Beste Forumleden,
Opgeven van een externe SMTP server (bijvoorbeeld) van UPC in RoundCube
smtp.upcmail.nl
poort 25
geen inlog / ww nodig
Foutmelding is een soort van login fout van de externe SMTP server. Ook met de opgegeven inloggegevens lukt het niet.
Het is toch gelukt uiteindelijk maar hoe ging dat.
Email adres bij UPC is bijvoorbeeld:
g.ebruiker@chello.nl ingesteld.
Wat doet nu RoundCube. Hij pakt de gegevens voor het @ als inlognaam en het wachtwoord van de gebruiker die inlogt in RoundCube. Dit doet de NAS als de gebruikersnaam (voor het @) niet bekend is als gebruiker in de NAS. Het viel mij op als je een onbekende gebruiker gebruikt voor de domeinnaam, dan heeft hij geen gegevens van die onbekende gebruiker, dan pas gebruikt hij de gegevens die apart bij de externe SMTP server zijn ingevuld.
Alleen zo verstuurd de Mailserver 2 / RoundCube een email via een andere SMTP server.
Het heeft geen invloed als je in de DSM bij de Mailserver2 instellingen SMTP server aanvinkt of niet of de authorisatie wel of niet aanvinkt .
Volgens mij worden de instelling die ingevoerd worden bij de smtp servers niet goed verwerkt. Dus fout. Als een externe SMTP als standaard SMTP wordt aangevinkt, dan moet hij de inloggegevens gebruiken die ingevuld zijn bij de desbetreffende externe SMTP server en niet gebruik maken van gebruikers instellingen die van de ingelogde gebruiker op de NAS/RoundCube.
Hopelijk zit ik helemaal op een verkeerd spoor en doe ik alles fout, dus ik ben heel benieuwd naar de reacties op mijn verhaal.
Nu is tevens mijn stelling dat ik hierdoor ook geen mailberichten binnen krijg van de diverse POP3 accounts, maar dat heb ik nog niet kunnen aantonen. Als dezelfde methodiek wordt gebruikt als bij de externe mail, dan zou dit zo maar kunnen.
Vraag maar raak als je vragen naar aanleiding van het bovenstaande hebt.
Maar mochten er mensen zijn die wel gebruik maken van een externe SMTP server en diverse POP3 accounts met verschillende inlognaam en wachtwoorden. En dat functioneert goed, dan hoor ik dat graag, maar vooral hoe hun gegevens staan ingesteld.
Alvast bedankt!!!
Marco