Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: ddewit op 09 januari 2013, 02:02:20
-
Mijn Hosting Provider staat niet om van een domein de MX records te wijzigen. Zodoende kan ik niet de mail rechtstreeks door laten sturen naar de Synology mailserver.
In plaats daarvan moet ik de mail dus binnenhalen door vanaf de Synology mailserver connectie te maken op mijn Pop3 mailaccount. Is dat mogelijk met een Synology 1512+. Zo ja is er ergens documentatie want ik kan het niet vinden..
Ziet iemand nog voor- of nadelen van deze manier van mail binnenhalen t.o.v. het wijzigen van de MX records?
-
Nog nooit gehoord dat je geen MX record kan wijzigen. Waar baseer jij dit op? Bij elke hosting provider moet je de MX records kunnen wijzigen.
Je moet het wel op de juist manier doen. Je moet eerst een A record aanmaken, bijvoorbeeld:
mail.jemdomein.nl die verwijst naar je IP 213.25.69.3
Vervolgens ga je dit subdomein aanmaken voor een MX record:
jedomein.nl verwijst naar mail.jedomein.nl als MX record
Verder heeft het natuurlijk wel voordelen voor je als je via POP3 de mail ophaalt. Als je server offline is en je hebt 1 MX record kan niemand op dat moment een mail naar jou sturen.
-
Hallo Martijn,
Vriendelijk dank voor je uitleg.
Ik weet hoe je een MX record kan wijzigen, of een tweede aanmaakt met lagere prioriteit, of het gebruiken van een fallback server etc. Bij clustermail.de kun je bij dit account de mx records niet wijzigen. Je bent verplicht via pop3/imap de mails van hun server te downloaden. Maar goed of een hoster dat wel of niet toe laat is nu niet het topic en ik wil daar dus niet de aandacht aan spenderen als je het goed vindt.
Wat een mogelijk nadeel kan zijn via een pop3 connectie is een vertraging in de aankomst van de email op de synology server. Zo weet ik van de MS SBS 2011 pop3 connector dat er een minimale waarde van 5 minuten ingegeven kan worden voor pop3 retrieval. Dit betekent dat er dus een vertraging in mailaankomst kan optreden van 5 minuten. Is dat bij de Synology ook zo of kun je vaker uitkijken naar nieuwe mail?
-
Ik haal ook via POP3 mijn mail bij mijn provider op. Dat bevalt me prima, omdat ik dan ook nog (in geval van ADSL storing thuis) via de webmail van de provider kan checken.
Je moet MailStation als package geinstalleerd hebben. Vervolgens log je in op Roundcube (de webmail die onderdeel is van MailStation) als admin. In de instellingen kun je vervolgens aangeven dat gebruikers POP3 mogen ophalen.
Je logt daarna in als de gebruiker die de mail wil ontvangen. Bij de instellingen is er nu een tabblad om een POP3 server te benoemen.
-
Ik heb de POP frequentie op 1 minuut staan. Dat is wel afhankelijk van de provider waarbij je popt.
-
Hoi Bart, vriendelijk dank voor je praktische uitleg. Ben blij dat het kan.
Hoe bedoel je dat die 1 minuut afhankelijk is van de provider?
-
Mijn provider blockte me eerst toen ik frequentie op 1 minuut zette. Dat kan als DOS-aanval gezien worden door firewalls.
Even mailen met support (@xenat.com) en alles opgelost. Prima service.