Even dacht ik dat ik alles lekker werkend had, tot ik gisteren even buitenshuis was en op een ander netwerk dan m'n thuisnetwerk zat, wat blijkt ... mail versturen lukt niet :-(
Eeenmaal thuis gecheckt, mailserver draait, modem en internet zijn up.
Gecheckt op canyouseeme,org en wat blijkt, poort 25 is niet zichtbaar, request timend out.
Experiabox ge-reboot, idem dito.
Experiabox geresteerd naar factory defaults en opnieuw portforward in het modem ingesteld, modem daarna voor de zekerheid nogmaals ge-reboot maar ook nu is poort 25 niet zichtbaar.
Andere poorten lijken het allemaal goed te doen. Heb ze niet allemaal getest maar bijv. poort 21, 143, 5000, 5001, 5005 & 5006 werken gewoon.
Lijkt er dus op dat in de GUI van de ARV7519 wel aangegeven wordt dat de poort geforward wordt terwijl er in werkelijkheid niets gebeurd. Zo kan ik toch geen mailserver draaien. KPN zegt dat het kan en mag (smartrelay) maar ja, als poort 25 het niet gaat doen dan komen we er niet.
Iemand tips ?