Auteur Topic: Uitgaande email werkt niet  (gelezen 7397 keer)

Offline TomX

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 12
Uitgaande email werkt niet
« Gepost op: 02 mei 2016, 12:45:41 »
Hallo Allemaal,

Sinds de komst van MailPlus en MailPlus Server ben ik daar wat mee aan het stoeien.

Ik heb de dns records van mijn domein aangepast en het betreffende domein ingesteld bij de instellingen van mailplus. Binnenkomende emails gaan goed en komen netjes binnen. Alleen bij uitgaande emails gaat het fout. In de wachtrij komt er dan "deferred" voor te staan (uitgesteld). Wat ik ook doe, hij wil ze niet versturen. Bij beschrijving in de laatste kolom staat: connect to alt2.gmail-smtp-in.l.coogle.com: Network is unreachable.

Ik heb de poorten 25, 465 en 587 in mijn router open gezet, zowel TCP als UPD.

Zie ik iets over het hoofd hier?

Alvast bedankt!

Groeten, TomX
  • Mijn Synology: DS716+
  • HDD's: 2 x WD RED 2Gb

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 129
  • Berichten: 1.657
Re: Uitgaande email werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 02 mei 2016, 16:30:17 »
Welke provider heb je? Soms is het noodzakelijk een SMTP relay in te stellen.

Anders optie, heb je de firewall ook goed ingesteld?
DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline TomX

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 12
Re: Uitgaande email werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 02 mei 2016, 17:28:58 »
Ik gebruik mijndomein voor de hosting van mijn domeinen. In dit geval gaat het enkel om een domein registratie, waarvan ik de dns records heb aangepast. Zou ik met smtp relay een andere smtp server moeten gebruiken? Bijvoorbeeld die van google (met mijn eigen google account al authenticatie)?

De poorten staan ook open in de firewall van DSM. Die had ik al gecheckt.

Alvast bedankt!

Groeten,Tom
  • Mijn Synology: DS716+
  • HDD's: 2 x WD RED 2Gb

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 273
  • -Ontvangen: 1803
  • Berichten: 10.991
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Uitgaande email werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 02 mei 2016, 17:33:00 »
DNS aanpassing met een eigen domein is in 99% van de gevallen voor de inkomende mail.
Lang niet alle domeinen ondersteunen uitgaande mail, dat stel je in via eigen provider of smtp relay.
Als jij via Google kan versturen zou dat moeten werken. Google werkt misschien wel via andere poorten?
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline TomX

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 12
Re: Uitgaande email werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 02 mei 2016, 18:03:04 »
Ik snap er niks van. Smtp Relay van google lijkt alleen te kunnen als je een zakelijk account hebt bij google en dat heb ik natuurlijk niet.
Als ik de smtp gegevens van mijn eigen provider (onsbrabantnet) invul dan werkt dat niet, evenals de smtp server van google (met bij behorende poorten).

Het moet toch mogelijk zijn om vanuit een eigen domein email te verzenden? Of moet ik dan echt een "email uitbreiding" nemen bij de hosting partij waar ik het domein heb gehost?

Groeten, Tom
  • Mijn Synology: DS716+
  • HDD's: 2 x WD RED 2Gb

Offline Robert Koopman

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 273
  • -Ontvangen: 1803
  • Berichten: 10.991
    • http://www.dwvbb.nl
Re: Uitgaande email werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 02 mei 2016, 19:02:28 »
Dat laatste hoeft echt niet.
RS812+ : 3*WD60EFPX 6.2.4-25556 Update 7 SHR
RS814+ : 3*WD30EFRX 7.1.1-42962 Update 6 Btrfs

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 129
  • Berichten: 1.657
Re: Uitgaande email werkt niet
« Reactie #6 Gepost op: 02 mei 2016, 20:46:27 »
Nee je moet werken met de gegevens van ons brabant net.

Hier staat dat poort 25 is gesloten van Ons brabant net: https://www.onsbrabantnet.nl/veelgestelde_vragen/?vraag=Is%20het%20mogelijk%20om%20via%20een%20andere%20mailserver%20e-mail%20te%20versturen?_2ebe142f-9d23-4525-8d4e-b225e4a07477-nl

Lees ook hier: https://www.onsbrabantnet.nl/service/klantenservice/internet/gebruiken-en-instellen/veiligheid/netneutraliteit/

Citaat
Blokkade poort 25

Poort 25 (SMTP) wordt gebruikt door e-mailprogramma’s als Outlook om e-mailberichten te versturen. Deze poort wordt ook gebruikt door malware om spam te versturen. Om te voorkomen dat andere partijen OnsBrabantNet op een blacklist zetten vanwege spam afkomstig van haar klanten, blokkeren wij een deel van het uitgaande verkeer op poort 25. Poort 25 kunt u daarom alleen gebruiken om connectie te maken met onze mailservers. Voor klanten met een eigen mailserver heeft OnsBrabantNet een mail relay server. Op deze manier kunt u met uw eigen mailserver toch via poort 25 connectie met het internet maken.

