Auteur Topic: Mail wordt niet binnengehaald  (gelezen 12170 keer)

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Mail wordt niet binnengehaald
« Gepost op: 10 augustus 2018, 12:29:52 »
Goedendag,

Na een reset van mijn NAS en/of het updaten van mailstation/mailserver (dit heb ik gisteren beide gedaan) komen naar nu blijkt mijn mails niet meer binnen in Roundcube (mailstation) en andere clients (iOS/Outlook). Ik heb alle instellingen doorgelopen, het account verwijderd en opnieuw ingesteld, maar niets helpt.

Ik heb een een e-mail adres bij een externe partij (interIP) waar ik via Mailstation de mail van hun server op de NAS download en waar ik dan via Outlook op de PC en via iOS de mail mail binnenhaal. Ik heb e.e.a. ingesteld via onderstaand stappenplan. Wat is er veranderd of wat is er nog meer gereset waar ik nu even naar moet kijken?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Op basis van DSM 5.2
Vooraf:
- Eén of meedere gebuikers aangemaakt
- “User Home Service” ingechakeld.
Installatie: eerst MailServer, dan MailStation pakket uit het package center.
Instellingen Mailserver
1. SMTP tab
✓ SMTP inschakelen
Accounttype: lokale gebruikers
✓ SMTP-verificatie inschakelen
✓ Authorisatie voor LAN-verbindingen negeren
Domeinnaam: DiskStation
Poort: 25
Maximumgrootte per e-mail: 10 mb

✓ SMTP-SSL inschakelen
Poort: 588
✓ SMTP-verificatie inschakelen
Poort: 587

SMTP Relay knop
✓ SMTP Relay inschakelen
Server: smtp.ziggo.nl
Poort: 587
✓ Altijd beveiligde verbinding gebruiken
✓ Authenticatie vereist
Account: gebruikersnaam@ziggo.nl
Wachtwoord: xxx

2. POP/IMAP tab
✓ IMAP inschakelen
✓ IMAP SSL/TLS inschakelen

Instellingen Mailstation

1. Start Mailstation en log in met het admin account
2. Kies rechtsboven voor “Beheerdersinstellingen” en vervolgens naar POP3- Serverinstellingen
3. Zet het vinkje aan bij "De gebruiker toestaan om e-mailberichten te ontvangen van een externe POP3-server"
4. Zet de ontvangstinterval op 5 minuten
5. Klik op opslaan
6. Klik op uitloggen
7. Log opnieuw in, maar nu met je eigen (niet admin) account.
8. Kies rechtsboven voor “Instellingen” en klik op de SMTP-serverinstellingen
9. Zet vinkje achter: SMTP TLS-beveiligde verbinding inschakelen
10. Klik op de “POP3” tab.
11. Via het + teken links onder kun je hier de verschillende mailaccoounts toevoegen, zoals je dit ‘vroeger’ in bijvoorbeeld  Outlook hebt ingesteld.
12. Zorg dat je bij ieder account als SMTP server “localhost” geselecteerd hebt.
#

Mochten zaken verkeerd / onnodig zijn, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Alvast bedankt!
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #1 Gepost op: 13 augustus 2018, 22:00:05 »
Euuh... iemand? ::)
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #2 Gepost op: 16 augustus 2018, 13:31:38 »
Nou dat schiet lekker op. Zojuist opnieuw Mailserver en Mailstation opnieuw geinstaslleerd, maar ook dat helpt niet. Ik begrijp er niets van, maar ondertussen loopt mijn mailbox vol....
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 8004
  • Berichten: 44.017
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2018, 13:55:03 »
Staat de DNS op je NAS wel goed ?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2018, 14:05:44 »
Geen idee. Wat is goed? Hoe moet die staan?
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline Eddiexbmw

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 71
  • -Ontvangen: 42
  • Berichten: 361
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #5 Gepost op: 16 augustus 2018, 14:12:45 »
na een reset... betekent dit ook reset van de netwerkinstellingen?
heeft de NAS nog hetzelfde interne ip.
je hebt waarschijnlijk poorten geforward naar je NAS. Als je NAS een ander ip heeft gekregen, wijzen de poorten niet (meer) naar je NAS
  • Mijn Synology: DS920+
  • HDD's: 4 x WD40EFRX
  • Extra's: RT2600 + 3 x MR2200

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2669
  • Berichten: 16.551
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2018, 14:17:17 »
Voor pop hoef je geen poorten te forwarden. Maar TS heeft er zo'n irrelevant aantel settings vermeld dat dit helemaal afleid waar het over gaat. Het motiveert in elk geval niet om dit te gaan lezen.

Als je met ssh ervaring hebt, kun je nog kijken in:

/volume1/@appstore/MailStation/mail/logs/errors
Hier logt Roundcube zijn fouten. (NB Waardeloze plet voor een log, omdat dit log met elke update van MailStation ook gewist wordt)
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2018, 14:22:06 »
Bedankt voor je hulp en reactie.

De NAS heeft nog dezelfde Interne IP. Dit is vanuit het Ziggo modem gereserveerd. Het IP adres waarmee ik in de browser het ziggo-modem kan bereiken, staat ook ingevuld bij de NAS bij Netwerk > Algemeen > Standaardgateway.

