Auteur Topic: mail delivery subsystem OPGELOST  (gelezen 9830 keer)

Offline Den1972

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 51
mail delivery subsystem OPGELOST
« Gepost op: 11 januari 2014, 23:41:36 »
Sinds een paar dagen krijgen mensen die een mailadres van mijn syno proberen te mailen de volgende  melding: mail delivery subsystem (Delay) DNS Error: DNS server returned general failure.

Dit is vervelend want het mail account dat hier last van heeft gebruik ik dagelijks en het betekend dat ik niet meer bereikbaar ben.

Wie kan mij helpen wat hier het probleem is en hoe dit op te lossen is?

Alvast bedankt
  • Mijn Synology: DS1512+
  • HDD's: 5x WD30EURS
  • Extra's: 2 GB RAM

Offline Tien

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 265
  • -Ontvangen: 298
  • Berichten: 2.622
Re: mail delivery subsystem
« Reactie #1 Gepost op: 11 januari 2014, 23:56:35 »
Algemeen:
De foutmelding houdt in dat de domeinnaamservers geen informatie over je domein hebben. Check ook de MX-records op domein nivo. Hier wat basics over DNS.

Synology:
wat heb je al bekeken tav mailstation? (wat kan je uitsluiten)
is er tussentijds iets veranderd aan je systeem?
hoe heb je mailstation ingericht tav ip-adressen, domein, DNS?
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 x WD4tb
  • Extra's: DS119j WD3tb

Offline Den1972

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 51
Re: mail delivery subsystem
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2014, 07:18:07 »
Ik heb niet zoveel kennis van DNS. Ik heb al naar mijn DNS van mijn domein gekeken (MX records). Daar is niets veranderd. Een controle via een screenshot van de werkende configuratie. Ik heb al een mail naar mijn provider van mijn domein gestuurd. Er is al eerder een keer door de provider iets veranderd waardoor het niet werkte. Het is een kleine toko en nu weekend  ::) Maar ik kan niet wachten en wil zelf ook meer hierover leren.

Ik heb op mijn Synology, mailserver opnieuw geïnstalleerd en het betreffende account al een keer verwijderd en opnieuw aangemaakt. Alle systemen gecontroleerd op virussen.

Andere email adressen met dit domein lijken geen probleem te hebben met het ontvangen van mail. Enkele test mailtjes kwamen daar gewoon aan. Heel af en toe krijg ik op het bewuste mail adres een mailtje binnen. Maar als ik het test vanaf verschillende externe adressen komt er niets binnen en krijg ik na een bepaalde tijd op deze externe adressen de mail delivery subsystem probleem.

Naar mijn idee zou ik helemaal geen mail moeten ontvangen als DNS niet zou werken. Maar omdat ik nu af en toe een mail ontvang heb ik het gevoel in het riet te staan met een kluitje. Zit dit nu in de configuratie van mijn DNS (MX record) of in mijn Synology (gehacked account of systeem)

Vanmiddag zal je link mbt DNS eens goed gaan bestuderen. Als er nog suggesties zijn hoor ik dat graag.

Alvast bedankt.
  • Mijn Synology: DS1512+
  • HDD's: 5x WD30EURS
  • Extra's: 2 GB RAM

Offline Tien

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 265
  • -Ontvangen: 298
  • Berichten: 2.622
Re: mail delivery subsystem
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2014, 08:11:58 »

Als ik je goed begrijp ontvang je op je Synology wel mail op andere adressen in dit domein??
Als die andere mails op dit domein wel aankomen, staat de DNS etc goed denk ik.


Wanneer is het probleem begonnen? Zo maar? Na herinstallatie? Kan je wel 'uit'mailen met dit account?
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 x WD4tb
  • Extra's: DS119j WD3tb

Offline Den1972

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 51
Re: mail delivery subsystem
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2014, 15:51:38 »
Ik heb net nog enkele testen uitgevoerd en iets vreemds ontdekt.

Het lijkt erop dat als je van uit Gmail een mail stuurt deze niet bij mij aankomen. Ik heb ook telkens vanuit mijn Gmail getest. Ik heb net mails gestuurd vanuit hotmail en deze komen binnen.

Ik heb deze problemen afgelopen woensdag ontdekt. Ik ging er vanuit dat mijn domein helemaal niet meer te bereiken was. Een testmail vanuit Gmail gaf deze melding op alle mail adressen. Ik kreeg op dat moment ook geen mail op alle adressen binnen, TOEVAL!?!?!

