Synology-Forum.nl

Packages => Officiële Packages => Mailplus server en client => Topic gestart door: dvandonkelaar op 15 maart 2017, 14:02:26

Titel: Lege MailPlus mappen
Bericht door: dvandonkelaar op 15 maart 2017, 14:02:26
Na het omzetten van mijn mailverkeer naar de MailPlus server heb ik mijn mappenstructuur overgenomen en in de Outlook mail client onder Postvak IN en Archief een aantal mappen neergezet en deze gevuld met mailberichten.

Binnen de Outlook mail client zijn deze mappen met inhoud zichtbaar en wordt alles hierin netjes gesynchroniseerd tussen pc's. Wanneer ik door de mappen onder Postvak IN blader in de MailPlus web client of de MailPlus Android app zijn deze allemaal leeg. De mappen die onder Archief zitten laten wel alle mails zien.

Doe ik hier iets verkeerd?
Titel: Re: Lege MailPlus mappen
Bericht door: Briolet op 15 maart 2017, 15:17:42
Het is niet de bedoeling dat je submappen in de in-box maakt. Voor mij voelt dat ook fout.

Via de Apple mail cliënt kun je niet eens submappen aanmaken in de IN-box (Ook niet in de out-box of de trash). Als ik met de Ziggo webmail een sub-map in de inbox aanmaak, kan dat wel en in Apple Mail kan ik de inhoud dan ook lezen.

Persoonlijk gebruik ik nooit de default archief map, maar maak eigen archief mappen met sub-mappen en sub-sub-mappen.
Titel: Re: Lege MailPlus mappen
Bericht door: dvandonkelaar op 15 maart 2017, 15:55:28
Bedankt voor de reactie!
Na even kort wat te testen ben ik er achter gekomen dat dit alleen werkt wanneer je mappen vanuit de web client, of app, maakt. IMAP mappen verplaatsen of aanmaken wordt wel gezien, maar de inhoud niet.

Dat wordt weer even wat mails omzetten, goed dat we dit nu weten.