Auteur Topic: MailPlus Outlook verbinding  (gelezen 2267 keer)

Offline dvandonkelaar

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 161
  • Berichten: 937
MailPlus Outlook verbinding
« Gepost op: 08 maart 2017, 21:59:28 »
Na veel wikken en wegen heb ik besloten om MailPlus op mijn DS415+ te installeren.
Via pop3 worden de mails naar mijn accounts (twee stuks) geïmporteerd en via SMTP relay worden uitgaande mails verzonden. Wanneer de server volledig naar behoren werkt zal het MX record van mijn domein gewijzigd worden en zal de pop3 import niet meer nodig zijn.

Voor de mail wil ik gebruik maken van twee accounts, één privé en één zakelijk. Beide hebben een email adres binnen mijn domein.
Voor de eerste heb ik de import- en verzend-instellingen begin deze week ingesteld en dit werkt tot op heden naar behoren. Voor het laatste account ben ik nog niet met de overgang naar MailPlus bezig, wel wilde ik al beginnen met het verplaatsen van archiefmails naar de MailStation Server. Hier komt het probleem de hoek om kijken.

Het account voor de privé mail kan ik verbinden met Outlook 2016 (Windows), MailPlus (web en android app) en BlueMail (android mail app). Zowel binnen als buiten mijn netwerk.
Met het account voor de zakelijke mail kan ik verbinden met de MailPlus web client en niet via Outlook 2016 (Windows), andere clients heb ik niet geprobeerd.
Heeft iemand enig idee wat ik hier fout doe?

Beide accounts zitten binnen het ActiveDirectory domein. Het privé account heeft administratormachtigingen en het zakelijke account is een gewone gebruiker met mailplus machtiging, vandaar dat de mail via de web client benaderd kan worden.

Enkele systeemgegevens:
DS415+
DSM 6.1-15047 update 1
MailPlus server  1.2.1-0298

--
dvandonkelaar
--
dvandonkelaar

DS415+ 8GB | 2xWD30EZRX en 2xWD30EFRX | RAID5 EXT4 [Productie]
DS211J | 2x WD20EZRZ | RAID1 EXT4 [Backup]
Eaton Ellipse PRO 650 DIN (Schuko)

Gemarkeerd als beste antwoord door dvandonkelaar Gepost op 13 maart 2017, 08:52:21

Offline dvandonkelaar

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 161
  • Berichten: 937
Re: MailPlus Outlook verbinding
« Reactie #1 Gepost op: 13 maart 2017, 08:52:17 »
Na veel proberen heb ik toch een oplossing gevonden.
Een stomme fout, het account van de zakelijke mail had geen toegang tot de MailPlus Server, wel tot MailPlus zelf. Hierdoor was de verbinding van buitenaf niet geauthoriseerd, maar was dit alleen via de web client mogelijk.

Het probleem is dus opgelost.
--
dvandonkelaar

DS415+ 8GB | 2xWD30EZRX en 2xWD30EFRX | RAID5 EXT4 [Productie]
DS211J | 2x WD20EZRZ | RAID1 EXT4 [Backup]
Eaton Ellipse PRO 650 DIN (Schuko)


 

Lege MailPlus mappen

Gestart door dvandonkelaarBoard Mailplus server en client

Reacties: 2
Gelezen: 2430
Laatste bericht 15 maart 2017, 15:55:28
door dvandonkelaar
VERPLAATST: Mailplus vanaaf webadres

Gestart door BirdyBoard Web Station

Reacties: 0
Gelezen: 1091
Laatste bericht 08 maart 2020, 17:49:03
door Birdy
Gsuite fall-back: Mailplus server.

Gestart door the noiseBoard Mailplus server en client

Reacties: 0
Gelezen: 1407
Laatste bericht 18 november 2020, 08:36:38
door the noise
MailPlus mails backuppen

Gestart door BertG3Board Mailplus server en client

Reacties: 1
Gelezen: 1323
Laatste bericht 25 juli 2017, 15:19:19
door dvandonkelaar
Mailplus server & mailplus station

Gestart door Stephan296Board Synology DSM BETA versies

Reacties: 12
Gelezen: 13722
Laatste bericht 22 januari 2016, 23:04:21
door D4nny