Synology-Forum.nl
Packages => Officiële Packages => Mailplus server en client => Topic gestart door: howcome op 22 oktober 2020, 10:26:35
-
Ik word een beetje gestoord hier, dus misschien dat iemand hier ervaring mee heeft...
Ik heb al een tijdje een DS215j draaien en heb onlangs een DS220+ aangeschaft. Op mijn oude DS heb ik ook een mailserver draaien en wil dit ook graag overzetten naar de nieuwe, zodat de oude uit kan. Als ik MailPlus server op de nieuwe opstart krijg ik een migratie-wizard, maar wat ik ook probeer, ik krijg continu de melding:
1. Please make sure you have enabled the network backup service on the specified server.
2. Please make sure you entered the correct credentials.
3. If the remote server is running DSM 6.0 and above, please refer to this tutorial.
Klikkend op de link bij 3 kom je bij een site in het Chinees.. (en afgezien van de nummers is mijn Chinees niet echt goed).
Ik heb hiervoor de volledige oude NAS via RSYNC naar de nieuwe gebackupped dus naar mijn idee is de backup service op beide NASsen goed. Credentials heb ik ook gecheckt en opnieuw ingevoerd maar ik blijf deze melding krijgen.
Ik kan ook geen goede procedure vinden om dit voor elkaar te krijgen, dus ik zit een beetje aan het eind van mijn latijn..
-
Even een zijspoor hierop: kun je wel migreren van Synology MAIL (DS215j) naar Synology Mail PLUS?
Zijn n.l. 2 verschillende pakketten.
-
Het is inmiddels wel gelukt, inderdaad van Mail (oud) naar MailPlus (nieuw), maar wat nou het probleem is weet ik niet. Het gaat dus niet via backup&restore zoals in de beschrijvingen staat, maar gewoon via de mailplus server->server migratie.
Ik had al een gewone shared folder sync gedaan tussen oud en nieuw, en daar ook de homes folders in meegenomen. Daarin zitten ook de .Maildir folders, dus met gewoon synology mail (op de nieuwe) werkt het wel.
Dank voor de reactie!