Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mailplus server en client => Topic gestart door: _-_Robin_-_ op 08 juni 2020, 23:07:51

Titel: Pop3
Bericht door: _-_Robin_-_ op 08 juni 2020, 23:07:51
Goeie avond,

Pas heb ik een nieuwe mail server gekocht maar bij pop3 krijg ik de volgende fout melding hoe kan ik dit oplossen?
Heb al diverse poorten open en dicht gezet.

Robin
Titel: Re: Pop3
Bericht door: dvandonkelaar op 09 juni 2020, 07:09:55
Zoals de melding aan geeft zit de fout in de authenticatie, de gebruikersnaam zelfs. Niet in de poorten.
Weet je 100% zeker dat de ingevoerde gebruikersnaam overeen komt met de gebruikersnaam, zoals geconfigureerd in de gekochte 'nieuwe mail server'?
Titel: Re: Pop3
Bericht door: _-_Robin_-_ op 09 juni 2020, 21:55:30
Goeie dag,

Ja zeker zowel hoofdletter en kleine lettertjes geprobeerd wel zonder alles achter de @.

Moet dit?
Titel: Re: Pop3
Bericht door: André PE1PQX op 09 juni 2020, 22:00:37
Exact de gegevens invullen van de server van je host (POP, user en wachtwoord) zoals je het ook in een mail-client invult.
Titel: Re: Pop3
Bericht door: Basalt op 10 juni 2020, 21:46:27
 :idea: Test je pop3 inloggegevens anders eerst even in je mail client, vaak krijg je daar snellere en betere feedback van dan via Roundcube.
Titel: Re: Pop3
Bericht door: _-_Robin_-_ op 22 juni 2020, 20:04:11
Goeie dag,

Wat ik ook probeer het lukt met niet om in te loggen hoofdletters kleine letters wachtwoord wijziging.

Update naar office 365, blijf de bovenstaande melding houden.
Iemand nog een idee?

Robin
Titel: Re: Pop3
Bericht door: Briolet op 22 juni 2020, 20:53:38
Wat deze hele discussie vaag maakt, is dat nergens staat of er vanaf de server gepopt wordt of dat de server extern popt.

Alleen het stuk over open/dicht zetten van poorten doet het eerste vermoeden. (Bij het 2e is open zetten niet aan de orde)

Zelf ken ik dit pakket echter niet.
Titel: Re: Pop3
Bericht door: Basalt op 22 juni 2020, 21:02:16
Zoals de melding aan geeft zit de fout in de authenticatie, de gebruikersnaam zelfs.

:idea: Wacht, dat klopt niet, de laatste zin van de foutmelding luidt:
"Plaintext authentication disallowed on non-secure (SSL/TLS) connections"

Oftewel: de manier waarop je inlogt is niet toegestaan.

Misschien kan je ergens bij het POP3 account aanvinken dat er SSL gebruikt moet worden? Of moet je een andere poort gebruiken op de mail server?  Je mail provider geeft dit als het goed is duidelijk aan.

Verder, zoals Briolet al opmerkt, zou het erg handig zijn als je je systeem even beschrijft. Wat doet je NAS in dit verhaal?
Titel: Re: Pop3
Bericht door: _-_Robin_-_ op 22 juni 2020, 21:36:12
Goeie avond,

Heb al geprobeerd om SSL aan te vinken staat op de NAS ook aan alleen bied dit geen soelaas.

www.hostnet.nl runt het domein en verwijst naar mijn prive IP adres, Hostnet zorgt voor de A en MX records.
Via mijn IPhone krijg ik hem ingesteld.

Via Mailserverplus die thuis staat is de account voor de mail aangemaakt met naar mijn inzicht alle goede instellingen want op de iPhone haalt hij wel mail binnen.

De andere computer staat bij mijn ouders ander adres en hier krijg ik geen mail ingesteld op office 365.
Hun IP zit overigens niet in de MX-A records maar als ik hem in mijn office 365 instel werkt het ook niet.

Robin
Titel: Re: Pop3
Bericht door: dvandonkelaar op 22 juni 2020, 21:43:34
:idea: Wacht, dat klopt niet, de laatste zin van de foutmelding luidt:
"Plaintext authentication disallowed on non-secure (SSL/TLS) connections"
Inderdaad, ik heb de halve melding maar gelezen zie ik nu.

Via Mailserverplus die thuis staat is de account voor de mail aangemaakt met naar mijn inzicht alle goede instellingen want op de iPhone haalt hij wel mail binnen.

Als de iPhone hem wel binnen haalt dan zijn de instellingen in ieder geval goed (tenminste, als deze dit op zowel 4G als WiFi werkt)
Zelf maak ik via zowel de Outlook Office 365 (Windows) versie als de Outlook 2016 versie verbinding met mijn MailPlus Server (alleen niet via POP maar via SMTP).

Weet je zeker dat de iPhone via POP verbindt en niet via SMTP?

Misschien staat er nog iets in de Synology MailPlus Server Administrator's Guide (https://global.download.synology.com/download/Document/Software/AdminGuide/Package/MailPlus-Server/All/enu/Synology_MailPlus_Server_admin_guide_enu.pdf) wat over het hoofd gezien is tijdens de configuratie?
Titel: Re: Pop3
Bericht door: _-_Robin_-_ op 22 juni 2020, 22:27:48
Goeie avond,

Dank u voor de handleiding deze ga ik nog eens nalezen.

Maar tijdens het zoeken kwam ik de bijlage tegen, klopt dit zo niet hoe kan ik dit veranderen?

Robin
Titel: Re: Pop3
Bericht door: Birdy op 22 juni 2020, 22:37:37
Bekijk deze eens: Hoe u Synology MailPlus Server instellen op uw Synology NAS. (https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/tutorial/Collaboration/How_to_set_up_MailPlus_Server_on_your_Synology_NAS)
Titel: Re: Pop3
Bericht door: _-_Robin_-_ op 25 juni 2020, 14:13:52
Goeie dag,

Excuus voor de late reactie heb wat dingen via Synology uitgezocht.

Het probleem zat hem in een onjuist certificaat deze was alleen van Synology en was niet voldoende om de mail via POP3 binnen te halen dus hebben ze er nu een aangemaakt met meerdere functies.

Nu werkt alles via Tunderbird alleen op de optie STARTTLS, nu moet ik alleen de vertaal slag maken naar outlook want dit is dan nog niet gelukt:)