Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mailplus server en client => Topic gestart door: TopGear_1542 op 26 april 2016, 12:40:53

Titel: Mail naar root@mijndomein.nl
Bericht door: TopGear_1542 op 26 april 2016, 12:40:53
Hoi,

Ik heb op dit moment DSM 6.0-7321 Update 3 op mijn DS 713+ met MailPlus server (V1.0-0356) en MailPlus client (V1.0-0356).
Iedere dag ontvang ik rondom het middaguur een mail aan root@mijndomein.nl. Vervolgens mislukt het ophalen van het bericht.
Ik heb voor zover ik kan vinden ook geen instellingen in DSM die een mail moet versturen naar root@mijndomein.nl. Met andere woorden waar komt de mail vandaan en hoe zorg ik ervoor dat ik hem wel kan ontvangen.

Ik heb de MailPlus server minimaal ingesteld, omdat ik de mail via POP ophaal bij mijn domeinprovider. Met andere woorden is er iemand die de MailPlus server wel volledig heeft geconfigureerd en deze mail ook ontvangt op root@zijn/haardomein.nl? Zo ja, kan iemand mij vertellen wat voor soort informatie ik in deze mail kan vinden?
Titel: Re: Mail naar root@mijndomein.nl
Bericht door: TopGear_1542 op 26 april 2016, 14:11:09
Ik denk dat ik (een gedeelte van) de oplossing heb. Ik kwam erachter dat Via de MailPlus server >> scherm SMTP >> Alias standaard de root user als alias gekoppeld is aan de admin user. Deze heb ik uitgeschakeld. Vandaar dat verzenden ontvangen vanaf deze user in ieder geval geen optie is. Inmiddels het ik de root alias aan een andere user gekoppeld. Morgen afwachten of ik deze mail inderdaad via die user ontvang.
Titel: Re: Mail naar root@mijndomein.nl
Bericht door: pcwestlandservice op 08 juni 2016, 13:12:47
jij haalt je email dus op via je hosting? En je beheerd je email met de mailserver van synology. Hoe heb jij een pop/smtp account kunnen instellen ?