Auteur Topic: Mailplus - imap probleem  (gelezen 2029 keer)

Offline poekel

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 22
Mailplus - imap probleem
« Gepost op: 11 oktober 2016, 13:29:15 »
Hallo,

Ik gebruik een DS916+ met daarop Mailplus server en client.  Alles werkt naar behoren voor 3 personen en je raad het al de
4 persoon heeft problemen.
Van deze 4 persoon wordt de mail ( automatisch opgehaald bij haar pop3 account) prima weergegeven op iphone en de imac (thunderbird)
Als ik echter met de browser (firefox) ga naar mailplus en inlog met deze account zie ik niet alle mail. De laatste mail is bvb van 5 oktober

Dit is de enige plek die dus niet bijgewerkt wordt. Sterker nog als ik een nieuwe map maak en daar de nieuwe email in laat vloeien, zie ik de nieuwe berichten niet.........

Ik denk dat ik ergens overheen kijk .........

Kan iemand me helpen ?

Thanx!
Poekel
  • Mijn Synology: DS409+

Offline odeon

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Mailplus - imap probleem
« Reactie #1 Gepost op: 17 november 2016, 15:18:46 »
Hallo,
Vraag: zijn de andere 3 clients ook POP diensten ? Zo nee,

Voor mijzelf vertaal ik het verschil POP en IMAP altijd alsvolgt:
- via IMAP is ophalen/verzenden, synchroniseren, etc. Alle devices worden identiek bijgewerkt.
- via POP ophalen, alleen het devices waar dit wordt opgehaald is bijgewerkt, de anderen niet, mail kan maar éénmalig opgehaald. Alleen op provider / server niveau, AFHANKELIJK van instellingen, zijn alle mails zowel ontvangen/verzonden traceerbaar, eenmaal opgehaald is deze mail niet meer op ander device te krijgen.
De 4e account overzetten naar IMAP lost vermoedelijk probleem op.
ZIE ook: https://www.transip.nl/vragen/652-verschil-tussen-pop3-imap-mail/

groet,

Offline poekel

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 0
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 22
Re: Mailplus - imap probleem
« Reactie #2 Gepost op: 17 november 2016, 16:50:47 »
Hallo,
Het probleem is opgelost door Synology support. Wat ze gedaan weet ik niet maar het werkt weer.
Er was bij deze account een probleem met de index van de opgeslagen mail.
  • Mijn Synology: DS409+

Offline odeon

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 3
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 6
Re: Mailplus - imap probleem
« Reactie #3 Gepost op: 17 november 2016, 16:53:13 »
Oke, discussie cq vraag kan dus gesloten worden.


 

VERPLAATST: Mailplus vanaaf webadres

Gestart door BirdyBoard Web Station

Reacties: 0
Gelezen: 1092
Laatste bericht 08 maart 2020, 17:49:03
door Birdy
Lege MailPlus mappen

Gestart door dvandonkelaarBoard Mailplus server en client

Reacties: 2
Gelezen: 2431
Laatste bericht 15 maart 2017, 15:55:28
door dvandonkelaar
MailPlus mails backuppen

Gestart door BertG3Board Mailplus server en client

Reacties: 1
Gelezen: 1323
Laatste bericht 25 juli 2017, 15:19:19
door dvandonkelaar
Mailplus server & mailplus station

Gestart door Stephan296Board Synology DSM BETA versies

Reacties: 12
Gelezen: 13726
Laatste bericht 22 januari 2016, 23:04:21
door D4nny
Gsuite fall-back: Mailplus server.

Gestart door the noiseBoard Mailplus server en client

Reacties: 0
Gelezen: 1407
Laatste bericht 18 november 2020, 08:36:38
door the noise