Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mail Station => Topic gestart door: langetopper op 16 september 2013, 10:23:00
-
Iemand een idee hoe dit op te lossen???
Onder mailserver/Overzicht zie ik geen grafiek van in en uitgaande mail en/of verzending mislukt.
Ik ontvang de mail via imap en kan het bekijken via roundcube, outlook, iphone en ipad.
Als provider heb ik Ziggo en heb het volgende ingesteld (zie bijlage).
-
goeiedag,
heb wel een grafiek met alleen maar de ontvangen mail maar niet de rest heel apart.
Ook komen ze niet in het logboek bij u wel?
Robin
-
Het Emaillogboek is in mijn geval helemaal leeg!
Meer mensen met dit soort problemen??? En zoja, hoe op te lossen???
Wat ik ook probeer, kom er maar niet uit...
-
Weet je echt 100% zeker dat de NAS de mail ook verstuurd?
Gaat het toch niet buiten de NAS om?
Zet je NAS eens uit en verstuur mail, komt het aan dan doet de NAS niets.
Bij mij is de grafiek namelijk wel gevuld, het werkt wel.
-
Hebt u een screenshot hier van?
Denk dat hij ze misschien niet verstuurd maar dan moeten ze toch bij mislukt komen?
Robin
-
In Outlook heb ik als inkomende server *******.synology.me (het DDNS adres)
Als uitgaand heb ik smtp van ziggo
In het logbestand van de emailserver komt bij mij helemaal niets te staan! Niets van inkomend, uitgaan of mislukt!
-
In Outlook heb je Ziggo als uitgaande mailserver?
Dan gaat dat al niet via de NAS.
Ik heb een eigen domein en bij mij in Outlook is het domein inkomende en uitgaande server.
In Mail Server staat er uiteraard wel een uitgaande smtp server van een derde partij.
Ik gebruik de smtp server van Dyndns maar dat stel ik niet in in Outlook.
-
Beste Robert,
Hartelijk dank voor je reactie... Ik maak ook gebruik van een eigen domein (zie bijlage), maar wanneer ik in outlook de in en uitgaande server van het domein invul zie ik de mappenstructuur niet meer (imap).
Is er toevallig een beknopte handleiding mbt mailserver en ziggo voor een leek als ik???
-
Je weet zeker dat de juiste poorten open staan?
Zodra je eigen domein invult en geen mapstructuur ziet lijkt mij dit niet het geval te zijn.
Deze poorten zijn in gebruik, kijk onder Mail Server: http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=299&lang=nld (http://www.synology.com/support/faq_show.php?q_id=299&lang=nld)
En kan je vanaf je eigen aansluiting wel via het internet de NAS benaderen?
Ik dacht dat de Ziggo modems dat verkeer wel aan kunnen.