Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mailplus server en client => Topic gestart door: TomX op 02 mei 2016, 12:45:41

Titel: Uitgaande email werkt niet
Bericht door: TomX op 02 mei 2016, 12:45:41
Hallo Allemaal,

Sinds de komst van MailPlus en MailPlus Server ben ik daar wat mee aan het stoeien.

Ik heb de dns records van mijn domein aangepast en het betreffende domein ingesteld bij de instellingen van mailplus. Binnenkomende emails gaan goed en komen netjes binnen. Alleen bij uitgaande emails gaat het fout. In de wachtrij komt er dan "deferred" voor te staan (uitgesteld). Wat ik ook doe, hij wil ze niet versturen. Bij beschrijving in de laatste kolom staat: connect to alt2.gmail-smtp-in.l.coogle.com: Network is unreachable.

Ik heb de poorten 25, 465 en 587 in mijn router open gezet, zowel TCP als UPD.

Zie ik iets over het hoofd hier?

Alvast bedankt!

Groeten, TomX
Titel: Re: Uitgaande email werkt niet
Bericht door: Erwin1 op 02 mei 2016, 16:30:17
Welke provider heb je? Soms is het noodzakelijk een SMTP relay in te stellen.

Anders optie, heb je de firewall ook goed ingesteld?
Titel: Re: Uitgaande email werkt niet
Bericht door: TomX op 02 mei 2016, 17:28:58
Ik gebruik mijndomein voor de hosting van mijn domeinen. In dit geval gaat het enkel om een domein registratie, waarvan ik de dns records heb aangepast. Zou ik met smtp relay een andere smtp server moeten gebruiken? Bijvoorbeeld die van google (met mijn eigen google account al authenticatie)?

De poorten staan ook open in de firewall van DSM. Die had ik al gecheckt.

Alvast bedankt!

Groeten,Tom
Titel: Re: Uitgaande email werkt niet
Bericht door: Robert Koopman op 02 mei 2016, 17:33:00
DNS aanpassing met een eigen domein is in 99% van de gevallen voor de inkomende mail.
Lang niet alle domeinen ondersteunen uitgaande mail, dat stel je in via eigen provider of smtp relay.
Als jij via Google kan versturen zou dat moeten werken. Google werkt misschien wel via andere poorten?
Titel: Re: Uitgaande email werkt niet
Bericht door: TomX op 02 mei 2016, 18:03:04
Ik snap er niks van. Smtp Relay van google lijkt alleen te kunnen als je een zakelijk account hebt bij google en dat heb ik natuurlijk niet.
Als ik de smtp gegevens van mijn eigen provider (onsbrabantnet) invul dan werkt dat niet, evenals de smtp server van google (met bij behorende poorten).

Het moet toch mogelijk zijn om vanuit een eigen domein email te verzenden? Of moet ik dan echt een "email uitbreiding" nemen bij de hosting partij waar ik het domein heb gehost?

Groeten, Tom
Titel: Re: Uitgaande email werkt niet
Bericht door: Robert Koopman op 02 mei 2016, 19:02:28
Dat laatste hoeft echt niet.
Titel: Re: Uitgaande email werkt niet
Bericht door: Erwin1 op 02 mei 2016, 20:46:27
Nee je moet werken met de gegevens van ons brabant net.

Hier staat dat poort 25 is gesloten van Ons brabant net: https://www.onsbrabantnet.nl/veelgestelde_vragen/?vraag=Is%20het%20mogelijk%20om%20via%20een%20andere%20mailserver%20e-mail%20te%20versturen?_2ebe142f-9d23-4525-8d4e-b225e4a07477-nl

Lees ook hier: https://www.onsbrabantnet.nl/service/klantenservice/internet/gebruiken-en-instellen/veiligheid/netneutraliteit/

Citaat
Blokkade poort 25

Poort 25 (SMTP) wordt gebruikt door e-mailprogramma’s als Outlook om e-mailberichten te versturen. Deze poort wordt ook gebruikt door malware om spam te versturen. Om te voorkomen dat andere partijen OnsBrabantNet op een blacklist zetten vanwege spam afkomstig van haar klanten, blokkeren wij een deel van het uitgaande verkeer op poort 25. Poort 25 kunt u daarom alleen gebruiken om connectie te maken met onze mailservers. Voor klanten met een eigen mailserver heeft OnsBrabantNet een mail relay server. Op deze manier kunt u met uw eigen mailserver toch via poort 25 connectie met het internet maken.

Met het instellen van de mail relay zou het dus moeten werken

Edit: je URL zou moeten zijn: mail.onsbrabantnet.nl en dan gebruikersnaam + wachtwoord.
Titel: Re: Uitgaande email werkt niet
Bericht door: TomX op 02 mei 2016, 22:32:27
Thanks, Ik ga er morgen eens mee stoeien! Ik zal laten weten hoe het afloopt.

In ieder geval bedankt!

Groeten, Tom
Titel: Re: Uitgaande email werkt niet
Bericht door: TomX op 03 mei 2016, 16:48:17
Hallo Allemaal,

Ik heb vandaag gebeld met OBN om te vragen naar de instellingen van de relay server. Ik kreeg te horen dat ik poort 465 met ssl moest gebruiken en mijn email adres van onsbrabantnet met het bijbehorende wachtwoord. Dat heb ik uiteraard geprobeerd maar dat werk dus niet.

In de bijlage een screenshot van mijn instellingen in de hoop dat iemand ziet waar het mis gaat.
Weet iemand overigens wat gangbare instellingen zijn voor een relay server? Is dat doorgaans een totaal andere server?

Alvast bedankt!

Groeten, Tom
Titel: Re: Uitgaande email werkt niet
Bericht door: Erwin1 op 03 mei 2016, 18:53:48
En als je poort 25 invult bij de SMTP relay?
En wat gebeurt er wanneer je een vinkje zet bij TLS?
Titel: Re: Uitgaande email werkt niet
Bericht door: D4nny op 04 mei 2016, 10:21:31
Ik vraag me af of hun mailserver op deze manier echt mailrelay verzorgd. Je ziet bij sommige providers dat je bij verzenden via ssl SMTP enkel vanaf je eigen mailadres kan versturen.

Dus als je account gebruiker@obn.nl is, dat je dan alleen met afzender / from: adres gebruiker@obn.nl kan versturen .. en niet met test@mijndomein.nl .. Geen idee of dit ook zo is bij OBN.