Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mail Station => Topic gestart door: hvanbenthem op 01 januari 2012, 15:59:15
-
Hallo,
De e-mails die ik verstuur vanuit Roundcube komen niet de de geadresseerden aan. Roundcube geeft wel aan dat de e-mail succesvol is verstuurd, maar komen niet aan. Op een e-mail naar en gmail-klant krijg ik wel een responsbericht van anderen e-mailproviders niet.
Berichten ontvangen in roundcube lukt wel.
Hieronder het bericht van gmail:
The mail system
550-5.7.1 [88.152.yy.xxx] The IP you're using to send mail is not
authorized to 550-5.7.1 send email directly to our servers. Please use the
SMTP relay at your 550-5.7.1 service provider instead. Learn more at
550 5.7.1 http://mail.google.com/support/bin/answ ... swer=10336 (http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=10336)
e16si7719639eea.6 (in reply to end of DATA command)
Iemand een idee?
Dank al vast
Henk
-
Heb je op die link geklikt? De uitleg lijkt me duidelijk, je moet de relay server van je provider instellen. Aangezien je niet meld wie je provider is, wordt het lastig adviseren.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Ik maak gebruik van de mailserver op de NAS (wat ik ook wil). Dus vanuit een mailprogramma wil ik e-mails versturen via mijn eigen smtp-server. En daar gaat het mis.
-
Wie is je provider? UPC?
Dan moet je even een relay instellen en werkt het meteen.
-
Ik maak gebruik van de mailserver op de NAS (wat ik ook wil). Dus vanuit een mailprogramma wil ik e-mails versturen via mijn eigen smtp-server. En daar gaat het mis.
Ik heb het idee dat je niet precies weet waar je mee bezig bent, dus misschien moet je toch overwegen om onze vraag te beantwoorden :mrgreen:
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
En misschien in het eerste berichtje ook je e-mail adres / ip adres weghalen?
Zou ik niet zo openbaar op een forum zetten....
Als je een provider hebt welke met dynamische IP adressen werkt moet je "iets" aanpassen voordat je een eigen mailserver kunt draaien.
Dynamische adressen zijn voor vele mailservers rond de wereld de bron van spam en worden daarom standaard geblokt.
Stel je een relay server in is het probleem opgelost 8)
-
Stel je een relay server in is het probleem opgelost 8)
Tenzij je ziggo hebt helaas.....
Sent from my iPad using Tapatalk
-
Stel je een relay server in is het probleem opgelost 8)
Tenzij je ziggo hebt helaas.....
Oes, ik lees het. Daar zou ik niet blij mee zijn zeg!
Met UPC is het, gelukkig, geen probleem.
-
En misschien in het eerste berichtje ook je e-mail adres / ip adres weghalen?
Zou ik niet zo openbaar op een forum zetten....
Als je een provider hebt welke met dynamische IP adressen werkt moet je "iets" aanpassen voordat je een eigen mailserver kunt draaien.
Dynamische adressen zijn voor vele mailservers rond de wereld de bron van spam en worden daarom standaard geblokt.
Stel je een relay server in is het probleem opgelost 8)
Bedankt voor de tip. Heb eerste bericht aangepast en het belangrijkst is dat het nu werkt Heb een relayserver ingesteld en mijn eigen mailserver is up&running.
-
Case closed!
Sent from my iPad using Tapatalk