Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: mdnooyer op 31 maart 2016, 13:26:21
-
Na de update van onze DS212J doet de mail het niet meer.
heb de beveiligde verbinding uitgezet en kon toen weer mail versturen.
Maar wat ik ook doe, ik kan geen mail ontvangen.
wachtwoorden gecheckt, pop gecheckt enz enz.
Ik kan de mail wel ontvangen via outlook, maar niet meer via roundcube.
Wie weet raad.
-
Vaag. Als mailserver mail ontvangt, moet die per definitie ook in RoundCube zichtbaar zijn.
Verder heeft pop niets met mail ontvangen te maken. Ontvangen gaat altijd via de smtp server.
-
Hoi,
Als ik via de website van de onze provider kijk zie ik alles in de mailbox staan.
Via mijn iPhone en mijn windows pc, krijg ik ook de mail binnen. (laat een copie op de server staan)
Maar roundcube op onze nas krijgt de mail niet binnen.
Kan nu ondertussen wel verzenden.
mvgr, Mark
-
Dat maakt het duidelijker. Je gebruikt MailServer niet eens, maar gebruikt alleen Roundcube om een extern account te poppen.
Dan heeft het wel ontvangen van outlook hier niets mee te maken, want waarschijnlijk komt de nas daar helemaal niet bij kijken.
Geen idee waar dat aan zou liggen. Hier geeft pop van een extern account geen probleem, maar er waren hier wel meldingen over. Ik plaats het topic daarom naar MailStation, want daar hoort het dan thuis.
-
Verder heeft pop niets met mail ontvangen te maken. Ontvangen gaat altijd via de smtp server.
@Briolet : Dat heb je toch niet goed hoor....
POP is de ontvangende server en SMTP is de zendende server.
Zie ook <hier> (https://www.hmailserver.com/documentation/latest/?page=whatis_pop3imapsmtp)
-
Daar ben ik maar half mee eens. Mail wordt via SMTP verzonden. De mail verdwijnt echter niet in een zwart gat, dus is er ook een kant die de ontvangende kant is. (b.v. MaliServer)
POP haalt de mail zelf op van een externe server. Voor mijn gevoel is dat ophalen en niet ontvangen, maar dat zit dicht tegen elkaar aan.
In elk geval was ik er bij de oorspronkelijke vraag vanuit gegaan dat er geen mail meer afgeleverd werd. Het staat er ook niet duidelijk bij.
-
Heb hetzelfde probleem met 1 van mijn 5 mailaccounts op de NAS. Ik haal ook via POP in Mailstation de mail op bij mijn provider. Sinds de update twee weken geleden wordt van 1 account de mail niet meer opgehaald.
Zou graag iets van een log willen benaderen om te kijken wat er mis gaat.
-
Had hetzelfde probleem met 2 van mijn 5 accounts. Na de update van mailstation vandaag werkt alles weer naar behoren.