Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: control4 op 12 juli 2012, 00:35:23
-
Gisteren heb ik mijn DS1512+ voorzien van de nieuwe DSM 4.1.
Alles werkt goed behalve kan ik de MailServer niet opstarten.
Er komt een melding: De bewerking is mislukt. Meld u opnieuw aan bij DSM en probeer het opnieuw.
Ik heb pakket verwijdert en opnieuw geinstalleerd, reboot geprobeert maar wil niet starten.
Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Bij voorbaat dank.
-
Iemand op een ander forum heeft een bug ontdekt.
De MailServer start niet als de 'Maximumgrootte per e-mail (MB)' groter of gelijk aan 2048 is ingesteld.
Bij een waarde van 2047 of lager start hij gewoon.
-
Een mailtje van 2048MB?
De meeste mailservers hebben al moeite met 10MB.
Waarom zou je zo'n groot bestand willen gebruiken?
Maar, uiteraard wel bedankt voor de tip!
-
Beste Robert,
Ik lees dat je met DSM 4.1 de Mailserver aan het testen bent. Even twee vragen als dat mag.
1. Ben je tevreden over de Mailserver
2. Kun je met het toekennen van aliasen ook 'joker > *' tekens gebruiken. Ik mijn oude mailserver kon ik mail berichten bijvoorbeeld marco@domeinnaam.nl (http://mailto:marco@domeinnaam.nl)
De * kon alles zijn bijvoorbeeld marco.knvb@domeinnaam.nl (http://mailto:marco.knvb@domeinnaam.nl)
Als dat dus kan dan kan ik de MX records van mijn domein gaan overzetten naar ddns van Synology. Nu zorgt Google voor het doorsturen. Google leest mijn catch-all mailbox en stuurt de mailberichten door. Maar dat gebeurt maar 1 keer in de ong. 45 minuten.
Ik ben zeer benieuwd hoe mailserver gaat werken. In de demo versie op de site van Synology ziet deze app er veelbelovend uit.
Groet,
Marco
-
Voor wat betreft vraag 1 kan ik "ja" antwoorden, ik ben tevreden met Mailserver.
Maar over deel 2 kan ik niets zeggen. Zou dat eens moeten proberen, lijkt me wel handig.
Je geeft per bedrijf een e-mail adres uit. Je weet meteen waar het vandaan komt toch?
-
Dat klopt. Zo kon ik bijvoorbeeld zien dat ik van het mailadres dat ik had verstrekt aan de KNVB (hele tijd geleden) reclame mail ontving.
Ik kon bijvoorbeeld ook bepaalde mailadressen blokkeren. Als hierop veel reclame mail op binnen kwam.
Ik ben benieuwd naar jou bevindingen.
-
In DSM met Mailserver kan ik geen alias opgeven als "gebruiker.*"
Dat lijkt me wel een prachtige toevoeging. Geef je per bedrijf/doel een eigen mailadres uit.
Krijg je er spam op binnen dan de alias weggooien en klaar :D
-
Bedankt voor het testen!
Nu maar hopen dat Synology dit lijntje ook leest... :D
-
Synology leest hier niet 8)
Misschien werkt "joker" teken wel anders? Geen * maar iets anders? Staat niets bij de ?-functie.
Als ik een alias in de trend van "gebruiker.test" aanmaak werkt dat adres prima maar als ik zo voor mij 25 aliassen moet aanmaken zal het lijstje wel lang worden.
-
Voor Synology zou gebruikerservaringen die hier in het forum worden besproken toch wel interessant kunnen zijn.
Maar goed, we wachten rustig af.
-
Synology gebruik als 'joker' ook het *-teken.
Dus het zal voorlopig niet werken in Mailserver.
Zie plaatje hierin beschrijft Synology in een andere handleiding het gebruik van een 'joker'-tekens
[attachimg=0:hncao0t1]jokerteken.JPG[/attachment:hncao0t1]
-
Voor Synology zou gebruikerservaringen die hier in het forum worden besproken toch wel interessant kunnen zijn.
Oh, zeker. Maar in Taiwan lezen de meeste geen Nederlands.
Het Engelstalige forum volgen ze toch wel dacht ik.
Duidelijk met dat joker teken. Werkt helaas niet in Mailserver, zou een leuke uitbreiding zijn.
-
In DSM met Mailserver kan ik geen alias opgeven als "gebruiker.*"
Dat lijkt me wel een prachtige toevoeging. Geef je per bedrijf/doel een eigen mailadres uit.
Krijg je er spam op binnen dan de alias weggooien en klaar :D
Heb je de jokerteken ook geprobeerd alsvolgt: gebruiker.*,*@domein.nl ?
Zo staat het in de handleiding bij een ander onderwerp nl. zie foto in een eerder bericht.
Het zou idd een geweldige toevoeging zijn :D
Alvast bedankt weer !
-
Heb ik niet gezien, ga ik morgen eens proberen.