Met het instellen van de mail relay zou het dus moeten werken

Edit: je URL zou moeten zijn: mail.onsbrabantnet.nl en dan gebruikersnaam + wachtwoord.
DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline TomX

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 12
Re: Uitgaande email werkt niet
« Reactie #7 Gepost op: 02 mei 2016, 22:32:27 »
Thanks, Ik ga er morgen eens mee stoeien! Ik zal laten weten hoe het afloopt.

In ieder geval bedankt!

Groeten, Tom
  • Mijn Synology: DS716+
  • HDD's: 2 x WD RED 2Gb

Offline TomX

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 1
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 12
Re: Uitgaande email werkt niet
« Reactie #8 Gepost op: 03 mei 2016, 16:48:17 »
Hallo Allemaal,

Ik heb vandaag gebeld met OBN om te vragen naar de instellingen van de relay server. Ik kreeg te horen dat ik poort 465 met ssl moest gebruiken en mijn email adres van onsbrabantnet met het bijbehorende wachtwoord. Dat heb ik uiteraard geprobeerd maar dat werk dus niet.

In de bijlage een screenshot van mijn instellingen in de hoop dat iemand ziet waar het mis gaat.
Weet iemand overigens wat gangbare instellingen zijn voor een relay server? Is dat doorgaans een totaal andere server?

Alvast bedankt!

Groeten, Tom
  • Mijn Synology: DS716+
  • HDD's: 2 x WD RED 2Gb

Offline Erwin1

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 64
  • -Ontvangen: 129
  • Berichten: 1.657
Re: Uitgaande email werkt niet
« Reactie #9 Gepost op: 03 mei 2016, 18:53:48 »
En als je poort 25 invult bij de SMTP relay?
En wat gebeurt er wanneer je een vinkje zet bij TLS?
DS718+ | 2x WD RED 3 TB SHR
DS214 maar met pensioen

Offline D4nny

  • Administrator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 85
  • -Ontvangen: 163
  • Berichten: 531
Re: Uitgaande email werkt niet
« Reactie #10 Gepost op: 04 mei 2016, 10:21:31 »
Ik vraag me af of hun mailserver op deze manier echt mailrelay verzorgd. Je ziet bij sommige providers dat je bij verzenden via ssl SMTP enkel vanaf je eigen mailadres kan versturen.

Dus als je account gebruiker@obn.nl is, dat je dan alleen met afzender / from: adres gebruiker@obn.nl kan versturen .. en niet met test@mijndomein.nl .. Geen idee of dit ook zo is bij OBN.
Danny | TrueBase.nl

Synology nas in gebruik:
DS916+ 8G (2 x 8TB WD Ultrastar HC320 + 1 x Samsung EcoGreen F3 1,5TB) - Productie
DS716+II (2 x WD20EFRX WD red 2TB) - Test
DS213J (1 x WD10EARX WD Caviar Green 1TB +  1x Samsung EcoGreen F3 1,5TB) - Remote backup


 

smarthost / relayserver instellen voor uitgaande mail ??

Gestart door westerunitBoard Mail Station

Reacties: 2
Gelezen: 4611
Laatste bericht 11 oktober 2010, 23:03:20
door cyrus1977
Uitgaande verbindingen NAS door Safe Access geblokkeerd

Gestart door EFischerBoard Synology Router

Reacties: 17
Gelezen: 1876
Laatste bericht 18 februari 2023, 13:22:39
door EFischer
XML_parser fout bij opstellen / verzenden uitgaande mail

Gestart door jphermansBoard Zarafa

Reacties: 2
Gelezen: 5049
Laatste bericht 17 maart 2015, 20:29:15
door jphermans
Ziggo blokeert uitgaande mail poort 25

Gestart door richard5000Board Mail Station

Reacties: 5
Gelezen: 3643
Laatste bericht 02 september 2012, 09:56:54
door Theet
VERPLAATST: Uitgaande verbindingen NAS door Safe Access geblokkeerd

Gestart door BrioletBoard NAS hardware vragen

Reacties: 0
Gelezen: 300
Laatste bericht 17 februari 2023, 11:00:08
door Briolet