Auteur Topic: Mail wordt herkend als spam  (gelezen 2265 keer)

Offline Ruben01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Mail wordt herkend als spam
« Gepost op: 12 augustus 2019, 08:20:44 »
Goedendag!

Heb sinds gisteren MailPlus geïnstalleerd op mijn DS en een eigen domein aangemaakt, maar als ik een e-mail probeer te verzenden komt deze of in de spambox terecht of ik krijg een "Undelivered Mail Returned to Sender" met de melding dat het IP-adres voorkomt in de PBL van Spamhaus.

De melding die ik krijg is PBL183444. Spamhaus geeft enkele tips om uit deze lijst te komen, maar geen van de suggesties kan ik op het moment uitvoeren:

1) SMTP Authentication aanzetten
Heb in de MailPlus Server bij "E-mailbezorging" E-mailverificatie aangevinkt. Bij "Levering" > "SMTP" heb ik de bij SSL poort 465 en TLS poort 587 (=standaard) en bij "IMAP/POP3" heb ik alleen IMAP SSL/TLS ingeschakeld staan.

2) Removal Procedure
Ik heb een dynamische IP en kan bij mijn provider geen statische IP krijgen mits ik een zakelijke klant ben.

Wat nu te doen? Moet ik misschien mijn SMTP relayen naar de instellingen van mijn provider?
  • Mijn Synology: DS716+ii
  • HDD's: 2x WD60EFRX

Offline dvandonkelaar

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 161
  • Berichten: 937
Re: Mail wordt herkend als spam
« Reactie #1 Gepost op: 12 augustus 2019, 08:46:20 »
Als je mail niet relayed dan is de kans zeer groot dat deze op de spam-lijsten komt te staan. Relayen via je hosting-provider of een externe relay-service is inderdaad de oplossing.
--
dvandonkelaar

DS415+ 8GB | 2xWD30EZRX en 2xWD30EFRX | RAID5 EXT4 [Productie]
DS211J | 2x WD20EZRZ | RAID1 EXT4 [Backup]
Eaton Ellipse PRO 650 DIN (Schuko)

Offline Ruben01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Re: Mail wordt herkend als spam
« Reactie #2 Gepost op: 12 augustus 2019, 09:00:13 »
Heb h'm nu ingesteld met een SMTP relay naar mijn provider. Vanaf de server komt ie nu rechtstreeks in de Postvak IN van de ontvanger terecht, maar vanaf mijn mobiel nog steeds in de spambox. Moet ik bij mijn standaard mailprogramma de SMTP invullen van mijn Synology of van de provider? Ik heb het geprobeerd met de gegevens van de provider, maar dan geeft Outlook for iOS aan dat de aanmeldingsgegevens voor SMTP niet correct zijn.
  • Mijn Synology: DS716+ii
  • HDD's: 2x WD60EFRX

Offline dvandonkelaar

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 161
  • Berichten: 937
Re: Mail wordt herkend als spam
« Reactie #3 Gepost op: 12 augustus 2019, 09:10:04 »
Je zou mail-tester.com eens kunnen proberen, die geeft je exact aan hoe je scoort en waardoor het bericht in spam-boxen kan belanden.
--
dvandonkelaar

DS415+ 8GB | 2xWD30EZRX en 2xWD30EFRX | RAID5 EXT4 [Productie]
DS211J | 2x WD20EZRZ | RAID1 EXT4 [Backup]
Eaton Ellipse PRO 650 DIN (Schuko)

Offline Ruben01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Re: Mail wordt herkend als spam
« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2019, 09:26:57 »
En ik maar wachten op antwoord van deze mail-tester.com. Ontvang ik niet eens mail op m'n eigen domein. Heb al gekeken naar de DNS-instellingen bij mijn hostingprovider, maar kan hier niks verkeerds aan ontdekken. :S

  • Mijn Synology: DS716+ii
  • HDD's: 2x WD60EFRX

Offline Briolet

  • Global Moderator
  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 180
  • -Ontvangen: 2690
  • Berichten: 16.626
Re: Mail wordt herkend als spam
« Reactie #5 Gepost op: 12 augustus 2019, 10:07:57 »
Moet ik bij mijn standaard mailprogramma de SMTP invullen van mijn Synology of van de provider?

In principe moet beide werken als je geen aanvullende beveiligingen gebruikt zoals spf of dmarc. Maar je kunt beter direct vanaf het begin alles via de eigen mailserver versturen. Die stuurt het dan door naar je provider. Op die mannier kun je ook al hwt mailverkeer in het log terug vinden.

Veel PLB lijsten nemen standaard de 'consumenten' IP adressen op in hun bloklist omdat daar vaak iets mis gaat met spambestrijding.
  • Mijn Synology: DS415+
  • HDD's: 3x 3TB in SHR
  • Extra's: DS212J, RT1900ac

Offline dvandonkelaar

  • MVP
  • *
  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 161
  • Berichten: 937
Re: Mail wordt herkend als spam
« Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2019, 10:37:08 »
En ik maar wachten op antwoord van deze mail-tester.com.

De mail-tester.com stuurt ook geen antwoord terug, de resultaten kun je controleren door de knop ´check vervolgens je score´ in te klikken.
--
dvandonkelaar

DS415+ 8GB | 2xWD30EZRX en 2xWD30EFRX | RAID5 EXT4 [Productie]
DS211J | 2x WD20EZRZ | RAID1 EXT4 [Backup]
Eaton Ellipse PRO 650 DIN (Schuko)

Offline Ruben01

  • Bedankjes
  • -Gegeven: 12
  • -Ontvangen: 0
  • Berichten: 35
Re: Mail wordt herkend als spam
« Reactie #7 Gepost op: 15 augustus 2019, 09:18:05 »
SMTP verloopt nu goed via Ziggo, maar ontvang nog geen enkele mail. Ik zal hier een nieuw topic aan wijden. Bedankt voor jullie expertise tot dusver!
  • Mijn Synology: DS716+ii
  • HDD's: 2x WD60EFRX


 

Mail station onbereikbaar <ip>/mail geeft error 500

Gestart door ernst.te.brakeBoard Mail Station

Reacties: 0
Gelezen: 2681
Laatste bericht 23 juli 2016, 13:37:33
door ernst.te.brake
Geen mail meer na update Airport Extreme

Gestart door SnadertBoard Mail Server

Reacties: 5
Gelezen: 1358
Laatste bericht 27 juni 2017, 14:32:35
door Erwin1
VERPLAATST: E-mail via Thunderbird met DS218+

Gestart door BrioletBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 0
Gelezen: 968
Laatste bericht 30 januari 2020, 12:20:05
door Briolet
Mail van nas naar meerdere computers

Gestart door nossieBoard Mailplus server en client

Reacties: 3
Gelezen: 1826
Laatste bericht 02 september 2022, 11:53:33
door Briolet
e-mail bij login / poging

Gestart door peter.de.grooteBoard Synology DSM algemeen

Reacties: 1
Gelezen: 2387
Laatste bericht 12 november 2011, 13:52:21
door Matr1x