Auteur Topic: Mail ophalen met pop3 lukt niet  (gelezen 2777 keer)

Offline Sanderunizuki

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 37
Mail ophalen met pop3 lukt niet
« Gepost op: 29 oktober 2015, 11:18:17 »
Ik had al geruime tijd een synology draaien (ds111) met daarop mailserver/station goed werkend.
Nu is die synology defect geraakt (kreeg totaal geen toegang meer, met nieuwe HD en nieuwe DSM werkt ie weer) en heb er een 2e bijgekocht (ds214+) hier wil ik mailserver/mailstation weer werkend op krijgen.
Helaas lukt mij dat niet meer.
Mailserver draait en werkt, mailstation draait en werkt.
Ik heb verbinding vanuit thunderbird naar mailstation, en mails gaan over en weer.
Alleen een nieuwe POP3 account toevoegen zodat mail wordt opgehaald vanaf externe providers wil niet.
Ik heb een pop3 account ingesteld, (gegevens getest door in te stellen in thunderbird) en als ik nu op vernieuwen klik, dan komt er een fractie van een seconde rechts onder in het scherm "controleren op nieuwe berichten" maar er worden geen berichten opgehaald. Er staat dus ergens wat fout, alhoewel ik geen foutmelding krijg.

Wat doe ik verkeerd, of waar zou ik moeten kijken om te controleren of de gegevens kloppen?
Welke info hebben jullie nodig om mij verder te kunnen helpen?

DS111 1Tb , DS214+ 2*3Tb , RT1900ac ,
16ports switch+8ports switch

Offline Basalt

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 130
  • -Ontvangen: 122
  • Berichten: 622
Re: Mail ophalen met pop3 lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 29 oktober 2015, 23:59:38 »
Refresh op je e-mail client zorgt er alleen voor dat je direct gesynct wordt met je Syno, de meeste e-mail clients doen dat snel genoeg.

Ophalen van e-mails met POP3 gaat op vaste intervals, die je instelt door als admin in te loggen op Mail Station (Roundcube), bij de Beheerdersinstellingen, zie screenshot


Probeer eerst eens of je e-mails kan ontvangen en verzenden met Mail Station (Roundcube) voordat je met je e-mail client (bijv. Thunderbird) gaat werken. Gebruik daarbij in principe een normale gebruiker, niet admin.

Succes,
Erik
  • Mijn Synology: DS220+
  • HDD's: 2x WD Red Plus 8TB
  • Extra's: DSM 7.2
Yes, there are two paths you can go by, but in the long run, there's still time to change the road you're on - Stairway To Heaven

Offline Sanderunizuki

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 37
Re: Mail ophalen met pop3 lukt niet
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2015, 11:43:58 »
sorry, verkeerd uitgelegd dus :oops:.
Ik probeer in roundcube mail op te halen door te refreshen. (knop links boven met de 2 pijlen)

Ik heb meerdere mail account bij verschillende providers, en geen van alle krijg ik werkend.
Het is dus ergens een instelling die ik denk ik verkeerd heb staan...
Verzenden van mail in roundcube lukt ook nog niet. krijg dan wel een foutmelding :
SMTP-fout (451): Ontvanger "sander@*****.nl" kan niet toegevoegd worden (Temporary local problem - please try later).

mailstation/mailserver/roundcube <=> thunderbird PC lijkt goed te werken,
mailstation/mailserver/roundcube <=> mailproviders werkt dus niet.

DS111 1Tb , DS214+ 2*3Tb , RT1900ac ,
16ports switch+8ports switch

Offline Basalt

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 130
  • -Ontvangen: 122
  • Berichten: 622
Re: Mail ophalen met pop3 lukt niet
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2015, 19:43:29 »
Mailserver draait en werkt, mailstation draait en werkt.
[...]Welke info hebben jullie nodig om mij verder te kunnen helpen?
Nou, wat consistentere info zou handig zijn   ;D
Ik heb meerdere mail account bij verschillende providers, en geen van alle krijg ik werkend.
[...]Verzenden van mail in roundcube lukt ook nog niet.

Onderstaande foutmelding zou kunnen komen doordat je internet provider vindt dat je geen e-mails uit naam van "sander@*****.nl" mag versturen, lukt dat wel direct (niet via NAS) met Thunderbird?
SMTP-fout (451): Ontvanger "sander@*****.nl" kan niet toegevoegd worden (Temporary local problem - please try later).

Ontvangen met POP3 is toch echt een kwestie van zorgvuldig instellen, loop alles nog eens na.

Succes,
Erik.
  • Mijn Synology: DS220+
  • HDD's: 2x WD Red Plus 8TB
  • Extra's: DSM 7.2
Yes, there are two paths you can go by, but in the long run, there's still time to change the road you're on - Stairway To Heaven

Offline Sanderunizuki

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 37
Re: Mail ophalen met pop3 lukt niet
« Reactie #4 Gepost op: 01 november 2015, 21:40:26 »
Opgelost.

Je kunt als je ingelogd bent via admin geen mail ophalen.
Ingelogd via een user werkt het wel.

DS111 1Tb , DS214+ 2*3Tb , RT1900ac ,
16ports switch+8ports switch


 

Email Back-up cloud mail

Gestart door koolenboerBoard Mail Server

Reacties: 0
Gelezen: 1461
Laatste bericht 31 juli 2016, 06:58:10
door koolenboer
e-mail op DS212+

Gestart door gobiuspictusBoard Mail Station

Reacties: 1
Gelezen: 1730
Laatste bericht 27 juli 2012, 16:43:42
door whoopi
VERPLAATST: E-mail via Thunderbird met DS218+

Gestart door BrioletBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 955
Laatste bericht 30 januari 2020, 12:20:05
door Briolet
mail doorsturen naar andere user binnen NAS

Gestart door Joost van der LeedenBoard Mail Station

Reacties: 7
Gelezen: 2942
Laatste bericht 19 november 2014, 23:05:35
door Joost van der Leeden
.../phpMyAdmin .../joomla .../mail geven "The service is disabled now. "

Gestart door MickeyBoard Web Station

Reacties: 2
Gelezen: 4686
Laatste bericht 22 april 2014, 11:54:35
door Mickey