Op zich heeft ook 'alles' wel verbinding 'met elkaar. Als ik een mail verwijder in mijn iOS, dan zie ik ook dat ie in Outlook en Mailstation verdwijnt. Maar Mailstation (dus lokaal, heeft m.i. nog niets met portforwarding te maken?) haalt geen mail binnen, terwijl er genoeg op de server staan....
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2018, 14:26:21 »
Voor pop hoef je geen poorten te forwarden. Maar TS heeft er zo'n irrelevant aantel settings vermeld dat dit helemaal afleid waar het over gaat. Het motiveert in elk geval niet om dit te gaan lezen.



Sorry, ik probeer duidelijk te zijn door mijn settings te vermelden en hetgeen ik gedaan heb (reset en updates).

Ik heb er nèt niet genoeg verstand van om precies te begrijpen wat het doet, sorry.  Dat stappenplan heb ik ook vanuit een ander topic ooit gekrgen, mijn gevoel zegt dat daar bepaalde dingen in staan die niet nodig zijn, maar het werkte in ieder geval wel. Tot vorige week dus.

Geen ervaring met SSH (weet niet eens wat je ermee bedoeld :-p)
Bedankt in ieder geval voor je reactie...
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 8004
  • Berichten: 44.017
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2018, 14:35:47 »
na een reset... betekent dit ook reset van de netwerkinstellingen?
Als je de enkele reset bedoelt, ja.
Maar, controleer dit nog even voor de zekerheid: Configuratiescherm > Netwerk > Netwerkinterface > kies LAN 1 > Bewerken
Standaard zal het IP-Adres van je Router in het vakje DNS Server moeten staan.


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2018, 14:44:51 »
Maar, controleer dit nog even voor de zekerheid: Configuratiescherm > Netwerk > Netwerkinterface > kies LAN 1 > Bewerken
Standaard zal het IP-Adres van je Router in het vakje DNS Server moeten staan.

Hij stond op DHCP. Dat zal door de reset gekomen zijn.
Heb hem aangepast op Handmatige Configuratie en heb bij DNS server het adres van mijn Router ingevuld. Achter Gateway en DNS staat nu hetzelfde IP adres (die van mijn ziggo modem). Achter IP adres staat het correcte, locale IP adress van mijn NAS.
Dit alles lijkt echter geen verschil te maken. Mails worden nog steeds niet binnengehaald...

  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline Eddiexbmw

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 71
  • -Ontvangen: 42
  • Berichten: 361
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #11 Gepost op: 16 augustus 2018, 15:16:34 »
werk je met een aangepaste pop3 server bij serviceprovicer?
Zo ja heb je dan met en zonder ssl geprobeerd, klopt de poort
Zo nee heb al een geprobeerd om deze instellingen toch met de hand in te voeren.
Bijvoorbeeld Gmail is voor gedefinieerd, maar je kunt de serverdefinities ook met de hand invoeren door toch voor aangepast te kiezen
  • Mijn Synology: DS920+
  • HDD's: 4 x WD40EFRX
  • Extra's: RT2600 + 3 x MR2200

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #12 Gepost op: 16 augustus 2018, 15:29:10 »
Yup, aangepaste POP3 server. Poorten kloppen volgens mij, heb ook zonder SSL geprobeerd (automatisch 110) en met (automatisch 995).
Op de site van mijn mail provider staat verder weing vermeld over poorten.  Zie bv https://www.interip.nl/helpdesk/e-mail-instellingen/outlook-2016/
Ik heb ook 993 SSL geprobeerd, maar dan gebeurt ook niets...

Ik heb het vermoeden dat het in een andere instelling zit, n.a.v. de reset. Maar wat?
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001

Offline Eddiexbmw

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 71
  • -Ontvangen: 42
  • Berichten: 361
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #13 Gepost op: 16 augustus 2018, 15:38:08 »
ik weet niet of je firewall dwars zou kunnen zitten, je zou hem even voor de test uit kunnen zetten
  • Mijn Synology: DS920+
  • HDD's: 4 x WD40EFRX
  • Extra's: RT2600 + 3 x MR2200

Offline OutintheBlue

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 33
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 114
Re: Mail wordt niet binnengehaald
« Reactie #14 Gepost op: 16 augustus 2018, 15:48:33 »
Firewall op NAS stond uit, net even firewall van ziggo modem uit gezet, maar maakt niets uit...
  • Mijn Synology: DS213+
  • HDD's: 2x ST3000DM001


 

Mail van nas naar meerdere computers

Gestart door nossieBoard Mailplus server en client

Reacties: 3
Gelezen: 1665
Laatste bericht 02 september 2022, 11:53:33
door Briolet
Mail via Lan

Gestart door Marc1973Board Mail mods

Reacties: 12
Gelezen: 6667
Laatste bericht 13 februari 2013, 22:06:58
door Marc1973
VERPLAATST: E-mail via Thunderbird met DS218+

Gestart door BrioletBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 929
Laatste bericht 30 januari 2020, 12:20:05
door Briolet
Mail station onbereikbaar <ip>/mail geeft error 500

Gestart door ernst.te.brakeBoard Mail Station

Reacties: 0
Gelezen: 2614
Laatste bericht 23 juli 2016, 13:37:33
door ernst.te.brake
Geen mail meer na update Airport Extreme

Gestart door SnadertBoard Mail Server

Reacties: 5
Gelezen: 1291
Laatste bericht 27 juni 2017, 14:32:35
door Erwin1