Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: tusker op 14 mei 2011, 15:51:46
-
Ik ben bezig om mijn eigen mailserver voor elkaar te krijgen om mail te ontvangen lukt wel maar versturen vanaf roundcube of een mail client werkt niet.
In Roundcube staat er als je een mail verstuurd dat ie dat heeft gedaan maar als ik dan in mijn gmail inbox kijk heb ik geen mail gekregen.
Heb al van alles geprobeerd en heb ook geen fout meldingen in /var/log/messages.
Weet iemand nog een oplossing want via google zie ik door de bomen het bos niet meer.
Alvast bedankt....
-
Wat heb je staan bij Admin instellingen SMTP server?
Vul hier eens de gegevens van je provider in!
Bv smtp.provider.nl
Test dit met en zonder username/password
Dit zou moeten werken nu.
-
Ik heb alles aan staan in de mailstation instellingen van de DSM en de smtp ben ik zelf dus smtp.blabla.nl (blabla is het dns adres die ik zelf heb).
-
Je provider staat denk ik niet toe dan je als smtp server fungeerd, stel bij de smtp is de server van je provider in!
-
Ik heb mail station nu ook weer geinstalleerd,
Daarbij stuitte ik ook op het probleem van mail niet en wel versturen van af het aangemaakte domein.
Dit komt omdat mijn isp poort 25 blokkeert. (dat doen wel meer providers)
Via google kwam ik een tip tegen voor verwijzing van je mx record bij je domein hosting provider.
Het volstaat om een MX record met da laagste prioriteit aan te maken en dan door te routeren naar de eigen SMTP server van de internet provider die je gebruikt.
In mijn geval een mx record toevoegen mail.domein.nl prio 150 naar smtp.ziggo.nl.
Het sturen en ontvangen van mail via mailstation gaat als de bandweer.
Dit wilde ik jullie niet onthouden