Synology-Forum.nl

Packages => Officiƫle Packages => Mailplus server en client => Topic gestart door: B.Kreder op 05 november 2021, 15:10:09

Titel: Mailserver verstuurd geen mail
Bericht door: B.Kreder op 05 november 2021, 15:10:09
Hi All,

Ik wil graag mail versturen en ontvangen vanaf een eigen domein/synology.
Nu is het wel mogelijk om mail te versturen, maar ik kan nog geen mail ontvangen..
De volgende dingen heb ik uitgevoerd:

Op mijn Synology:
- Mailserver ingeschakeld
- SMT ingeschakeld onder SMTP in mailserver + domein ingevuld bij Hostname
-  Onder IMAP/POP3 imap + imap/ssl/tls ingeschakeld
- Onder ''Beveiliging''  heb ik SPF,DKIM,DMARC ingeschakeld
- Poorten die ik heb opgegeven bij SMTP opengezet op mijn router

Op mijn hosting omgeving:
- Domeinnaam gekocht
- A record ingesteld: Naam: hier heb ik mijn domein in Gevuld Inhoud: IP adres van mijn modem
- A record: Naam: domeinnaam: inhoud: Domeinnaam
- txt aangemaakt: naam: _Dmarc inhoud: ''v=DMARC1; p=none''
- txt aangemaakt: Naam: mail._domainkey Inhoud: ''t=s,p= + gegevens uit mijn NAS

Ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.
Thanks alvast!
Titel: Re: Mailserver verstuurd geen mail
Bericht door: B.Kreder op 05 november 2021, 15:21:48
Hi Allemaal,

Ik zie dat ik nu de mail gelukkig wel ontvang (ik moest nog even mijn apparatuur een herstart geven)
Helaas komt de mail als ik hem verstuur vanaf mijn NAS bij de ontvanger in de spam.. kan ik hier nog iets aan doen??
Titel: Re: Mailserver verstuurd geen mail
Bericht door: Briolet op 05 november 2021, 19:02:13
In principe staat alle dynamische IP adressen op veel blacklists. Het zijn vaak besmette computers die van zo'n IP spam versturen, waardoor ze vaak al bij voorbaar op zo'n lijst komen.  Je eigen provider als relay gebruiken helpt dan.

Het instellen van een SPF record helpt ook om de spamscore lager te krijgen.