Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: renhold op 18 oktober 2011, 19:59:41

Titel: mail versturen vanuit client lukt niet vanuit roundcube wel
Bericht door: renhold op 18 oktober 2011, 19:59:41
ik heb een vreemd probleempje

mail ontvangen gaat allemaal goed op de client en via webmail-roundcube
mail versturen vanuit roundcube gaat ook goed.
mail versturen vanuit outlook client gaat niet.

outlook staat ingesteld op imap.
bij outlook als uitgaande email server ingesteld het ip adres van mijn nas.
wanneer ik dat verander naar smtp.ziggo.nl dan werkt het natuurlijk wel maar dat moet toch ook gewoon via mailstation kunnen?

op de router de poorten 25 en 110 netjes geforward maar dat is alleen voor inkomende email van belang toch?

het is dus echt alleen het versturen vanuit outlook wat niet werkt.
Titel: Re: mail versturen vanuit client lukt niet vanuit roundcube
Bericht door: LukeVredeveld op 18 oktober 2011, 22:53:45
Ik zie het probleem niet, als het werkt met de smtp-server van ziggo zal het jou toch een worst zijn wat er staat ingevuld?  :mrgreen:

Het is bekend dat het met ziggo allemaal niet zo soepeltjes werkt, dit in verband met het voorkomen van spam die via de servers van ziggo wordt verstuurd. Hier zijn work-arounds voor die je kunt terugvinden op het forum. Dus ik zou zeggen: 'if it works, don't fix it!'
Titel: Re: mail versturen vanuit client lukt niet vanuit roundcube
Bericht door: wpee op 14 februari 2012, 19:27:30
IK heb een zelfde probleem, heb jij het al opgelost.
Ik kan dus wel rechtstreeks naar andere emails sturen met thunderbird.
Ik kan wel rechtstreeks via roundcube mail versturen naar andere emails
Als ik via thunderbird naar de ds110j stuur (mailserver) dan gaat de mail enkel door naar ziggo klanten en niet naar bv hotmail.

gr Wim