Auteur Topic: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...  (gelezen 2991 keer)

Offline whoopi

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 11
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 88
Beste mensen,

het instellen van een POP3 account werkt bij de ene gebruiker wel en haalt mailberichten binnen en bij de andere niet.
Nu zul je denken tsja dat ligt dan aan je instellingen. Nou die staan echt goed. zie foto.
Wat kan ik hier nu verder mee?
  • Mijn Synology: DS118
  • HDD's: + DS111

Offline André PE1PQX

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 25
  • -Ontvangen: 162
  • Berichten: 1.357
  • 1st computer rule: GIGO -> Garbage in, Garbage out
    • Mijn Webstee...
Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...
« Reactie #1 Gepost op: 18 juni 2018, 18:02:13 »
Daar zat ik ook mee te prutsen, was hier dus een gevalletje foute wachtwoord.
check en double-check dat nog eens...?
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut


DS918+ -> 4x 4TB in RAID5 met 4Gbyte RAM extra (DSM7.2, backup systeem voor PC's)
DS218+ -> 2x 8TB met 4Gbyte RAM extra (DSM 7.2, Mailplus server en client + OpenVPN server)
DS220j -> 1x 8TB + 3TB (DSM7.2)
DS214+ -> 2x 6TB (DSM7.1.1)
DS120j -> 1x 6TB (DSM7.2, off-site backup)

Offline whoopi

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 11
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 88
Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...
« Reactie #2 Gepost op: 18 juni 2018, 19:08:00 »
Ik heb van de drie acccount de wachtwoorden opnieuw ingevoerd en goed opgelet dat dit de juiste zijn.

Check check double check, maar helaas dit werk niet ook niet.

Het blijft vreemd dat het ophalen van mail uit POP3 mailboxen bij mij wel gewoon werkt en bij mijn huisgenoten niet.

Zijn er nog mensen met suggesties....

Alvast dank.
  • Mijn Synology: DS118
  • HDD's: + DS111

Offline Birdy

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1381
  • -Ontvangen: 7984
  • Berichten: 44.005
  • Alleen een PB sturen als hier om gevraag wordt.
    • Truebase
Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...
« Reactie #3 Gepost op: 18 juni 2018, 19:34:35 »
Geen ervaring met Mail Server maar, kun je niets terug vinden in een log file?


CS406      DSM 2.0-0731    DS508      DSM 4.0-2265      DS411+II  DSM 6.2.4-25556-7   DS115J    DSM 7.1.1-42962-5   DS918+    DSM 6.2.4-25556-7
DS107+     DSM 3.1-1639    DS411slim  DSM 6.2.4-25556   DS213J    DSM 6.2.4-25556-7   DS1515+   DSM 6.2.4-25556-7   DS220+    DSM 7.2.2-72806-1
DS107+     DSM 3.1-1639    DS111      DSM 5.2-5967-9    DS413J    DSM 6.2.3-25426-2   DS716+II  DSM 7.2.2-72806-1   RT2600ac  SRM 1.3.1-9346-12
BeeDrive   1TB             BeeServer  BSM 1.1-65374                                                                 MR2200ac  SRM 1.3.1-9346-12

Offline whoopi

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 11
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 88
Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...
« Reactie #4 Gepost op: 18 juni 2018, 19:39:45 »
Daar ga ik even naar zoeken. Goed idee.
  • Mijn Synology: DS118
  • HDD's: + DS111

Offline whoopi

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 11
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 88
Ik heb verder geen logs kunnen zien waar fouten in stonden.

Inmiddels heb ik een oplossing gevonden om dit probleem op te lossen, het is helaas geen nette oplossing, maar toch.

Het probleem ligt in de database. Waarschijnlijk gaat Mailstation niet goed om met verwijderen van popaccounts oid. De gegevens die in de db bij een gebruikers ID staat, worden niet aangepast/verwijderd.

Wat is de oplossing: Het verwijderen van de gebruiker en hierna weer aanmaken van dezelfde gebruiker. (LET OP in vroegere DSM versies was je klaar, maar nu wordt ook de gehele gebruikersmap verwijderd.)

