Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mailplus server en client => Topic gestart door: michelb80 op 27 juni 2019, 22:01:02

Titel: MailPlus haalt pop3 mail niet meer binnen
Bericht door: michelb80 op 27 juni 2019, 22:01:02
Beste Lezer,

Dit probleem is al begin dit jaar naar voren gekomen op deze forum. Helaas is er op de volgende vraag geen antwoord gekomen.
Vandaar dat ik weer een nieuwe topic open.

Probleem met mijn MailPlus:
MailPlus draait al geruime tijd op mijn synology. Tot begin van deze week haalde MailPlus zijn mails van pop3 server af maar is helaas spontaan ermee gestopt.
Het sync. van Outlook (staat op pc) naar Mailplus werkt perfect. Mails sturen vanuit outlook werkt ook perfect. Maar nu het probleem:
MailPlus mails binnen halen van Pop3 server dat werkt sinds maandag niet meer. Daarnaast geeft MailPlus bij het invoeren van Pop3 account geen fout melding. Maak ik een tik fout in wachtwoord dan geeft deze een fout melding. Zodoende weet ik dat alles goed is ingevuld.
Maar wat is nu het probleem? Er zijn geen instellingen veranderd in modem, router of DSM. Weet iemand een oplossing?

Alvast bedankt.
Titel: Re: MailPlus haalt pop3 mail niet meer binnen
Bericht door: michelb80 op 27 juni 2019, 22:30:46
Lees trouwens dat dit probleem al vaker voorkomt op deze forum maar is tot op de dag van vandaag geen antwoord op geweest.
Titel: Re: MailPlus haalt pop3 mail niet meer binnen
Bericht door: dvandonkelaar op 01 juli 2019, 07:07:31
Doet hij het wel weer als je de POP3 instellingen bewerkt en weer opslaat?
Bij mijn installatie heb ik gemerkt dat het bij een reboot nog wel eens gebeurt dat het POP3 ophalen er mee stopt. Bovenstaande lost het probleem dan (tijdelijk, in ieder geval tot de volgende reboot) op.
Titel: Re: MailPlus haalt pop3 mail niet meer binnen
Bericht door: michelb80 op 01 juli 2019, 19:05:06
Helaas ook na een reboot krijg ik geen mail binnen. Ook in pop3 even weg gooien en opnieuw aanmaken mag niet helpen. :'(
Vind dit heel raar namelijk. Dit is vorige week gebeurd. Ben niet op de server geweest en ook geen instellingen veranderd. Alle pop3 van alle gebruikers komen niet binnen. Momenteel heb ik wel een nood oplossen om via outlook alsnog mails binnen te krijgen. Maar dit is niet gebruikelijk.
Het synchroniseren van outlook naar MailPlus gaat wel gewoon goed.
Titel: Re: MailPlus haalt pop3 mail niet meer binnen
Bericht door: michelb80 op 01 juli 2019, 19:10:27
Heb wel weer iets nieuws te melden. Iets wat ik wel heel erg vreemd vind. Bij het aanmaken van een pop3 account mag ik alle wachtwoorden invullen. Maak niet uit wat er instaat zelfs daar gaat dsm mee akkoord.
Titel: Re: MailPlus haalt pop3 mail niet meer binnen
Bericht door: dvandonkelaar op 02 juli 2019, 06:03:22
Dat is een vreemde situatie. Ik zou een ticket aanmaken bij Synology Support.
Titel: Re: MailPlus haalt pop3 mail niet meer binnen
Bericht door: michelb80 op 07 juli 2019, 21:00:02
Ik heb een ticket aangemaakt van de week. Ze hebben al paar keer over gemaild. Ze zijn er mee bezig.

Word vervolgd!!!

Titel: Re: MailPlus haalt pop3 mail niet meer binnen
Bericht door: dvandonkelaar op 08 juli 2019, 06:18:03
Zojuist kom ik erachter dat ik ook last heb van dit probleem. Ticket is ingediend.
Als hier voortgang over is zal ik het melden.
Titel: Re: MailPlus haalt pop3 mail niet meer binnen
Bericht door: dvandonkelaar op 10 juli 2019, 08:48:50
Bij mij is het probleem opgelost. Synology Support gaf het volgende aan:
Er waren meerdere accounts die de gebruik TLS-optie aan hadden staan, maar één niet. Hierbij stond deze nog op "auto". Deze hebben ze aangezet en alle mail wordt weer netjes binnengehaald.