Auteur Topic: Mailstation for dummies zonder domeinnaam  (gelezen 68856 keer)

Offline beekschooten

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 2
  • -Ontvangen: 1
  • Berichten: 27
Re: Mailstation for dummies zonder domeinnaam
« Reactie #45 Gepost op: 31 december 2012, 16:44:06 »
wpee, dank voor deze tip. Hiermee krijg ik het inderdaad lopend. Zie wel dat ik van een synology naar een android probleem terecht kom, aangezien Android mail niet de mogelijkheid heeft de 'Sent' map te laten verwijzen naar een andere dan de standaard. Heb ook nog geen alternatieve Android mailclient gevonden die dat wel kan. Uit principe pas ik liever de mailsettings van de clients aan naar de standaards van de mailstation dan andersom.Voor nu moeten alle PC's en de server zich even voegen naar de nukken van de android tablet, aangezien mailstation en Outlook wel de mogelijkheid kennen van een alternatieve 'Verzonden' mapnaam.

Offline redneck eyeball

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 8
  • -Ontvangen: 21
  • Berichten: 247
Re: Mailstation for dummies zonder domeinnaam
« Reactie #46 Gepost op: 01 januari 2013, 01:50:49 »
Die sent map moet je niet aanpassen op de Android client, dat dien je te veranderen in de Roundcube client.
Dan staat het nadien ook juist in de Android app.

Offline fabian

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 62
Re: Mailstation for dummies zonder domeinnaam
« Reactie #47 Gepost op: 03 januari 2013, 10:19:21 »
Beste allemaal,

Ik wil al mijn mail binnenhalen op de NAS en deze moet dan zowel binnnenshuis als van buitenaf te benaderen zijn. Ik gebruik 2 mail adressen: xxx@gmail.com.
Ik heb een DDNS voor mijn NAS aangemaakt: xxx.DiskStation.me
Alle poorten (25,110,143,993 en 995) op mijn router worden nu doorgestuurd naar het IP-nummer van mijn NAS.
Nu heb ik een vraagje over de SMTP instellingen:
Moet ik in de MailServer als domeinnaam nu de naam van mijn nas opgeven of de DDNS naam?
Wat moet ik in RoundCube als smtp server de naam van mijn nas selecteren of "localhost"?

B.v.d., Fabian

Offline fabian

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 62
Re: Mailstation for dummies zonder domeinnaam
« Reactie #48 Gepost op: 03 januari 2013, 22:16:13 »
Ik heb het nu voor één mail account (kabelfoon) werkende: binnenshuis werkt het via Roundcube en Outlook en buitenshuis via mijn Samsung Galaxy S mobiel.
Echter kan ik in Outlook geen berichten verwijderen: er komt alleen een streep door het bericht.
Via mijn mobiel werkt dit weer wel goed.
Verder hebben sommige mappen in Outlook ineens een andere benaming: verzonden -> sent, etc.
Het gekke is dat dit op mijn mobiel bij de meeste mappen weer wel goed gaat, dus het is niet voor beide gelijk.
Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Offline wpee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 94
Re: Mailstation for dummies zonder domeinnaam
« Reactie #49 Gepost op: 04 januari 2013, 07:19:01 »
Je moet in roundcube instellen (ergens bij instellingen) dat je verwijderde berichten niet wilt laten zien, ergens een vinkje zetten. (ik kan het nu niet precies zeggen waar, maar bij instellingen is dit)

gr Wim
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1
  • Extra's: -

Offline fabian

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 62
Re: Mailstation for dummies zonder domeinnaam
« Reactie #50 Gepost op: 04 januari 2013, 08:15:32 »
Citaat
Je moet in roundcube instellen (ergens bij instellingen) dat je verwijderde berichten niet wilt laten zien, ergens een vinkje zetten. (ik kan het nu niet precies zeggen waar, maar bij instellingen is dit)
Deze heb ik inderdaad gevonden, maar dit maakte in Outlook geen verschil.
Zou er ergens in Outlook nog een instelling verkeerd kunnen staan?
Weet jij soms ook waarom de benaming van de postvakmappen verschillend zijn?

Offline wpee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 94
Re: Mailstation for dummies zonder domeinnaam
« Reactie #51 Gepost op: 04 januari 2013, 09:14:01 »
Ik gebruik Thunderbird als client. Ik heb wel enige tijd nodig gehad om de speciale mappen (trash, sent, drafts, inbox) dezelfde naam te krijgen op alle pc's en accounts.