Dus eerst een volledige kopie maken van de gebruikersmap en daarna de gebruiker verwijderen.
Hierna de gebruiker weer aanmaken en de kopie van de gebruikersmap weer terugzetten.

Hierna opnieuw een POPaccount aangemaakt en voila de mailtjes stromen binnen.

Toch wel een puntje voor Synology. Mailstation gaat met wijzigingen die door een Admin worden doorgevoerd niet lekker om en worden slecht of niet verwerkt in de database. Anders kan ik het niet verklaren.

Nu heb ik voor mij een omslachtige manier en misschien in de ogen van experts geen nette manier dit probleem opgelost, maar zijn er nog mensen die mij een betere oplossing aan kunnen dragen of zijn er mensen die weten hoe je de database kan benaderen en rechtstreeks aanpassingen kan doen...?

Verder hoop ik dat andere met een eventueel zelfde probleem iets aan mijn verhaal hebben.

Groet,
Marco
  • Mijn Synology: DS118
  • HDD's: + DS111

Offline dvandonkelaar

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 161
  • Berichten: 937
Toch wel een puntje voor Synology. Mailstation gaat met wijzigingen die door een Admin worden doorgevoerd niet lekker om en worden slecht of niet verwerkt in de database. Anders kan ik het niet verklaren.

Dit lijkt me genoeg reden om een ticket aan te maken zodat het probleem bekend wordt (als dat al niet zo was) bij Synology.
--
dvandonkelaar

DS415+ 8GB | 2xWD30EZRX en 2xWD30EFRX | RAID5 EXT4 [Productie]
DS211J | 2x WD20EZRZ | RAID1 EXT4 [Backup]
Eaton Ellipse PRO 650 DIN (Schuko)

Ben(V)

  • Gast
Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...
« Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2018, 11:23:00 »
Heb je die wijzigingen met het admin account gedaan of met een ander account dat admin rechten had?

Het is me al vaker opgevallen dat bepaalde dingen alleen goed gaan als het echt door admin gedaan wordt.

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2668
  • Berichten: 16.549
Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...
« Reactie #8 Gepost op: 27 juni 2018, 11:33:15 »
Dit lijkt me niet direct admin gerelateerd, maar meer een foute instelling die aan de gebruiker gekoppeld is. Misschien dat oude MailStation versies iets 'verkeerd' opsloegen en dit niet goed geconverteerd is.
Misschien dat de-installatie en opnieuw installeren van MailStation ook had gekund. Maar het ligt er aan waar exact de fout met verkeerde instellingen zit.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline whoopi

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 11
  • -Ontvangen: 7
  • Berichten: 88
Re: Mail ophalen van POP3 account werkt bij ene wel bij de andere niet...
« Reactie #9 Gepost op: 27 juni 2018, 19:16:35 »
De wijzigingen doen de gebruikers in hun eigen webmail.

Mailstation opnieuw installeren had ik ook geprobeerd.

Alleen wanneer de gebruiker opnieuw was aangemaakt. Dus met een nieuw gebruikersID in de database kon ik het probleem oplossen.
  • Mijn Synology: DS118
  • HDD's: + DS111


 

e-mail op DS212+

Gestart door gobiuspictusBoard Mail Station

Reacties: 1
Gelezen: 1665
Laatste bericht 27 juli 2012, 16:43:42
door whoopi
.../phpMyAdmin .../joomla .../mail geven "The service is disabled now. "

Gestart door MickeyBoard Web Station

Reacties: 2
Gelezen: 4628
Laatste bericht 22 april 2014, 11:54:35
door Mickey
VERPLAATST: E-mail via Thunderbird met DS218+

Gestart door BrioletBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 929
Laatste bericht 30 januari 2020, 12:20:05
door Briolet
KPN-mail

Gestart door erik538Board Mail Station

Reacties: 12
Gelezen: 7150
Laatste bericht 10 maart 2011, 12:00:42
door whoopi
e-mail bij login / poging

Gestart door peter.de.grooteBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 1
Gelezen: 2289
Laatste bericht 12 november 2011, 13:52:21
door Matr1x