Donderdag heb ik op andere adressen binnen dat domein wel een paar mail ontvangen. Alleen op mijn hoofd account kwam er niets binnen. Dat had op dat moment wel moeten gebeuren.
Vrijdag op zaterdag nacht zijn er wel een paar mails op mijn hoofd account binnengekomen. Maar nog steeds minder dan ik normaal ontvang.

Ik denk dat de DNS van mijn domein wel goed werkt / ingesteld staat.

Waarom kan Gmail mij dan niet bereiken?
Zijn er dan nog andere domeinen die mij niet kunnen bereiken?
Hoe kan ik dit controleren en aanpassen?
Sta ik op een blacklist?
  • Mijn Synology: DS1512+
  • HDD's: 5x WD30EURS
  • Extra's: 2 GB RAM

Offline Tien

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 265
  • -Ontvangen: 298
  • Berichten: 2.622
Re: mail delivery subsystem
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2014, 17:03:32 »
het kan natuurlijk zijn dat jouw (prive?)gmail adres op een of andere blacklist staat. Stuur me in een prive bericht even het emailadres waarover het gaat, dan zal ik je vanuit diverse systemen mailen op dat adres (ook gmail gratis en gmail betaald en nog een paar).
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 x WD4tb
  • Extra's: DS119j WD3tb

Offline Den1972

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 51
Re: mail delivery subsystem OPGELOST
« Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2014, 23:15:44 »
Blijkt dat er toch een probleem bij mijn provider van mijn domein zat. Ik had ze gemailed maar niet verwacht dat ik in het weekend nog een reactie zou krijgen.

Ze gaven aan dat ze afgelopen week heea verhuisd hebben. Dit was de oorzaak van de problemen. Ze wisten dit niet. Maar door mijn mail hebben ze een controle uitgevoerd. Nu kwamen ineens veel testmailtjes binnen. Gelukkig alleen Gmail mailtjes en geen andere domeinen.

Probleem is verholpen
  • Mijn Synology: DS1512+
  • HDD's: 5x WD30EURS
  • Extra's: 2 GB RAM

Offline Tien

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 265
  • -Ontvangen: 298
  • Berichten: 2.622
Re: mail delivery subsystem OPGELOST
« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2014, 07:19:21 »
Fijn!


(wel vreemd dat het slechts 1 emailadres in het domein van meerdere emailadressen betreft. Of kwamen de gmails toch ook niet aan bij de anderen?)
  • Mijn Synology: DS214play
  • HDD's: 2 x WD4tb
  • Extra's: DS119j WD3tb

Offline Den1972

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 7
  • -Ontvangen: 4
  • Berichten: 51
Re: mail delivery subsystem OPGELOST
« Reactie #8 Gepost op: 13 januari 2014, 08:49:43 »
Bij de andere adressen kwam mail binnen. Toen ik een mail (vanuit Gmail) naar alle adressen stuurde kwamen deze ook niet aan. Na 2 dagen kreeg ik de eerste delay melding. Maar onder tussen had ik al wel mail op deze andere adressen ontvangen. Dat vond ik vreemd. Met een DNS probleem zou het alle mail adressen moeten treffen.

Bij een mail naar mijn hoofd account kreeg ik ook eens een melding dat het email adres niet zou bestaan. Daardoor heb ik mij op mijn belangrijkste emailadres gericht.

Ik ben blij dat het weer werkt.
  • Mijn Synology: DS1512+
  • HDD's: 5x WD30EURS
  • Extra's: 2 GB RAM


 

VERPLAATST: Geen mail meer na update Airport Extreme

Gestart door BrioletBoard Mail Station

Reacties: 0
Gelezen: 1846
Laatste bericht 26 juni 2017, 23:37:36
door Briolet
Mail intern wel maar buiten niet bereikbaar

Gestart door SpikkerBoard Mail Server

Reacties: 14
Gelezen: 2506
Laatste bericht 13 oktober 2018, 14:02:28
door Spikker
KPN-mail

Gestart door erik538Board Mail Station

Reacties: 12
Gelezen: 7140
Laatste bericht 10 maart 2011, 12:00:42
door whoopi
Mail via Lan

Gestart door Marc1973Board Mail mods

Reacties: 12
Gelezen: 6651
Laatste bericht 13 februari 2013, 22:06:58
door Marc1973
e-mail bij login / poging

Gestart door peter.de.grooteBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 1
Gelezen: 2279
Laatste bericht 12 november 2011, 13:52:21
door Matr1x