Outlook weet ik zo niet, geen ervaring mee op dit gebied.

gr Wim
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1
  • Extra's: -

Offline arnor

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 46
  • -Ontvangen: 13
  • Berichten: 170
Re: Mailstation for dummies zonder domeinnaam
« Reactie #52 Gepost op: 05 januari 2013, 10:13:08 »
Citaat van: "fabian"
Citaat
Je moet in roundcube instellen (ergens bij instellingen) dat je verwijderde berichten niet wilt laten zien, ergens een vinkje zetten. (ik kan het nu niet precies zeggen waar, maar bij instellingen is dit)
Deze heb ik inderdaad gevonden, maar dit maakte in Outlook geen verschil.
Zou er ergens in Outlook nog een instelling verkeerd kunnen staan?
Weet jij soms ook waarom de benaming van de postvakmappen verschillend zijn?

Bij het instellen van het imap-account binnen Outlook zie je rechtsonder (althans bij Outlook 2010) een knop 'meer instellingen' Klik hierop; dan zie je een aantal tabbladen waarmee je de wijzigingen voor mapnamen kunt doorgeven.

Offline fabian

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 62
Re: Mailstation for dummies zonder domeinnaam
« Reactie #53 Gepost op: 06 januari 2013, 11:28:30 »
@arnoderuig:
In 2007 kan je hier alleen de map "verzonden items" opgeven.
Ik heb ze wel aan kunnen passen door gewoon in de mappenlijst de betreffende map te selecteren en met de rechter muis knop de naam te wijzigen.

@iedereen:
Ik ben erachter gekomen dat in Outlook 2007 het niet mogelijk is, als je in een IMAP Postvak IN een mail delete, deze gelijk naar je verwijderede items verplaatst wordt. Outlook 2007 markeer deze mail middels een doorgetrokken streep.
Je kan deze mail wel automatisch permanent verwijderen door in je accountinstellingen -> meer instellingen "items verwijderen wanneer u on-line tussen mappen schakelt" aan te zetten.
Een andere optie is door bij beeld -> huidige weergave: "berichten verbergen die zijn gemarkeerd voor verwijderen" aan te vinken.

Offline fabian

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 62
Re: Mailstation for dummies zonder domeinnaam
« Reactie #54 Gepost op: 06 januari 2013, 17:55:56 »
Ik heb nog een vraagje over de MailServer.
Ik zie momenteel in het overzichtgrafiek van de MailServer alleen de grafiek van uitgaande mail. Van de inkomende en mislukte mails wordt niks weergegeven.
Verder zou ik de e-mails die in de wachtrij staan willen beheren. Nu zie ik alleen het aantal e-mails in de wachtrij vermeld staan, maar ik zou bijv. een mislukt verzonden e-mail willen verwijderen, zodat er niet elke keer opnieuw geprobeerd wordt deze te verzenden.

Offline fabian

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 62
Re: Mailstation for dummies zonder domeinnaam
« Reactie #55 Gepost op: 06 januari 2013, 18:28:28 »
Wie heeft trouwens het voor elkaar om ook mail van gmail binnen te halen (naast je hoofd e-mail adres)?
Ik heb hiervoor nu in Roundcube een extra pop3 account aangemaakt met de volgende gegevens:
E-mail: xxx@gmail.com
Wachtwoord: xxx
pop3-server: pop.gmail.com
pop3-poort: 995
SSL-verbinding: AAN
Opties: SMTP server = diskstation / poort 25 (dezelfde instelling als voor mijn e-mail adres van mijn provider)
Echter krijg ik zodra een test mail binnen wordt gehaald het volgende bericht:
Fetchmail could not get mail from xxx@gmail.com@pop.gmail.com.

The attempt to get authorization failed.
This probably means your password is invalid, but some servers have other failure modes that fetchmail cannot distinguish from this because they don't send useful error messages on login failure.

The fetchmail daemon will continue running and attempt to connect at each cycle.  No future notifications will be sent until service is restored.
--
The Fetchmail Daemon

Ik heb ook een extra SMTP server geprobeerd met de volgende instellingen:
smtp.gmail.com / poort 465 (SSL)
Dit geeft echter dezelfde bovenstaande melding.
Wie weet wat ik fout doe?

