Synology-Forum.nl
Packages => Officiƫle Packages => Mailplus server en client => Topic gestart door: jbsl op 27 juni 2020, 11:49:27
-
Goedemiddag allemaal!
Ik hoop dat jullie nog goede inzichten hebben, ik loop namelijk tegen het volgende aan:
Ik gebruik MailPlus voor de afhandeling van mijn mail. Het verzenden & ontvangen gaat doorgaans goed, maar soms komt het voor dat ik van iemand te horen krijg dat ze geen mail naar mij konden versturen.
Deze melding krijgen ze dan terug:
Last reason: 451 4.4.1
Explanation: Timeout connecting to 00.000.000.000 [00.000.000.000:25]
Omdat het ontvangen van mails dus doorgaans wel goed gaat, is dit probleem incidenteel.
Heeft iemand een idee in welke richting in kan zoeken? Het lijkt alsof de host (mijn router) de verbinding niet tot stand kon brengen.
Poorten zijn dus wel correct geforward, want de mails komen doorgaans wel aan.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
-
Lijkt mij een probleem bij de verzender als ze de domeinnaam niet naar het correcte IP adres kunnen omzetten. Of een probleem bij jouw domeinnaam hoster die geen IP kan terug geven.
Edit: Misschien geen MX record gedefinieerd? Veel providers proberen dan het A record, waardoor er mail verstuurd wordt. Maar anderen weigeren dan mail te versturen.
Het kan niet aan de nas liggen, want bij dat IP komen ze nooit bij de nas uit.