Goedendag,
Na een reset van mijn NAS en/of het updaten van mailstation/mailserver (dit heb ik gisteren beide gedaan) komen naar nu blijkt mijn mails niet meer binnen in Roundcube (mailstation) en andere clients (iOS/Outlook). Ik heb alle instellingen doorgelopen, het account verwijderd en opnieuw ingesteld, maar niets helpt.
Ik heb een een e-mail adres bij een externe partij (interIP) waar ik via Mailstation de mail van hun server op de NAS download en waar ik dan via Outlook op de PC en via iOS de mail mail binnenhaal. Ik heb e.e.a. ingesteld via onderstaand stappenplan. Wat is er veranderd of wat is er nog meer gereset waar ik nu even naar moet kijken?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Op basis van DSM 5.2
Vooraf:
- Eén of meedere gebuikers aangemaakt
- “User Home Service” ingechakeld.
Installatie: eerst MailServer, dan MailStation pakket uit het package center.
Instellingen Mailserver
1. SMTP tab
✓ SMTP inschakelen
Accounttype: lokale gebruikers
✓ SMTP-verificatie inschakelen
✓ Authorisatie voor LAN-verbindingen negeren
Domeinnaam: DiskStation
Poort: 25
Maximumgrootte per e-mail: 10 mb
✓ SMTP-SSL inschakelen
Poort: 588
✓ SMTP-verificatie inschakelen
Poort: 587
SMTP Relay knop
✓ SMTP Relay inschakelen
Server: smtp.ziggo.nl
Poort: 587
✓ Altijd beveiligde verbinding gebruiken
✓ Authenticatie vereist
Account: gebruikersnaam@ziggo.nl
Wachtwoord: xxx
2. POP/IMAP tab
✓ IMAP inschakelen
✓ IMAP SSL/TLS inschakelen
Instellingen Mailstation
1. Start Mailstation en log in met het admin account
2. Kies rechtsboven voor “Beheerdersinstellingen” en vervolgens naar POP3- Serverinstellingen
3. Zet het vinkje aan bij "De gebruiker toestaan om e-mailberichten te ontvangen van een externe POP3-server"
4. Zet de ontvangstinterval op 5 minuten
5. Klik op opslaan
6. Klik op uitloggen
7. Log opnieuw in, maar nu met je eigen (niet admin) account.
8. Kies rechtsboven voor “Instellingen” en klik op de SMTP-serverinstellingen
9. Zet vinkje achter: SMTP TLS-beveiligde verbinding inschakelen
10. Klik op de “POP3” tab.
11. Via het + teken links onder kun je hier de verschillende mailaccoounts toevoegen, zoals je dit ‘vroeger’ in bijvoorbeeld Outlook hebt ingesteld.
12. Zorg dat je bij ieder account als SMTP server “localhost” geselecteerd hebt.
#
Mochten zaken verkeerd / onnodig zijn, dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Alvast bedankt!