Offline wpee

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 6
  • Berichten: 94
Re: Mailstation for dummies zonder domeinnaam
« Reactie #56 Gepost op: 06 januari 2013, 23:59:05 »
Wellicht dat je met deze schrijven even kunt overleggen hoe hij het gedaan heeft
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=148&t=11607
Dan kun je wellicht ook zijn foutjes eruit halen ;)

En hier staat ook iemand die ook ermee gespeeld heeft.
http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=89&t=7185&hilit=ssl+mailstation

en als je verder zoekt vind je nog meer op dit forum
http://www.synology-forum.nl/search.php?keywords=mailstation+gmail

succes
gr Wim
  • Mijn Synology: DS110j
  • HDD's: 1
  • Extra's: -

Offline fabian

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 2
  • Berichten: 62
Re: Mailstation for dummies zonder domeinnaam
« Reactie #57 Gepost op: 08 januari 2013, 08:21:56 »
@wim,
Ik heb gisteravond alles nagelezen en allerlei instellingen geprobeerd zonder enig resultaat.
Ik denk zelf dat mijn instellingen aardig juist zijn, want ik krijg wel, zowel in Roundcube als in Outlook, een fetchmail (zie mijn bovenstaande reactie voor tekst) over Gmail binnen, zodra ik daar een test mail heen heb gestuurd.
Zou het komen doordat Gmail met SSL werkt of mijn SMTP server nu niet Gmailis, maar mijn Diskstation met een relay over Kabelfoon?
Zo ja, moet ik hier ergens nog voor instellen: Sylogogy en/of router?

P.S. Alle poorten t.b.v. mail: 25,110,143, 993,995 staan in miojn router al geforward naar de Synology.

Offline aee74

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Mailstation for dummies zonder domeinnaam
« Reactie #58 Gepost op: 10 januari 2013, 10:23:57 »
Ik heb de eerdere handleidingen gevolg en kan via roundcube verzenden en ontvangen.
Als ik de instellingen nu op m'n iphone overneem, kan ik wel ontvangen maar niet verzendem.

Settings iPhone:

Email
Imap
Naam: xxxxxxxx
E-Mail: ik@mail.nl
Beschrijving: Mail

Server inkomende post
Hostnaam xxxx.synology.me
Gebruikersnaam: user
Wachtwoord: ****

Server uitgaande post
Hostnaam xxxx.synology.me
Gebruikersnaam: user
Wachtwoord: ****
Gebruik SSL nee
Identiteitscontrole Wachtwoord
Serverpoort 25

Zoals ik schrijf ontvangen gaat goed, maar verzenden niet.


In de Nas staat de mailserver als domein verwezen naar xxxx.synology.me
en voor SMTP gebruik ik mijn smtp.upcmail.nl met de bijbehorende inlog gegevens

iemand een idee wat ik verkeerd doe.


EDIT - Kleine aanvulling, het werkt nu!
Ik had een type fout gemaakt in mijn mail adres. via WIFI op mijn werk lukt t nu. 3G nog niet getest.

EDIT2 - via 3G werkt t ook

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 272
  • -Ontvangen: 1802
  • Berichten: 10.985
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Mailstation for dummies zonder domeinnaam
« Reactie #59 Gepost op: 10 januari 2013, 10:55:24 »
Verzenden lukt niet als je buiten de deur bent?
Of al niet via het eigen netwerk?

Buiten via 3G heb je grote kans dat de mobiele provider poort 25 blokt en/of je geen toegang krijgt tot smtp.upcmail.nl
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs


 

Mailstation instellingen te complex? Blijkbaar voor mij wel.

Gestart door MarcelklimBoard Mail Station

Reacties: 2
Gelezen: 1741
Laatste bericht 22 december 2012, 10:17:38
door Marcelklim
Hoe configureer ik dat MailStation email via IMAP ophaalt?

Gestart door sciuriusBoard Mail Station

Reacties: 7
Gelezen: 6359
Laatste bericht 10 mei 2018, 13:30:51
door sciurius
Mailstation 2 (smtp eigen provider en pop3 van eigenwebsite)

Gestart door TheDiskBoard Mail Station

Reacties: 1
Gelezen: 2882
Laatste bericht 21 juni 2011, 12:43:39
door bartmans99
MailStation 2 UPC configureren

Gestart door madvisionzBoard Mail Station

Reacties: 21
Gelezen: 10553
Laatste bericht 28 september 2011, 14:04:47
door markdark
email chello in mailstation

Gestart door oObreezerOoBoard Synology DSM 5.1 en eerder

Reacties: 1
Gelezen: 2024
Laatste bericht 23 januari 2009, 22:23:40
door cyrus1977