt dat niet alle pop3 berichten vanaf de mailserver bij KPN worden opgehaald. Om voor mij onduidelijke redenen wordt het ene bericht wel afgeleverd en het andere niet. Door in het fetch bestand het commando "fetchall"toe te voegen heb ik het probleem opgelost.
Start putty (ssh) en log in als root
wijzig het pad: cd /volume1/@appstore/MailStation/roundcubemail/ext
wijzig het fetchbestand van het mailaccount: vi <naam>_fetch
voeg een regel toe boven "no keep" met het commando: i fetchall
druk op de escapetoets en sluit het bestand af met
:wq
verlaat putty met exit
[Mod edit 22-12-2018: Het pad is tegenwoordig: "/volume1/@appstore/MailStation/mail/ext"]
-
Zou alleen nodig moeten zijn als je bijvoorbeeld met KPN webmail de e-mail ook al gelezen hebt, daardoor wordt de "read" flag is gewist.
Fetchall just means to fetch all of the mail on the mail server no matter what the "read" flag is. It is possibly to read mail through many different processes. If you use another mail client from another location, for example you could have read you mail and kept it ont he server, but marked it with the "read" flag. At this point if you did _not_ use the "fetchall" flag then only mail marked as new would be downloaded.
-
Dat is onjuist! Ik gebruik geen webmail. Het gebeurt bij het ophalen van berichten met roundcube dat niet alle berichten worden afgeleverd. Ik heb dit gecontroleerd door met behulp van telnet de mailbox bij KPN te resetten
-
Dat is onjuist!
Ik neem aan dat je bedoelt: dat is bij mij niet het geval :|
-
Dat is onjuist slaat op:
"Zou alleen nodig moeten zijn als je bijvoorbeeld met KPN webmail de e-mail ook al gelezen hebt, daardoor wordt de "read" flag is gewist"
Het blijkt dat de "read" flag ook gewist is zonder dat het bericht is afgeleverd. Waardoor dit komt is een raadsel.
Door een reset m.b.v. fetchall wordt dit hersteld en het bericht alsnog afgeleverd.
Dit probleem is vorig jaar ontstaan nadat KPN zijn mailservers heeft vervangen. Dit heeft geleid tot oeverloze discussies met KPN. Mede dankzij de suggestie van een kpn medewerker en een lid van dit forum is de oplossing gezocht zoals hierboven aangegeven.
Ik ben blij met deze oplossing voor het probleem. Voor diegenen die het aangaat doe je voordeel ermee!
Zo niet negeren.
-
Bij mij hetzelfde probleem, ik heb de hierboven aangegeven oplossing aangebracht. Ik ben benieuwd!
-
Mmmm, de berichten komen nog niet binnen. Een vraagje : moet het in te voegen commando "fetchall" zijn, of "i fetchall"?
-
Opgelost !
Het probleem was, blijkbaar, dat mailstation / roundcube er niet tegen kan om meer dan één email-adres te pollen voor dezelfde user. Ik heb voor een van de email-adressen een aparte user in mijn Synology aangemaakt, en dat email-adres verwijderd bij de oorspronkelijke user. En prompt kwam op allebei de users de mail binnen.
Weer wat geleerd :-)
-
Lijkt me wel een bugreport richting Synology waard. Een mail programma moet meerdere pop accounts kunnen ophalen.
-
@Briolet is dat niet eerder een bugreport voor roundcube? Polling heeft niet echt iets met de Synology mailserver te maken en roundcube is 3rd party.
@Joost van der Leeden Je kunt ook eventueel de laatste versie van roundcube downloaden van de roundcube website en die in de /web map installeren. Moet je wel iets meer configureren, maar dat heb ik ook ooit wel eens gedaan en viel nogal mee.
-
Synology integreert roundcube in hun mailstation. Dan lijkt me dat de bugreport naar Synology moet. Het kan goed zijn dat roundcube op zich goed werkt, maar Synology het verkeerd installeert waardoor het mis gaat.
-
Yes het zóu kunnen, maar in het begin was mailstation de combinatie van mailserver en web client. Nu is mailstation alleen nog maar de roundcube client en is er een aparte mail server package. Het is dus niet echt geïntegreerd met iets ofzo. Alleen de default settings van roundcube staan zo ingesteld dat hij samenwerkt met mail server.
-
Lijkt me wel een bugreport richting Synology waard. Een mail programma moet meerdere pop accounts kunnen ophalen.
Ik zou zeggen, dat het bugreport naar Synology moet, tenslotte leveren zij de software. Ik wil best een bugreport indienen, maar ik heb daar geen ervaring mee. Iemand?
-
Synology Ticket:
https://myds.synology.com/support/support_form.php?lang=nld
Of als je DS is geregistreerd of wilt registreren en dan een ticket:
https://myds.synology.com/support/register.php?lang=nld
Of via DSM (alleen versie 5 en hoger): Hoofdmenu > Support Center > Contact Support.
Of als je wilt bellen:
https://www.synology.com/nl-nl/company/contact_us
-
Ok, bedankt. Ik hou jullie op de hoogte.
-
Het probleem was, blijkbaar, dat mailstation / roundcube er niet tegen kan om meer dan één email-adres te pollen voor dezelfde user.
Vreemd, bij mij werkt dat gewoon (2 e-mail adressen pollen voor 1 user).
Heb je het ook al eens teruggebouwd, en werkt het dan weer niet?
Verder zie ik af en toe klachten over fetchmail (het Mail Station onderdeel dat de mail met POP3 ophaalt), het lijkt erop dat fetchmail er soms zomaar mee stopt. Dat kan je controleren met de command line: ps|grep fetchmail.
Groeten,
Erik
-
Ga ik proberen, maar nu nog even niet (andere dingen te doen).